Laserworld Shownet problem

Har kan du diskutera strob, moonflowers, laser, skytrackers mm.
Theodor Ranebo
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 138
Blev medlem: sön 21 jan 2018, 20:21
Presentation: Hej
Är en 20 årig skåning som gillar att bygga egna högtalare, både för hemma och PA-bruk. Är även allmänt intresserad av ljud och ljusteknik

Laserworld Shownet problem

Inlägg av Theodor Ranebo »

Tjenare
Har ett Laserworld Shownet ILDA-interface som jag använt massa gånger ihop med en av mina datorer, har fungerat hur bra som helst. Men så en dag så var datorn helt död, när man trycker på startknappen hör man fläkten i datorn starta men skärmen är kolsvart, inte ens bakgrundsbelysningen tänds. Och när man trycker på tangenterna hörs inga ljud från datorn.
Så installerade jag Showeditor i min andra (nu enda) dator men det fungerar inte alls. När jag öppnar programmet säger det åt mig att jag ska koppla in interfacet i nätverksuttaget trots att det är inkopplat. Har provat att stänga av brandväggen utan resultat. Ändrade osså från automatisk IP-adressering till fast IP men det hjälpte inte. Programmet i datorn hittar helt enkelt inte Shownet-dosan. Vad kan vara fel?
Nån som använder Laserworld Shownet å Showeditor som har stött på nåt liknande problem som kanske vet vad man gör åt det?
Annars kanske man skulle lämna in den andra datorn och försöka få den reparerad? Den har ca 8 år på nacken men det bör väl ändå gå att laga. Nån som vet nån bra firma som reparerar datorer?

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster