AutoFocus mellan magicq och capture

Här kan du diskutera ljussättning av scener mm.
Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1023
Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Ort: Uppsala

AutoFocus mellan magicq och capture

Inlägg av Anton Gildebrand »

Hej!
Jag läste om funktionen AutoFocus i capture. Det funkar jättebra när mqpc inte är ihopkopplat med capture men när det är det så händer det inget när jag försöker rikta valda fixtures till en punkt.

Jag kör capture polar och senaste stable version av mq

Användarvisningsbild
Lars Wernlund
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 10:04
Ort: Göteborg

Inlägg av Lars Wernlund »

Hej Anton,

Det är viktigt att du är uppkopplad mot bordet med CITP och inte bara ArtNet. Dessutom måste du se till att "Channel" på varje lampa i Capture matchar motsvarande siffra i bordet. Sen ska det fungera!


Hälsningar,
Lars Wernlund,
Capture Sweden
Lars Wernlund

Technical Manager, Capture Sweden
lars@capturesweden.com

Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1023
Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Ort: Uppsala

Inlägg av Anton Gildebrand »

Jag har tyvvär inte haft möjlighet att prova detta än då capture som jag installerat hemma inte funkar. Jag har installerat om några gånger men så fort jag går live i programmet så blir det programmet svarar inte. Har funkat jättebra innan. provade det på skolan nu också och på två burkar där det funkat jättebra innan så vägrar programmet numera starta. startrutan där det står capture polar dyker upp men sen händer inget mer. rutan försvinner.
Flest inlägg när den dör vinner!

Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1023
Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Ort: Uppsala

Inlägg av Anton Gildebrand »

Hej!
Drar upp denna gamla tråden igen. Har fortfarande inte fått det att funka.

Såhär gör jag:

Jag lägger upp en moving head ovanför stage deck i Capture polar. jag ger denna patch och krets 1. Sedan öppnar jag MagicQ, går in i patchen och klickar på visual patch. armaturen dyker upp på rätt kanal och med rät fixture number. Men när jag markerar armaturen och högerklickar i 3d-space på scenen så händer det inget. är det nån inställning i captuer eller MagicQ som hindrar autofocus. uppenbarligen funkar ju CITP eftersom patchen laddas över och när jag markerar armaturen i MQ så blir den röd i capture.
Flest inlägg när den dör vinner!

Användarvisningsbild
Lars Wernlund
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 10:04
Ort: Göteborg

Inlägg av Lars Wernlund »

Hej Anton,
Anton Gildebrand skrev: ... är det nån inställning i captuer eller MagicQ som hindrar autofocus. uppenbarligen funkar ju CITP eftersom patchen laddas över och när jag markerar armaturen i MQ så blir den röd i capture.
Nej, någon blockerande inställning är det i alla fall inte i Capture. Om du kommit så långt som du beskriver låter det nästan som en bugg, men kolla gärna på MagicQ's forum, där kan finnas nån som vet!


Lars Wernlund,
Capture
Lars Wernlund

Technical Manager, Capture Sweden
lars@capturesweden.com

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 40 och 0 gäster