Stanton RM 100

Här kan du diskutera DJ-utrustning mm.
Användarvisningsbild
Cobolt
Rookie
Rookie
Inlägg: 22
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 01:00
Ort: Linköping
Kontakt:

Stanton RM 100

Inlägg av Cobolt »

Jag funderar på att köpa en mixer att ha hemma och undrar om det är någon som har någon erfarenhet av Stanton RM 100.

Ute spelar jag på en Pioneer DJM 600 och i vissa fall på en DJM 3000. Den eq:n gillar jag. (100 Hz, 1 kHz, 10 kHz). Någon som vet runt vilka frekvenser Stantonmixerns eq ligger?

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 637
Blev medlem: ons 14 jan 2004, 01:00
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

Vi körde en Stanton RM-100 på Kåren i Sundsvall ett tag. Till slut skeppade vi tillbaka den till börsen för att den sög så dant. Tokdålig hörlursvolym och allmänt brjäfs. Köp nått bättre.

Du får en betydligt mycket bättre maskin från numark för typ halva priset. ( nu får jag väl hälften av Er på halsen, men jag är jävligt nöjd med min CM-200 från Numark).

Användarvisningsbild
Cobolt
Rookie
Rookie
Inlägg: 22
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 01:00
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Cobolt »

Brolin skrev:Tokdålig hörlursvolym och allmänt brjäfs.
Hörlursvolymen brukar väl sällan vara ett problem om den fungerar som den ska. Mina öron pallar iaf inte att köra i närheten av max på de mixers jag provat.

Vad är "allmänt brjäfs"? 8O
Brolin skrev:jag är jävligt nöjd med min CM-200 från Numark
Ok, har den Rec-utgång och separat LED-stapel för varje kanal? Runt vilka frekvenser ligger eq:n? Kan man köra mono-split i hörlurarna? Hur är den allmänna kvalitétskänslan....
Oupps, jag kanske spårade ur lite. :roll:

Daniel Madrid
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 256
Blev medlem: tor 02 sep 2004, 01:00
Presentation: Spelar skivor och gör event och säkerhet.
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Daniel Madrid »

varför väntar du inte å köper en pioneer maskin istället? Förstår att det är mycke pengar men de är värda varenda öre oavsett vad de som inte spelar på dem säger :wink:

Användarvisningsbild
Cobolt
Rookie
Rookie
Inlägg: 22
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 01:00
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Cobolt »

Milliway skrev:varför väntar du inte å köper en pioneer maskin istället? Förstår att det är mycke pengar men de är värda varenda öre oavsett vad de som inte spelar på dem säger :wink:
För att jag är fattig. Hoppas på att det finns en mixer som _duger_ att använda för hemmabruk som har någorlunda bra egenskaper.
Jag vet att Pioneer är bra eftersom det är det jag spelar på i vanliga fall men det tar mig ca 10 månader att spara ihop till en sådan. :cry:

Appropå Pioneer, börjar inte DJM-600 bli ganska gammal? Är det inte dags för Pioneer att släppa en ny fyrkanalsmixer? Det kanske vore något...

Daniel Madrid
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 256
Blev medlem: tor 02 sep 2004, 01:00
Presentation: Spelar skivor och gör event och säkerhet.
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Daniel Madrid »

Cobolt skrev:
Milliway skrev:varför väntar du inte å köper en pioneer maskin istället? Förstår att det är mycke pengar men de är värda varenda öre oavsett vad de som inte spelar på dem säger :wink:
För att jag är fattig. Hoppas på att det finns en mixer som _duger_ att använda för hemmabruk som har någorlunda bra egenskaper.
Jag vet att Pioneer är bra eftersom det är det jag spelar på i vanliga fall men det tar mig ca 10 månader att spara ihop till en sådan. :cry:

Appropå Pioneer, börjar inte DJM-600 bli ganska gammal? Är det inte dags för Pioneer att släppa en ny fyrkanalsmixer? Det kanske vore något...
Okay sant. Att den är gammal håller jag med om delvis men det är nog bara en tidsfråga innan 909án får dela med sej av dess nyare feats. Eller man hoppas i vart fall.

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 637
Blev medlem: ons 14 jan 2004, 01:00
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

CM-200 har inte separata nivåmätare (men du kan givetvis köra LED på pfl'en..), mono-split kommer jag inte ihåg. REC-utgång har den givetvis. Även zone-utgång.

Som sagt, det är en bra mixer för pengarna. Du får den ju för under 3000:- säkert ännu billigare med lite kontakter. RM-100 kostade oss för typ ett år sedan ganska precis 5000:-, ganska stor skillnad. Jag är jäklig nöjd med den. Tom så nöjd att jag senare köpte en till mig själv också. Den vi har på Kåren är en CM-200FX. Skit i FX och spara en tusing. Det är endast lite reverb och hall-effekter etc. Med andra ord effekter för typ sång och inte DJ.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 49 och 0 gäster