LED moving heads

Letar du efter något speciellt? Här kan du sätta ut dina köpes annonser!
Thomas Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 381
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 19:57
Presentation: Ljustekniker som tycker om ljud.. arbetat ett par år som ljustekniker både inom teater, show och turné både i Sverige och utomlands.. Har under de senaste åren börjat lära mig lite ljud också t.ex. att gainratten alltid sitter överst på ljudmixern och att lyckas få ett band att låta hyfsat ur ett PA.
Ort: Stockholm
Kontakt:

LED moving heads

Inlägg av Thomas Nilsson »

Hej.
Jag är på jakt efter x antal moving heads typ Martin 101, DTS Nick 600 eller liknande (den modellen utan zoom). De bör vara RGB eller RGBW dioder, dvs vill helst inte ha x st röda, x st gröna osv utan färgmix i varje diod (Så helst inte Martin 101 och dess kopior men kan vara ok i brist på annat). China eller märkesarmatur spelar ingen roll..
Någon som har något begagnat? Eller någon som kan tipsa om något nytt?

/Thomas

Användarvisningsbild
Emanuel Tilly
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 79
Blev medlem: lör 12 feb 2011, 19:25
Presentation: Ljus & Videotekniker som utgår från Göteborg.
Ort: Göteborg

Re: LED moving heads

Inlägg av Emanuel Tilly »

Robe Robin 100 LED Beam?

Johan Kronesäter
Rookie
Rookie
Inlägg: 4
Blev medlem: fre 22 okt 2010, 05:57
Presentation: Hammarö ljud är ett företag inom ljud, ljus, musik och konferens.
Vi har 12 år i branschen åt olika aktörer och kan erbjuda ett stort kunnande inom all slags presentation/musik-utrustning.Vi har stor erfarenhet av ljudteknik och akustik och lägger stor vikt på att hitta optimala förhållanden och inte bara med teknisk utrustning. Vi kan erbjuda helhetslösningar med våra manöversystem, och då görs presentationer, teaterföreställningar, sångframträdanden eller konferenser mycket enkla att sköta genom att allt styrs med ett fåtal knapptryck via en touchdisplay i färg.
Systemen kan dessutom styra övrig utrustning såsom: belysning, mörkläggning, scenhissar, filmduk etc. Vi gör även renoveringar av redan befintliga system och vår ide´är enkel:
vi gör en kostnadsfri analys av en anläggning genom att bl a mäta frekvensgång mm och utformar sedan ett förslag till förbättringar.
I anslutning till installationer ges givetvis utbildning till behörig personal med erfarna tekniker som kan svara på de frågor som uppkommer.

Re: LED moving heads

Inlägg av Johan Kronesäter »

Jag har twist-5led
Jädrans prisvärd
Johan@hammaroljud.se

Användarvisningsbild
Andreas Källgård
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 85
Blev medlem: ons 05 mar 2008, 14:41
Ort: mariestad

Re: LED moving heads

Inlägg av Andreas Källgård »

Om det inte måste vara andrahandsprylar så kommer snart Martins nya Rush MH 2 Wash. Trevliga små saker som listar runt 7000 SEK exkl. moms. :)
/Andreas

Teddi Martinsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: tor 13 okt 2011, 21:26
Presentation: Driver DigitalCenter i Landskrona och löser allt med sladd

Mobilnummer: 0701 44 00 22
Ort: Landskrona

Re: LED moving heads

Inlägg av Teddi Martinsson »

lite väl gammal tråd. Men kände varför starta en ny tråd när denna redan finns. Nu hoppas jag det har löst sig för trådskaparen att han fick tag i sina viftisar men nu är jag också på jakt efter ett par movinheads.
Inga höga krav på märke eller modell. Spelar ingen roll om det är kina import eller vad det är. Ska ge ifrån sig ett bra ljus inga små 10,20 wattare som endast lyster upp om det är kolsvart. Gärna från cree ska vara led är i behov av 2-8 stycken beroende på pris. Ser gärna att de säljs i case.

Tacksam för svar.

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4337
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: LED moving heads

Inlägg av Nicke Löfgren »

Är de Wash du är ute efter??

Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 443
Blev medlem: mån 09 aug 2010, 02:34
Presentation: ........................................

Re: LED moving heads

Inlägg av Kristian Nilsson »

Kolla dessa:
http://www.ljudoljus.net/viewtopic.php?p=89374" onclick="window.open(this.href);return false;

Lägg ett bud, ev. finns casar med plats för en i varje.

Mvh
Kristian

Teddi Martinsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: tor 13 okt 2011, 21:26
Presentation: Driver DigitalCenter i Landskrona och löser allt med sladd

Mobilnummer: 0701 44 00 22
Ort: Landskrona

Re: LED moving heads

Inlägg av Teddi Martinsson »

Nicke Löfgren skrev:Är de Wash du är ute efter??
Hej Nicke,

det spelar faktiskt ingen roll om det är movingheads eller movingwash så länge det är led och lyser på bra. Har du något tips?

Teddi Martinsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: tor 13 okt 2011, 21:26
Presentation: Driver DigitalCenter i Landskrona och löser allt med sladd

Mobilnummer: 0701 44 00 22
Ort: Landskrona

Re: LED moving heads

Inlägg av Teddi Martinsson »

Kristian Nilsson skrev:Kolla dessa:
http://www.ljudoljus.net/viewtopic.php?p=89374" onclick="window.open(this.href);return false;

Lägg ett bud, ev. finns casar med plats för en i varje.

Mvh
Kristian
De ser för små ut. Tror inte ritkigt på att de skulle vara 60w led de ser mer ut som ett par 20w enligt mina ögon. letar efter något med lite mer kraft i.

Teddi Martinsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: tor 13 okt 2011, 21:26
Presentation: Driver DigitalCenter i Landskrona och löser allt med sladd

Mobilnummer: 0701 44 00 22
Ort: Landskrona

Re: LED moving heads

Inlägg av Teddi Martinsson »

Teddi Martinsson skrev:
Kristian Nilsson skrev:Kolla dessa:
http://www.ljudoljus.net/viewtopic.php?p=89374" onclick="window.open(this.href);return false;

Lägg ett bud, ev. finns casar med plats för en i varje.

Mvh
Kristian
De ser för små ut. Tror inte ritkigt på att de skulle vara 60w led de ser mer ut som ett par 20w enligt mina ögon. letar efter något med lite mer kraft i.
Eller var finns du någonstans? kollade lite filmer på dem ser ganska starka ut i alla fall.

Användarvisningsbild
Markus Hammerin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 167
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 21:57
Presentation: Tekniknörd som gillar datorer, ljud och ljus. Är dock inte särskilt kunnig* inom någondera området, förutom att jag läst till Ljudingengör.
Har efter avslutad utbildning fått allt för lite praktik varför jag känner att mina kunskaper sakta rinner ur mig.

*alltså jag är bra på att använda datorer, men jag kan inte programmera eller löda ihop en egen processor.

Re: LED moving heads

Inlägg av Markus Hammerin »

Teddi Martinsson skrev:
Nicke Löfgren skrev:Är de Wash du är ute efter??
Hej Nicke,

det spelar faktiskt ingen roll om det är movingheads eller movingwash så länge det är led och lyser på bra. Har du något tips?
Att det är en moving head söker ju inget om ljusbilden. En moving head kan ju vara antingen wash eller spot eller något däremellan.
Det var inte mitt fel!

Teddi Martinsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: tor 13 okt 2011, 21:26
Presentation: Driver DigitalCenter i Landskrona och löser allt med sladd

Mobilnummer: 0701 44 00 22
Ort: Landskrona

Re: LED moving heads

Inlägg av Teddi Martinsson »

Markus Hammerin skrev:
Teddi Martinsson skrev:
Nicke Löfgren skrev:Är de Wash du är ute efter??
Hej Nicke,

det spelar faktiskt ingen roll om det är movingheads eller movingwash så länge det är led och lyser på bra. Har du något tips?
Att det är en moving head söker ju inget om ljusbilden. En moving head kan ju vara antingen wash eller spot eller något däremellan.

Nej jag har full koll på det. Därav att jag skriver att det spelar ingen roll så länge det är ljusstarkt. moving head moving wash. Skillnaden är väl egentligen bara att spot kan göra gobos. Då jag skrev att det inte spelar någon roll så länge de är ljusstarka så spelar det alltså ingen roll.

Christopher Berg
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 353
Blev medlem: ons 12 dec 2007, 03:28
Presentation: Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik.
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: LED moving heads

Inlägg av Christopher Berg »

En Wash är en Wash, och en Spot är en Spot.. Klart det är skillnad.. :?
Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik AB.
Tidigare delägare av TM-Entertainment & Eskilstunanöje & tidigare Tekniker på Skantzen Brukshotell.

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 741
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: LED moving heads

Inlägg av Johan Fälth »

Vill slå ett slag för Rush MH2, galet mycket lyse för pengarna.
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster