D&B Q1 - Acceptans, är det fortfarande ok?

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 739
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

D&B Q1 - Acceptans, är det fortfarande ok?

Inlägg av Johan Fälth »

Vi spanar just nu efter ett nytt PA(eller bättre beggat), vill höra era synpunkter.

Hur står sig acceptansen för ett gammalt Q1-system idag, tänker främst på er frilansande tekniker som åker med turnerande produktioner? Ratar ni det eller känner ni fortfarande att det är OK att köra på?

Den rätta vägen för oss är egentligen ett V alt. Y-system, men det kommer bli väldigt ineffektivt kostnadsmässigt då det kommer stå still. Samtidigt känner vi att vi behöver ett lite större PA(Vi har gott om D&B Point source sedan tidigare) emellanåt för att kunna räkna hem vissa jobb. Dessa jobb har ofta tighta marginaler så tvingas man hyr vid dessa tillfällen så försvinner all ev. vinst.
Vi har dessutom all nödvändig infrastruktur(Steg och subbar) sedan tidigare. Så det är egentligen bara toppar som saknas.
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: D&B Q1 - Acceptans, är det fortfarande ok?

Inlägg av Niklas Elste »

jag hadde nog inte brytt mig bara det räcker till lokalen

kan man inte få ljud i skit så ska man inte kräva bra grejer heller om du förstår hur jag menar

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 739
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: D&B Q1 - Acceptans, är det fortfarande ok?

Inlägg av Johan Fälth »

Förstår precis hur du resonerar. Startade samma tråd på "ljudteknikersnack" på facebook. Där blev det en enorm respons, tror faktiskt inte att någon har varit anti Q. Kul ändå med tanke på systemets ålder.
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 14 och 0 gäster