Hus eller scen?

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 367
Blev medlem: mån 26 jan 2004, 01:00
Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
Ort: sundsvall
Kontakt:

Hus eller scen?

Inlägg av Rikhard Tiittanen »

Trodde man enbart byggde scen av byggnadställningar, men tydligen så har man börjat bygga hus också. :shock:
http://roadie.net/picmonthmar2004.jpg

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Läste en artikel om ett liknande bygge i italien, de skulle bygga ut en läktare på en fotbollsstadium tillfälligt till en cup match. Under matchen brakade skiten ihop och rören blev som pålar som spetsade publiken.

Vad var då felet, jo de hade byggt läktaren helt korrekt förutom underlaget som var först grus sedan en liten brädbit, mycket tanklöst!!! :evil:
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Det finns, eller fanns åtminstone, ett brobygge strax söder om Sthlm som har en mycket häftigare byggställningskonstruktion. Stor utav bara satan. Man ser den på tåget till Älvsjö t.ex., jag såg den först på väg till LLB :wink:
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Årstabron, jo.

De bygger extraläktare i byggställning på Söderstadion tydligen.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

dawen skrev:Det finns, eller fanns åtminstone, ett brobygge strax söder om Sthlm som har en mycket häftigare byggställningskonstruktion. Stor utav bara satan. Man ser den på tåget till Älvsjö t.ex., jag såg den först på väg till LLB :wink:
Den byggställningen har man allt sett när man låg i lumpen och skulle upp till muskö eller hem till lidköping... och under dom sju månader som jag åkte tåg, så hände det inte så värst mycket me bygget verkade det som... :lol:
//Magnus - Fegge & Mattes

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Queerdoo skrev:
dawen skrev:Det finns, eller fanns åtminstone, ett brobygge strax söder om Sthlm som har en mycket häftigare byggställningskonstruktion. Stor utav bara satan. Man ser den på tåget till Älvsjö t.ex., jag såg den först på väg till LLB :wink:
Den byggställningen har man allt sett när man låg i lumpen och skulle upp till muskö eller hem till lidköping... och under dom sju månader som jag åkte tåg, så hände det inte så värst mycket me bygget verkade det som... :lol:

Kommer inte ihåg när du muckade magnus men kan det inte ha att göra med att dom flesta byggena står stilla under vintern pga. kälen i marken etc:? bara en fundering.

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Gustaf(KMD) skrev:
Queerdoo skrev:
dawen skrev:Det finns, eller fanns åtminstone, ett brobygge strax söder om Sthlm som har en mycket häftigare byggställningskonstruktion. Stor utav bara satan. Man ser den på tåget till Älvsjö t.ex., jag såg den först på väg till LLB :wink:
Den byggställningen har man allt sett när man låg i lumpen och skulle upp till muskö eller hem till lidköping... och under dom sju månader som jag åkte tåg, så hände det inte så värst mycket me bygget verkade det som... :lol:

Kommer inte ihåg när du muckade magnus men kan det inte ha att göra med att dom flesta byggena står stilla under vintern pga. kälen i marken etc:? bara en fundering.
Åkte tåg mellan skövde-sthlm 2ggr/veckan mellan slutet på april till slutet av november... :D
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Den påstås bli klar 2005. Fast de sa 2004 förra året.
"This is the updated input list"

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 55 och 0 gäster