St

Här kan du skriva lite om dina pågående projekt, posta bilder och information.
Bangoo
Rookie
Rookie
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 04 dec 2003, 01:00
Ort: Malmö

Inlägg av Bangoo »

Bröderna Haaks är också jäkligt trevliga party-gubbar, www.haaks.nu.

Såg dem i Tylösand ett jäkla drag när det var after-beach party där då, de kör bara party hits nya som lite äldre.

/Bangoo

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Kan rekomendera Farbror Fläsk som är ett gäng riktigt sjuka snubbar från dalarna och sthlm numera. Sedan så hörde jag partypistolerna i helgen och dom var riktigt duktiga Ett gävleband som värkligen lyfter taket, Sångaren fick 1200pers på dansgolvet att sätta sig ner på knä och viska "let meeee eee entertain you" med reservationer för stavfel. Det tycker jag är coolt!

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Queerdoo skrev:
Lightguy (TMT) skrev:
Ingo skrev:Clabbe är väl en variant på DJ som man inte kan gå förbi. Vet inte vad prislappen är idag men han har varit obehagligt dyr rätt länge... Så bra är han verkligen inte men ska det vara 80 tal så är han oslagbar som affischnamn.
DEå är jag alltså inte ensam om att tycka att Clabbe inte är bra!!! :lol:
Clabbe är bra på sitt område, en saken är klar... Men han är jävligt dryg att ha med att göra... Har jobbat med han tre gånger nu, och varje gång samma visa "han vet/kan allt och han är bäst"... eller inte... :D
Jag lyssnade lite på honom på Globen på någon företagsfest, Posten tror jag det var. Tycker att han bara snackar en massa!!!!

Thomas Gylling däemot är riktigt bra!!

Såg en spegelboll som var riktigt stor i Stockholm på 750års jubileet!
Work sucks, send me on tour!

Gunnar Klintberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 175
Blev medlem: tis 09 mar 2004, 01:00
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Gunnar Klintberg »

dawen skrev:Finns ett gäng som heter Highway Stars som är sköna, fast de är väl litegrann åt 70-hållet också. Vet inte hur kända de är, men coolare gäng får man nog leta efter :)
Highway Stars kan nog vara svårt att få att spela igen, de har sagt att de inte ska spela något mer, iof sagt det länge. Men med tillräckligt mycket pengar så brukar de gå att ställa upp igen.

Annars så är gruppen duojag (http://www.duojag.nu) något jag kan rekommendera. Bröderna Haak är också OK.

Lista på coverband hittar du på http://w1.910.telia.com/~u91008093/cover1.htm till /cover5.html
************************
Gunnar Klintberg
DJ Gugge - www.dj-gugge.se
United DJ - www.united-dj.se

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Thomas Gylling, mannen som har gett oss Tropicopop! Skojigare riggmusik får man leta efter
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Gugge skrev:Highway Stars kan nog vara svårt att få att spela igen, de har sagt att de inte ska spela något mer, iof sagt det länge. Men med tillräckligt mycket pengar så brukar de gå att ställa upp igen.
Jag gigade med Olle och grabbarna i februari iofs. Dessutom spelade de på Gatufesten förra året.

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

dawen skrev:
Gugge skrev:Highway Stars kan nog vara svårt att få att spela igen, de har sagt att de inte ska spela något mer, iof sagt det länge. Men med tillräckligt mycket pengar så brukar de gå att ställa upp igen.
Jag gigade med Olle och grabbarna i februari iofs. Dessutom spelade de på Gatufesten förra året.
Dom spelade faktiskt på Stadsfesten i Hudik också, och det var ju t.o.m i ett senare skede!

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Varför inte rocka loss till Rydell och Quick, i och för sig försvinner väll nästan hela enterteinment budgeten men å andra sidan kan man säkert göra någon deal med dem att få använda deras ljud o ljus!!!
Work sucks, send me on tour!

Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad är det som är 80-tal med R&Q? Malins hår möjligtvis...

"Ok, Stockholm är ni med...." Spyr snart på alla hurtiga blonderade lekledare, eller ursäkta sångare....

Henrik Hansson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 207
Blev medlem: sön 11 jan 2004, 01:00
Presentation: Frilansande och gör lite av varje. Gillar blåbärssmoothie och tar gärna en snus ibland, bara för att göra livet lite festligare.
Ort: Kiruna, men bor i Linköping
Kontakt:

Inlägg av Henrik Hansson »

ian skrev:Jag hade fel, det var bara 5m (16 fot). Den öppnar sig till 7-8m. Titta på Comfortably Numb på lämplig Floyd-konsertvideo, de skickar upp den från bakom FoH under den låten
Jag hittade Pink Floyds konsert i Earls Court från 1994 på nätet och nu så har jag bestämt mig för att lägga ned allt lallande med ljus. Det är ju ingen idé att fortsätta. Bara lägga sig ned och dö. Allt är ju redan gjort, inget kommer bli bättre. Ljuset på den konserten kan bara beskrivas på ett sätt : "WOW!". Bollen var iofs fin den med.

/HenrikH
Henrik Hansson
info AT moodylighting DOT com
www.moodylighting.com

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

HenrikH skrev:
ian skrev:Jag hade fel, det var bara 5m (16 fot). Den öppnar sig till 7-8m. Titta på Comfortably Numb på lämplig Floyd-konsertvideo, de skickar upp den från bakom FoH under den låten
Jag hittade Pink Floyds konsert i Earls Court från 1994 på nätet och nu så har jag bestämt mig för att lägga ned allt lallande med ljus. Det är ju ingen idé att fortsätta. Bara lägga sig ned och dö. Allt är ju redan gjort, inget kommer bli bättre. Ljuset på den konserten kan bara beskrivas på ett sätt : "WOW!". Bollen var iofs fin den med.

/HenrikH
DOH! Bra filosofi där ..

Personligen vill jag inte vara störst och bäst, jag vill göra min egen grej och jobba med det jag älskar att jobba med! Nej, allt är inte redan gjort.

Henrik Hansson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 207
Blev medlem: sön 11 jan 2004, 01:00
Presentation: Frilansande och gör lite av varje. Gillar blåbärssmoothie och tar gärna en snus ibland, bara för att göra livet lite festligare.
Ort: Kiruna, men bor i Linköping
Kontakt:

Inlägg av Henrik Hansson »

knoppen (Dildo) skrev:
HenrikH skrev:
ian skrev:Jag hade fel, det var bara 5m (16 fot). Den öppnar sig till 7-8m. Titta på Comfortably Numb på lämplig Floyd-konsertvideo, de skickar upp den från bakom FoH under den låten
Jag hittade Pink Floyds konsert i Earls Court från 1994 på nätet och nu så har jag bestämt mig för att lägga ned allt lallande med ljus. Det är ju ingen idé att fortsätta. Bara lägga sig ned och dö. Allt är ju redan gjort, inget kommer bli bättre. Ljuset på den konserten kan bara beskrivas på ett sätt : "WOW!". Bollen var iofs fin den med.

/HenrikH
DOH! Bra filosofi där ..

Personligen vill jag inte vara störst och bäst, jag vill göra min egen grej och jobba med det jag älskar att jobba med! Nej, allt är inte redan gjort.
Nåja! Så illa är det inte, men ljuset på den konserten är så sjuuuuukt snyggt så att allt man nu själv gjort och varit nöjd med känns så fjuttigt. Hur snyggt man än gör något kan man alltid tänka "det är inte som pink floyd". :wink:

/HenrikH
Henrik Hansson
info AT moodylighting DOT com
www.moodylighting.com

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

HenrikH skrev:
knoppen (Dildo) skrev:
HenrikH skrev:
ian skrev:Jag hade fel, det var bara 5m (16 fot). Den öppnar sig till 7-8m. Titta på Comfortably Numb på lämplig Floyd-konsertvideo, de skickar upp den från bakom FoH under den låten
Jag hittade Pink Floyds konsert i Earls Court från 1994 på nätet och nu så har jag bestämt mig för att lägga ned allt lallande med ljus. Det är ju ingen idé att fortsätta. Bara lägga sig ned och dö. Allt är ju redan gjort, inget kommer bli bättre. Ljuset på den konserten kan bara beskrivas på ett sätt : "WOW!". Bollen var iofs fin den med.

/HenrikH
DOH! Bra filosofi där ..

Personligen vill jag inte vara störst och bäst, jag vill göra min egen grej och jobba med det jag älskar att jobba med! Nej, allt är inte redan gjort.
Nåja! Så illa är det inte, men ljuset på den konserten är så sjuuuuukt snyggt så att allt man nu själv gjort och varit nöjd med känns så fjuttigt. Hur snyggt man än gör något kan man alltid tänka "det är inte som pink floyd". :wink:

/HenrikH
Anställ en praktikant att bossa runt med så du känner dig stor igen vetja! *solglasögon*

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Det är lätt att fastna för "Det skulle bli sååå snygt om jag hade ett par hundra vifthuvuden och nåt tusental ACL:er i matris..."
"This is the updated input list"

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

ian skrev:Det är lätt att fastna för "Det skulle bli sååå snygt om jag hade ett par hundra vifthuvuden och nåt tusental ACL:er i matris..."
lätt att fastna för? Det är branschstandard nuförtiden, verkar det som. Det kanske ahr varit så jämt dock. WYSIWYG hjälper dom idéerna att växa, där kan man leva ut sina erotiska fantasier!

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Inte i den mängden på den storleken scen (liksom, hela prosceniebågen...). Iaf inte vad jag sett (men jag ser sällan stora produktioner)
"This is the updated input list"

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

ian skrev:Inte i den mängden på den storleken scen (liksom, hela prosceniebågen...). Iaf inte vad jag sett (men jag ser sällan stora produktioner)
JAg menade nog mest tankegångssättet att man måste ha hundratals vifthövven annars är det inte ett dugg bra eller ballt. Jag menade inte att det faktiskt var så att man hade grejjerna! Okej, bra *afromannen* *afromannen*

Henrik Hansson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 207
Blev medlem: sön 11 jan 2004, 01:00
Presentation: Frilansande och gör lite av varje. Gillar blåbärssmoothie och tar gärna en snus ibland, bara för att göra livet lite festligare.
Ort: Kiruna, men bor i Linköping
Kontakt:

Inlägg av Henrik Hansson »

Måste bara säga att jag faktiskt tycker det är tufft med hundratals vifthövven. :wink: Fast det är ju inte säkert att det blir bra bara för det. Pink Floydsättningen är både mycket och framförallt genomtänkt. Det är det jag är mest imponerad av.

/HenrikH
Henrik Hansson
info AT moodylighting DOT com
www.moodylighting.com

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 13 och 0 gäster