Hejsan!
Fick frågan ifrån en ideell idrottsförening som är på jakt efter en portabel högtalare med mic. Tanken är att de ska kunna ha denna enkelt till uppvärmningar men även då dom har seriematch. Det sistnämnda ställer lite högre krav på kastlängd. Hade ström inte varit ett problem hade en aktiv JBL/Rcf/yamaha 12-15” topp funkat ypperligt.
Tänker att någon här inne kanske har en bra erfarenhet av någon bra prisvärd modell. Har den trådlös mic är ju det inte fel heller så slipper de ytterligare en sladd. Prisklass rimlig bör hållas här.
Vad har ni att dela med er av? (Har ni även skräckexempel så lyssnar jag gärna till dom med)
Portabel högtalare fråga
-
- PAR-64
- Kontakt:
Re: Portabel högtalare fråga
EV och Bose har batteridrivna grejer. Frågan är om dom kommer orka.
Soundbooks?
Soundbooks?
"Det är aldrig för sent att ge upp"
-
- Rookie
- Presentation: DJ som vägrar ge upp vinylen. Spelar hardtechno/schranz, deep/tech house m.m
Ska du bara ha den till mic eller ska det spelas musik också?
Jag testade en Bose S1 Pro+ förut och de låter bra och högt, men kan inte hantera bas vid högre volymer. Så det beror på vad du ska ha.
Jag returnerade min och satsade på en 8" PA högtalare istället. Jag hade inte som krav att det var batteridrivet, det var bara en eventuell bonus.
Jag testade en Bose S1 Pro+ förut och de låter bra och högt, men kan inte hantera bas vid högre volymer. Så det beror på vad du ska ha.
Jag returnerade min och satsade på en 8" PA högtalare istället. Jag hade inte som krav att det var batteridrivet, det var bara en eventuell bonus.
-
- PAR-46
Det ska vara musik med, men känslan är det finns inte riktigt något bra alternativ när det gäller batteridriften.
-
- Rookie
- Presentation: DJ som vägrar ge upp vinylen. Spelar hardtechno/schranz, deep/tech house m.m
-
- PAR-64
- Kontakt:
EV Everse 12 är nog det kralligaste som finns att tillgå. Men lär kosta en slant.
"Det är aldrig för sent att ge upp"
-
- PAR-30
- Presentation: Fredrik Becker
Född i Dalarna bor nu i Järbo
Jobbar som ljud- och ljustekniker på Gävle Konserthus och lite frilans.
Om pengar inte är något problem kan man kanske titta på en powerstation.
Finns både billigare å dyrare. Vissa elbilar kan också leverera 240V. Kanske någon i klubben som har en powerstation eller elbil.
Länk till Ecoflow, finns naturligvis andra märken också.
https://ecoflow.se/collections/powerstation
Finns både billigare å dyrare. Vissa elbilar kan också leverera 240V. Kanske någon i klubben som har en powerstation eller elbil.
Länk till Ecoflow, finns naturligvis andra märken också.
https://ecoflow.se/collections/powerstation