PS15 vs D&BMax15
- Johan Lindell
- Rookie

- Presentation: Uthyrning och installationer av lasersystem. Sveriges återförsäljare av Pangolin-laserstyrsystem.
- Kontakt:
PS15 vs D&BMax15
Vilka monitorer/toppar av Nexo PS15 och D&BMax15 tror ni är bäst. PS15 skulle drivas med MA3602+Nexo Processor och D&B lådorna med MA1202+2402+DBX Driverack PA.
- David Wennberg
- PAR-64

Driverack PA, den har bara två ingångar. Det innebär en processor per två kanaler monitor. Om du istället använder t.ex. DriveRack 480 så har du fyra ingångar och åtta utgångar, då kan du antingen använda racket som ett monitorrack á fyra kanaler eller stegrack till ett mindre PA.
Vilken monitor/topp som är bäst? Tja, det är du som ska använda dem, se till att lyssna på dem och bilda en egen uppfattning. I den här prisklassen skulle jag inte köpa monitorer på rekommendation.
Vilken monitor/topp som är bäst? Tja, det är du som ska använda dem, se till att lyssna på dem och bilda en egen uppfattning. I den här prisklassen skulle jag inte köpa monitorer på rekommendation.
KISS. Keep It Simple Stupid.
- Tobias Walka
- PAR-36

- Kontakt:
-
David G. Åhman
- PAR-36

Som monitorer skulle jag nog tittat närmre på d&b:n. Det finns gott(!) om mos i den och man får ett väldigt skönt och enhetligt ljud på scen tack vare coaxialmonteringen. Dessutom har dom väldigt låg profil när dom ligger på scen.
Som monitorer skulle jag "tro" på d&b-lådan, och som utljud skulle jag nog "tro" på PS15. Men jag har aldrig gämfört dem så det är ju bara chansningar.
Som monitorer skulle jag "tro" på d&b-lådan, och som utljud skulle jag nog "tro" på PS15. Men jag har aldrig gämfört dem så det är ju bara chansningar.
- David Wennberg
- PAR-64

Jag arbetar ju för en firma som har en hel del JBLburkar. En av de nyare burkarna heter SRX712M och är enligt mig en mycket kompetent monitor.
15 kg, spelar väldigt starkt och rent. Går att köra aktivt eller passivt, sitter en switch på lådan. Hyfsat lågt listpris och rent allmänt en bra monitor- eller allroundlåda.
Det beror givetvis massvis på applikation det här. Vad gör du för gig? Behöver du PS15 eller finns det något annat val som löser uppgiften fullgott som gör att du har mer pengar att lägga på andra investeringar?
15 kg, spelar väldigt starkt och rent. Går att köra aktivt eller passivt, sitter en switch på lådan. Hyfsat lågt listpris och rent allmänt en bra monitor- eller allroundlåda.
Det beror givetvis massvis på applikation det här. Vad gör du för gig? Behöver du PS15 eller finns det något annat val som löser uppgiften fullgott som gör att du har mer pengar att lägga på andra investeringar?
KISS. Keep It Simple Stupid.