Söker personal för fast tjänst heltid

Här kan du söka personal för anställning eller tillfälliga uppdrag.
Användarvisningsbild
Robin Skarp
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 255
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 17:16
Presentation: Jag vill alltid utmana mig själv och andra.
Utveckling och lärdom är mina ledord.
Jag ställer höga krav på andra men högre på mig själv.
Ort: Stockholm

Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Robin Skarp »

Söker dig som är prydlig, trevlig och utåtriktad. Viss tidigare erfarenhet är bra. Körkort ett måste.

Jobbet inefattar allt från lager till rigg och gigg. Mestadels konferenser med bild och ljudlösningar. Men även en del "bud" verksamhet med mindre utrustning.

Lagret ligger i stockholm.

Pm för mer info och kontaktuppgifter.
Det man inte kan ska man lära sig.

Användarvisningsbild
Robin Skarp
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 255
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 17:16
Presentation: Jag vill alltid utmana mig själv och andra.
Utveckling och lärdom är mina ledord.
Jag ställer höga krav på andra men högre på mig själv.
Ort: Stockholm

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Robin Skarp »

Det är ett bra företag!
Det man inte kan ska man lära sig.

Användarvisningsbild
Robin Skarp
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 255
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 17:16
Presentation: Jag vill alltid utmana mig själv och andra.
Utveckling och lärdom är mina ledord.
Jag ställer höga krav på andra men högre på mig själv.
Ort: Stockholm

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Robin Skarp »

Bump...
Det man inte kan ska man lära sig.

Användarvisningsbild
Robin Skarp
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 255
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 17:16
Presentation: Jag vill alltid utmana mig själv och andra.
Utveckling och lärdom är mina ledord.
Jag ställer höga krav på andra men högre på mig själv.
Ort: Stockholm

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Robin Skarp »

Bump...
Det man inte kan ska man lära sig.

Användarvisningsbild
Anders Plato
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 188
Blev medlem: tor 03 feb 2005, 01:00
Presentation: Frilansande ljusdesigner inom scen, event samt arkitektur.
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Anders Plato »

Den här annonsen hade upplevts som seriösare och nog fått fler svar om du hade skrivit med vilket företag det är som söker folk. Det är för mig en väldigt relevant fråga när jag söker jobb.
Plato Ljusdesign
http://www.plato.se" onclick="window.open(this.href);return false;

David Oxe
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 140
Blev medlem: tor 01 dec 2005, 21:25
Ort: Göteborg

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av David Oxe »

+1 på Anders inlägg.

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1349
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 22:08
Kontakt:

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Johannes Nordgren »

David Oxe skrev:+1 på Anders inlägg.
Instämmer, VAR är Gillaknappen??
We make good music sound great!

Användarvisningsbild
Robin Skarp
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 255
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 17:16
Presentation: Jag vill alltid utmana mig själv och andra.
Utveckling och lärdom är mina ledord.
Jag ställer höga krav på andra men högre på mig själv.
Ort: Stockholm

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Robin Skarp »

Vill inte annonsera, om man nu är intresserad så är det bara att fråga?
Vilket jag känner är dom som vill komma någon vart. och på så sätt så sollar man bort alla "nötter.

men det var bara min uppftattning ;)

Men är du kvar i stckhom änn Plato? HAr inte träffat dig sen Mondo tiden.
Det man inte kan ska man lära sig.

Jörgen Torsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 86
Blev medlem: tor 07 apr 2005, 01:00
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Jörgen Torsson »

Vill man fortfarande veta innan man ringer är tipset att Googla på trådskaparens namn och vips så hittar man ett bolag som har med konferenser att göra :)

Jakob Nilsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 15:00
Presentation: Arbetar främst som DJ på olika typer företagsevent samt på flertalet festvåningar. Är också verksam som ljudtekniker och har på senare tid börja pula mer och mer med ljus.
Ort: Uppsala

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Jakob Nilsson »

Jörgen Torsson skrev:Vill man fortfarande veta innan man ringer är tipset att Googla på trådskaparens namn och vips så hittar man ett bolag som har med konferenser att göra :)
Precis Jörgen, +1 på den!

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Nicke Löfgren »

Jörgen Torsson skrev:Vill man fortfarande veta innan man ringer är tipset att Googla på trådskaparens namn och vips så hittar man ett bolag som har med konferenser att göra :)
Menar du inte FittnesGuru??? *kanin*
http://fitnessguru.se/sharp" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Robin Skarp
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 255
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 17:16
Presentation: Jag vill alltid utmana mig själv och andra.
Utveckling och lärdom är mina ledord.
Jag ställer höga krav på andra men högre på mig själv.
Ort: Stockholm

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Robin Skarp »

Nicke Löfgren skrev:
Jörgen Torsson skrev:Vill man fortfarande veta innan man ringer är tipset att Googla på trådskaparens namn och vips så hittar man ett bolag som har med konferenser att göra :)
Menar du inte FittnesGuru??? *kanin*
http://fitnessguru.se/sharp" onclick="window.open(this.href);return false;

Helt rätt forum :) alla på ljud o ljus är nog medlemmar där med ?
Det man inte kan ska man lära sig.

Användarvisningsbild
Mats Ekberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 22
Blev medlem: mån 17 maj 2010, 07:50
Presentation: Scenmästare Teater Pero. Har jobbat med ljus/ljud sedan 1978 på såväl fasta scener som turné.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Mats Ekberg »

[quote="Robin Skarp"]Vill inte annonsera, om man nu är intresserad så är det bara att fråga?
Vilket jag känner är dom som vill komma någon vart. och på så sätt så sollar man bort alla "nötter.

Jag känner att jag blir lite upprörd över den här typen av inlägg. Detta är ett forum för folk i branschen, och även för de som är intresserade av vår bransch, om jag förstått rätt. Så vilka är "nötterna" Herr Skarp är så rädd för?
De flesta av oss har väl i vår ungdom börjat just som intresserad "pain i the ass" som hängde vid ljud&ljustekniker på olika evenemang för att insupa så mycket kunskap som möjligt och nyttjades som billig eller gratis humparhjälp, eller?
Ska vi ta bort den möjligheten för den nya generationens tekniker med det elitistiska tänkandet Herr Skarp ger uttryck för, endast högutbildade,kvalificerade människor med trettio års arbetslivserfarenhet är välkomna. Själv har jag haft förmånen att få lära upp en hel del intresserade från grunden, och måste säga att i mångt och mycket föredrar jag att jobba samman med en sådan människa hellre än någon sönderpedagogiserad stackare från någon yrkesutbildning!

Tack för ordet
Teater Pero,Stockholm

Användarvisningsbild
Robin Skarp
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 255
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 17:16
Presentation: Jag vill alltid utmana mig själv och andra.
Utveckling och lärdom är mina ledord.
Jag ställer höga krav på andra men högre på mig själv.
Ort: Stockholm

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Robin Skarp »

En nöt för mig är en person som inte orkar ta reda på lite info, de personer du beskriver är ändå raka motsatsen? Eller?
Det man inte kan ska man lära sig.

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 480
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 10:23
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Vill inte annonsera, om man nu är intresserad så är det bara att fråga?

Vilket företag är det anställningen gäller för?
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Användarvisningsbild
Robin Skarp
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 255
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 17:16
Presentation: Jag vill alltid utmana mig själv och andra.
Utveckling och lärdom är mina ledord.
Jag ställer höga krav på andra men högre på mig själv.
Ort: Stockholm

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Robin Skarp »

Sv. Kulturfilm Konferensteknik
Det man inte kan ska man lära sig.

Mikael Thieme
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 790
Blev medlem: mån 23 jan 2006, 19:07
Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
Ort: Falkenberg

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Mikael Thieme »

Mats Ekberg skrev:Detta är ett forum för folk i branschen, och även för de som är intresserade av vår bransch, om jag förstått rätt. Så vilka är "nötterna" Herr Skarp är så rädd för?
De flesta av oss har väl i vår ungdom börjat just som intresserad "pain i the ass" som hängde vid ljud&ljustekniker på olika evenemang för att insupa så mycket kunskap som möjligt och nyttjades som billig eller gratis humparhjälp, eller?
Jag förstår hur du menar, men är inte säker på att resonemanget är helt applicerbart här. Robin kanske helt enkelt vill lägga något slags ribba ifråga om initiativtagande; är man intresserad av en anställning på ett företag med verksamhet som den som beskrivs så är det förmodligen inte särskilt svårt att lista ut vilket det rör sig om. Antingen genom att googla på trådskaparens namn eller genom att helt enkelt höra av sig till honom och fråga. Den som upplever det som ett för stort hinder kanske inte har de egenskaper som eftersöks, jag ser inte något större problem med det faktiskt.
Däremot berör du ju en i mina ögon viktigare fråga - den om återväxt och rekrytering i stort.
Mats Ekberg skrev:De flesta av oss har väl i vår ungdom börjat just som intresserad "pain i the ass" som hängde vid ljud&ljustekniker på olika evenemang för att insupa så mycket kunskap som möjligt och nyttjades som billig eller gratis humparhjälp, eller?
Jodå, men...
Mats Ekberg skrev:Ska vi ta bort den möjligheten för den nya generationens tekniker
...jag skulle nog påstå att den möjligheten redan är borttagen, eller åtminstone rätt hårt beskuren. När jag började jobba med ljud för pengar runt 1985, och antagligen även när du började, så fanns helt enkelt inga utbildningar - därav lärlingsupplägget. Sedan dess har dels branschen blivit mer professionell i stort, både leverantörer och kunder har utvecklats, och kraven är högre. Dessutom finns gott om utbildningar på olika nivåer, i en bredd och omfattning som är värt en egen diskussion. I event-/underhållnings-/presentationsteknikbranschen idag och framför allt i morgon finns det ett minskande behov av självlärda eller lärlingsutbildade tekniker. Kompetensen räcker helt enkelt inte. En användbar (eller konkurrenskraftig om man är frilans) tekniker i vår bransch vare sig det handlar om ljud, bild eller ljus behöver ha både praktiska och teoretiska kunskaper. I framtiden är jag dessutom övertygad om att vi kommer att se ännu fler krav på olika formella behörigheter och certifieringar, både från kundhåll och från myndigheter.

Användarvisningsbild
Mats Ekberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 22
Blev medlem: mån 17 maj 2010, 07:50
Presentation: Scenmästare Teater Pero. Har jobbat med ljus/ljud sedan 1978 på såväl fasta scener som turné.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Mats Ekberg »

Jaa du Mikael, det var en intressant analys du gjorde och du har rätt i mycket, men inte i allt. :)
Jag bryr mig inte ett spår var Robin lägger sin ribba, det jag reagerade mot var att han kategoriserade en grupp människor med ett nedsättande epitet!
Nog om detta.

Ja, jag är en gammal dinosaurie som borde haft vett att dö ut,jag började i branschen som tolvåring 1974,då fick man i bästa fall en CubaCola i ersättning :D Men,jag hade intresse och fallenhet för allt tekniskt och är i dag tämligen kompetent inom så väl ljud,ljus, bild och data utan att ha gått någon utbildning. Det handlar ju bara om att hela tiden hålla sig ájour med utvecklingen, så jag håller inte med dig om att en person som gått en utbildning där man i bästa fall får spetskompetens inom ett område och får tafsa lite på de andra områderna skulle vara mer konkurrenskraftig än en person som själv tillgodogjort sig spetskompetens inom samtliga områden!
Och ja, fler krav på certifieringar lär vi få uppleva, men det enda som stör mig med det är att jag ska behöva betala och gå en kurs för att få ett papper som visar att jag lärt mig något jag redan kunde :evil:
Teater Pero,Stockholm

Användarvisningsbild
Markus Hammerin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 167
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 21:57
Presentation: Tekniknörd som gillar datorer, ljud och ljus. Är dock inte särskilt kunnig* inom någondera området, förutom att jag läst till Ljudingengör.
Har efter avslutad utbildning fått allt för lite praktik varför jag känner att mina kunskaper sakta rinner ur mig.

*alltså jag är bra på att använda datorer, men jag kan inte programmera eller löda ihop en egen processor.

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Markus Hammerin »

Mmm, CubaCola...
Det var inte mitt fel!

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Mats Ekberg skrev: ...och måste säga att i mångt och mycket föredrar jag att jobba samman med en sådan människa hellre än någon sönderpedagogiserad stackare från någon yrkesutbildning!

Tack för ordet
Måste protestera lite, du får det att se ut som att alla yrkesutbildade är någon form av besservissrar, jag är själv utbildad på DI:s teatertekniker utbildning och träffar på en massa utbildade människor både från DI och Malmö Högskola, måste säga att jag aldrig har träffat på någon som är som du beskriver det.

Annars håller jag med dina åsikter till fullo.
Work sucks, send me on tour!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster