Antari X-310 & Swefog NEUTRAL-PRO XTR

Här kan du diskutera rökmaskiner, kallrök, haze mm.
Användarvisningsbild
Gustav Fröding
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 38
Blev medlem: lör 10 jul 2010, 21:51
Presentation: Frilansar som ljustekniker/ljusdesigner. Utgår från Jönköping.
Ort: Jönköping

Antari X-310 & Swefog NEUTRAL-PRO XTR

Inlägg av Gustav Fröding »

Hej!

Sitter med min Antari X-310 som inte vill fungera... Igen...
Köpte den begagnad för nått halvår sedan kanske, fick med en dunk av Swefog NEUTRAL-PRO MD. Vi ville försöka med något tunnare rök och köpte en dunk med Swefog NEUTRAL-PRO XTR. Testade och fungerade bra i nån timma, sedan totaldog det. Mätte oss fram till att det var pumpen som inte ville, beställde ny från Bella, bytte ut, inga problem sedan dess. Vi antog att det bara var för att den hade hängt med ett tag och kleggat igen eller något. Sedan har vi bara kört med MD-vätskan, av en ren slump, och nu i helgen körde vi med XTR-vätskan, och nu är den död... Igen...

Någon tanke på vad som kan ha orsakat det? Är det något med maskinen (temperatur eller något, vad vet jag...) eller vad kan det bero på? Nån tanke?
Tack på förhand

/Fröding

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Antari X-310 & Swefog NEUTRAL-PRO XTR

Inlägg av Nicke Löfgren »

Min erfarenhet av Antari är att pump och triac är den svaga länken i maskin! Det är många jag bytt på

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Antari X-310 & Swefog NEUTRAL-PRO XTR

Inlägg av Jonas Larsson »

Tveksamt om det beror på vätskan, är nog bara olyckliga sammanträffande. Vätskan verkar ju specad för samma maskiner.

Men verkar lite väl kort livslängd på den nya pumpen, hur mycket är den använd sedan sist? Vet inte hur lång tid/om de lämnar garanti på reservdelar alls, men kan ju vara värt och reklamera den?
//Jonas - ljudoljus.net crew

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 19 och 0 gäster