Trådlösa, kompakta WiFi-mixers...?

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Användarvisningsbild
Krister Uddén
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 278
Blev medlem: mån 12 feb 2007, 00:04
Presentation: Numera anställd. teknisk samordnare dans/teater
Frilansar som tekniker på lediga stunder.
Ort: Mellerud

Re: Trådlösa, kompakta WiFi-mixers...?

Inlägg av Krister Uddén »

Fredrik Becker skrev:Jag gjorde ett gig utomhus med en fiol och backtracks. Riggen var tvungen att klara regn... MR12 fick bli lösningen. Mixer, Stagerouter och slutsteg case i en soppåse och ett vattentätt fodral till iPaden. Backtracks på ett usb-minne.
Riktigt smidigt 8)
Hur fick du Fiolen vattentät?
:roll: :P :D

Fredrik Becker
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 121
Blev medlem: tor 26 aug 2010, 14:14
Presentation: Fredrik Becker
Född i Dalarna bor nu i Järbo
Jobbar som ljud- och ljustekniker på Gävle Konserthus och lite frilans.

Re: Trådlösa, kompakta WiFi-mixers...?

Inlägg av Fredrik Becker »

:lol: :lol: 8)

Elfiol, och han som spelade hade själv byggt den. Han brydde sig inte om lite vatten. :mrgreen:

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Trådlösa, kompakta WiFi-mixers...?

Inlägg av Jonas Larsson »

Adam Fresk skrev:Det funkar ju *bara* trådbundet och dessutom med en vanlig, fipplig nätverkskoppling (d.v.s. INTE Rj45/Cat5 eller vad det heter, med en stabil, låsbart XLR-typ-hölje runtom), som det ser ut?? Känns inte genomtänkt alls? Säg att man har mixern ute på golvet med tekniker. Då ska man alltså dra en 20-30 meter lång, vanlig nätverkskabel med vanlig nätverkskontakt till scenen för att kunna använda P16-monitorsystemet? Och sedan koppla vidare med vanliga nätverkskablar kors och tvärs över scenen till alla bandmedlemmar...? Det kan väl aldrig vara nån hållbar lösning? Hur tänkte de där, liksom?? Varför har man inte använt Rj45-kontakt!? Verkar helt obegripligt konstigt i mina ögon...
En "vanlig" nätverkskontakt heter ju RJ45, detta är typen av kontakt. CAT5 är en standard för överföring av datatrafik över kabel.

Den kontakt du pratar om heter i Neutriks fall Ethercon, men även en Ethercon kontakt använder sig av en RJ45 invändigt, man vill inte hitta på en egen typ av kontakt när det redan finns en standard.

Vill man använda en vinda med Ethercon kontakter så kan man använda en liten övergång eller chassiekontakt för att "omvandla" till "vanlig" nätverkskabel i en 19" panel tex.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster