Chamsys MagicQ PC - hänger sig

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Användarvisningsbild
Björn Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 09 jul 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Chamsys MagicQ PC - hänger sig

Inlägg av Björn Lundin »

Halloj! Har ett ständigt återkommande problem med att Chamsys hänger sig. Kör med Enttecs donglar, både pro och basic. Kört på både pc och mac med god prestanda. Efter omstart av programmet måste jag koppla ur och sen återansluta interfacet för att få kontakt med dmx-slingan.

Jobbigt när detta händer under gig. Någon med tips eller ideér?

Dag Engström
Rookie
Rookie
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 14:01
Presentation: Sektionsledare Riksteaterns ljusavdelning LLB
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Chamsys MagicQ PC - hänger sig

Inlägg av Dag Engström »

Vilken version? Tror inte det har med MQ att göra, kolla antivirus och om det finns annan malware som får datorn att hänga sig. Drivrutiner till USB/DMX, är dom uppdaterade? Kört min MQ PC Wing i flera år och den har aldrig hängt sig, har dessutom ett par installationer som stått ett par år och aldrig ett problem med MagigQ. Tror du får ägna dig åt lite grundlig datorhygien :wink:
Perfekt får duga så länge...

Användarvisningsbild
Björn Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 09 jul 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Re: Chamsys MagicQ PC - hänger sig

Inlägg av Björn Lundin »

Senaste version av både mq och drivrutiner till interface. Mq är den enda programvara jag haft problem med
på de datorer jag provat på.

Någon som kör MQ med interface från Enttec? Funderar på om det är den kombon som jäklas.

Sebastian Silvén
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 267
Blev medlem: lör 11 sep 2004, 01:00