Lager

Här kan du skriva lite om dina pågående projekt, posta bilder och information.
Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Pallställ kan man få mycket billigt begagnat det som kostar är en höglyftande truck. Vi har fått lov att byta lager igen så nu är vi i full gång att flytta igen. Så nu vill jag ha bilder!!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Precis, det är trucken som kostar, men har man takhöjden så är pallställningar oerhört praktiskt. De prylar som inte används speciellt ofta står längst upp, de grejor som alltid är ute står längst ner och redo att rullas ut. Längst ner ligger även pallar med kragar och där har man kabelförråd, typ.

Ska försöka komma ihåg att ta med mig kameran nästa gång jag är ute på Soundforce!
KISS. Keep It Simple Stupid.

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 513
Blev medlem: fre 01 jul 2005, 01:00
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Kanske känns lite avigt att ta bilder om det finns massa dyrbarheter i lagret kanske? :)

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Förutom rejäla lås har väl alla firmor larm, eller? 8O
KISS. Keep It Simple Stupid.

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 513
Blev medlem: fre 01 jul 2005, 01:00
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Ja, men kom inte och påstå att det inte går att göra inbrott på något ställe som har larm :) Ju mer dyrbarheter man har, desto större anledning för någon att lägga ner tid på att ta sig förbi larm och lås

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Fast, ett larm med uppringningsfunktion är väl ingenting man bara kopplar sig förbi? På firman jag jobbar en del åt brukar Securitas ringa upp såfort man missar att larma av och går in...
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Magnus Johansson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: sön 05 dec 2004, 01:00
Presentation: Före detta student i Linköping som jobbat med ljud och ljus i studentföreningen Forte. Har också jobbat ett par år som DJ på en av Linköpings studentkrogar. Numera färdigutbildad civilingenjör som bytt högtalare och DJ-ing mot datorer och programmering.
Ort: Stockholm

Inlägg av Magnus Johansson »

TommyToad skrev:Kanske känns lite avigt att ta bilder om det finns massa dyrbarheter i lagret kanske? :)
Är det inte så att de flesta firmor skryter vitt och brett på hemsidor och i annan marknadsföring om vad de har för prylar? Att de har prylarna i sitt lager är väl inte direkt någon högodsare?

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 513
Blev medlem: fre 01 jul 2005, 01:00
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Fast en bild säger mer än 1000 ord :)
Nä, jag kanske bara är paranoid. Jag skulle nog inte lagt upp bilder iaf :) Oavsett larm.

Varit med om att vaktbolag har gått in och tagit saker, fast det var ett par år sen. Vet inte hur det är nuförtiden.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Känns som att det är ganska uppenbart vad det finns för prylar i en ljudfirmas lager. Och jag tror att här på forumet om någonstans vet folk vad som brukar förvarars i lokalerna. Jag är inte ute efter att få se era prylar utan att få se hur ni löst förvaring av kablar/casar/högtalare osv. Ni får gärna tömma casarna innan ni tar kort på dem om ni känner för det:)

Larm och galler för fönster är väl A och O

Erik Lindvall
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 270
Blev medlem: fre 01 okt 2004, 01:00
Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Erik Lindvall »

dawen skrev:Precis, det är trucken som kostar, men har man takhöjden så är pallställningar oerhört praktiskt. De prylar som inte används speciellt ofta står längst upp, de grejor som alltid är ute står längst ner och redo att rullas ut. Längst ner ligger även pallar med kragar och där har man kabelförråd, typ.

Ska försöka komma ihåg att ta med mig kameran nästa gång jag är ute på Soundforce!
Jo, soundforce har en bra taktik för att förvara sin utrustning på en så liten yta som möjligt.

Glöm inte att fråga Jörgen om lov innan du plåtar bara , Dawen. :wink:
Stage & EventLight
Your Show - Our case

Besök vår katalog: www.stageeventlight.se/katalog

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Ears and Eyes är även dom ett mycket bra exempel på hur man får plats med mycket saker på liten yta, där finns dock takhöjd så det står härliga till!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Lydnill: Äh, det är ju Gertza som bestämmer där ute :wink:
KISS. Keep It Simple Stupid.

Sebastian Silvén
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 267
Blev medlem: lör 11 sep 2004, 01:00
Presentation: Mycket "hungrig" utbildad och trevlig tekniker som trivs mycket med sitt jobb men älskar även sin familj som tar mycket tid.
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Sebastian Silvén »

Tråkigt att inte få se några bilder det verkar ju ändå vara det som många vill se :D Jag själv kan säga att vi har då också backar för kabel vi har metallställningar med ett antal våningar på varje hylla beroende på höjd på case och / eller högtalare eller vad som nu ligger på hyllan. Det stora rummet är uppdelat på 2 en del med Ljud en med Ljus sedan har vi ett eget rum med AV där det står plasmaskärmar, projektorer o.s.v har också en del av garaget en plats för all truss uppdelat på 2 olika truss sorter. Stativen står staplade i egen tillverkade trä backar dom större stativen på hjul står jämte. All kabel som de finns "mkt" av ligger i pallar 220v kabel i uppmärkta lådor per längd och även 3-fas kabel ligger i sådana. Utskruvade eq o.s.v ligger på en egen hylla på ljud sidan. Glödlampor av alla dess sorter ligger sorterade i ett skåp tillsammans med gaffa, tejp, markeringstejp o.s.v! Ang upphänging av lampor så har vi ett regelsystem som funkar oerhört bra bara hänga på lampan =) ENJOY!

Axel Trygg
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 36
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:33

Inlägg av Axel Trygg »

Hmmm. Sno mjölkbackar??? Jag har hört att Rapsody In Rock förvarade alla sina grejer i postens burar. Mitt under ett gigg kom posten dit och tog dom. Gissa om dom var glada sen när dom skulle packa sina grejer. En vacker dag kommer dom kanske och snor tillbaka mjölkbackarna.
Gud sa: "Låt lampan tändas" och den tändes

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 585
Blev medlem: mån 12 apr 2004, 01:00
Ort: Stockholm, numera.
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Jag har letat efter posthäckar, hittat en tillverkare, NCS grythyttan, men de var i konkurs. Sen hittade jag Bjärnums Stålprodukter, som inte är i konkurs.

http://www.industritorget.se/kop/kop_an ... ukter%20AB#

Den vill man nog ha. Undras vad den kostar.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Användarvisningsbild
Mikael Ekström
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 75
Blev medlem: lör 03 jul 2004, 01:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Mikael Ekström »

De brukar kosta mellan 3000-6000kr nya 8)
Mikael Ekström
Ljustekniker

Frema AB
Kraftverksgatan 6
721 30 Västerås

070 - 363 94 97
021 -­ 10 33 70

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Hittade den här gamla tråden nu, och kom då på att vi har ju ett litet fotoalbum här på forumet...

Så jag skapade en lager-kategori där ni kan lägga upp bilder från era lager... :)
//Magnus - Fegge & Mattes

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Hör med en butik som ska byta inredning så lkan man få fina stälningar som man kan sätta "spjut" och hänga kablar på. är det tyngre så kan man använda samma typ av konsoller som man har till kabelstegar. De e rubusta och bra. Något som man inte får förlite av det e hyllor. Pall hyllor är viseligen dyra men det e mycket effektiva för de lastar mycket och e höga.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Sebastian Silvén
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 267
Blev medlem: lör 11 sep 2004, 01:00
Presentation: Mycket "hungrig" utbildad och trevlig tekniker som trivs mycket med sitt jobb men älskar även sin familj som tar mycket tid.
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re:

Inlägg av Sebastian Silvén »

Magnus Jerkrot skrev:Hittade den här gamla tråden nu, och kom då på att vi har ju ett litet fotoalbum här på forumet...

Så jag skapade en lager-kategori där ni kan lägga upp bilder från era lager... :)
det där fotoalbumet vart finns det ? =)
- Vi lever i en värld där Pizzan kommer snabbare till dörren än Polisen!

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Re: Re:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Sebastian Holmbom skrev:
Magnus Jerkrot skrev:Hittade den här gamla tråden nu, och kom då på att vi har ju ett litet fotoalbum här på forumet...

Så jag skapade en lager-kategori där ni kan lägga upp bilder från era lager... :)
det där fotoalbumet vart finns det ? =)

Det fanns, för längesen...
//Magnus - Fegge & Mattes

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 49 och 0 gäster