Master regel till lightjocky

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Ulf Ulander
Rookie
Rookie
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 18 okt 2011, 15:14
Presentation: sia och uffe jobbar på en skola och vill veta mera om detta med ljus mmmmm

Master regel till lightjocky

Inlägg av Ulf Ulander »

Hej!
Kör med martin lightjocky system men saknar en manuell regel för master...finns det någon litet ljusbord
eller liknande som man kan få att funka? Antar att man ändrar på inställningarena på usb-dmx muxen så att den ena portern blir ut och vidare till någon litet bord av något slag...har för mig att det ska gå att använda ett simpelt dmx bord till at köra master på.... någon som vet vad man ska ha och hur man ställer in så man kan annvända en manuell master regel???

Mvh Uffe

Christopher Berg
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 353
Blev medlem: ons 12 dec 2007, 03:28
Presentation: Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik.
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: Master regel till lightjocky

Inlägg av Christopher Berg »

Detta har tagits upp i en annan tråd, men denna har jag sett många tipsat om, om man endast behöver fysiska reglar: http://www.totalljud.se/ShowProduct.aspx?prodid=1365" onclick="window.open(this.href);return false;
Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik AB.
Tidigare delägare av TM-Entertainment & Eskilstunanöje & tidigare Tekniker på Skantzen Brukshotell.

Ulf Ulander
Rookie
Rookie
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 18 okt 2011, 15:14
Presentation: sia och uffe jobbar på en skola och vill veta mera om detta med ljus mmmmm

Re: Master regel till lightjocky

Inlägg av Ulf Ulander »

Jo är medveten om att det har tagits upp tidigare med väldigt lite fakta ....Jag använder paneler med programerade knappar men vill kunna styra master manuelt på en regel...är det någon som vet om det kommer att funka med detta bord http://www.totalljud.se/ShowProduct.aspx?prodid=1365" onclick="window.open(this.href);return false;
och hur ställer jag in i systemet för att få det att lira??
Man måste väl tala om för programmet att det är en
extern regel som ska styra master....

Mvh UFFE

http://www.totalljud.se/ShowProduct.aspx?prodid=1365" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Master regel till lightjocky

Inlägg av Jonas Larsson »

Vad har du för hårdvara, dvs hur ser din box ut? Du kan ställa in så du har en port för dmx ut och den andra för dmx in, under "hardware setup".

Sedan klickar du på "dmx in, en knapp långt ute till höger i mittenraden av ikoner, efter Cue list.

Sedan drar du över master intensity till tex kanal 1, nu kan du via ditt ljusbord och kanal 1 styra master intensiteten. På samma sätt kan du styra hastigheter, storleker på rörelsemacron etc etc.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 52 och 0 gäster