RGB Laser

Har kan du diskutera strob, moonflowers, laser, skytrackers mm.
Karl-Oskar Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 42
Blev medlem: sön 18 jan 2015, 19:48
Presentation: Studerande som kombinerar studier med hobby DJande. Har hållt på i snart 12 år, snart ändringar i familjekonstellationen.

RGB Laser

Inlägg av Karl-Oskar Karlsson »

Tja! Jag har ett tag letat runt efter en del information om olika RGB lasrar och märken, men det tycks inte finnas så mkt på kära google.

Jag letar efter en RGB laser, typ 1-1,5W, ska användas för privat bruk i en källare.
Min budget är inte jättestor, vill helst inte lägga ut alltför mycket eftersom den kommer att användas max 10ggr/år.
Budget; Skulle kunna sträcka mig till 8k och kanske lite till men då får det vänta tills nästa år.

Jag har kollat på lasrar från bl.a. Laserworld, Folkslaser & Cameo, någon som har erfarenhet av dessa eller som annars har något annat märke att rekommendera? :D

Begagnat i bra skick kan också vara tänkbart om någon har en RGB laser till övers som står o samlar damm ;)

Tack på förhand!

Mvh
Karl-Oskar

Mattias Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 823
Blev medlem: tis 15 jan 2008, 05:29
Ort: Sollefteå
Kontakt:

Re: RGB Laser

Inlägg av Mattias Carlsson »

Privat bruk i en källare. Hm. Känns inte som du behöver direkt någon super stark laser

Karl-Oskar Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 42
Blev medlem: sön 18 jan 2015, 19:48
Presentation: Studerande som kombinerar studier med hobby DJande. Har hållt på i snart 12 år, snart ändringar i familjekonstellationen.

Re: RGB Laser

Inlägg av Karl-Oskar Karlsson »

Nej egentligen inte, men vill kunna ha möjlighet att ha en starkare laser när jag ska köra mindre gig osv. Jag har redan en RBP 180mW, 100mW grön, 150mW blå o 120mW röd laser, men vill ha en starkare RGB laser, och jag har inte lust att lägga 2-3000 på en 400mW RGB om jag lika gärna kan lägga 2k-3k till och få ca 1W.
:D

Ingen som har förslag eller testat någon av ovanstående eller annat märke?

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster