Mick för live stream

Här kan du diskutera mikrofoner, trådlösa system, DI-boxar mm.
Robert Ahlgren
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 65
Blev medlem: tis 23 mar 2010, 11:21
Presentation: jobbar som dj är 33år spelar all sorters musik. men föredrar att spela rnb o hiphop

Mick för live stream

Inlägg av Robert Ahlgren »

Behöver hjälp med förslag till en Mick som ska stå på ett ståbord där det ska stå 2-3 personer och köra en livestream behöver en bra Mick som tar upp allas röster runtom bordet vad rekommenderar ni ? Viktigt att det ska låta rent och bra.
Kommer använda mig av Atem mini PRO som bildmixer men vet inte om jag ska koppla in min qu16 för mickarna ? Några erfarenheter av vad som är bra eller dålig
/

Vincent Eklund
Rookie
Rookie
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 07 jun 2020, 11:49
Presentation: Jag är en tonåring med stort intresse för ljud och ljus, men inte alltid med lika stort vetande för det. Ta mig inte fel dock, jag kan faktiskt en hel del.
Ort: Nacka

Re: Mick för live stream

Inlägg av Vincent Eklund »

En bättre mick med cardioid, supercardioid eller en omnidirectional pickup patern borde väl fungera.
Beror ju lite på vad du har för budget till grejorna också.
Har du funderat på att micka upp alla med varsin lav mick? Då har du ju kontroll över var och en av personernas röster för sig också det är ju bra! Röde har ju en sådan lineup, kanske skulle gå och dra via mixern med en adapter?
https://www.thomann.de/se/rode_lavalier_go.htm

Henrik Källbäcks
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 36
Blev medlem: ons 11 jul 2018, 10:49
Presentation: Driver liten firma med uthyrning och tjänster i ljudbranschen.

Re: Mick för live stream

Inlägg av Henrik Källbäcks »

Om du menar EN mik till alla runt bordet så är det ju en rundtagande som gäller och då rekommenderar jag OM1 från Line Audio. Fungerar nog om det är ett litet bord så alla står nära annars kommer kanske rumsljud och andra oönskade ljud att bli onödigt starka i förhållande till talet.

Tänker du en mik på stativ till varje talare kan jag också rekommendera Line Audio och då är det CM4 som gäller. Annars har du redan fått tips på en mygga att sätta på varje person och det är ju sånt som fungerar fint.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster