pioner cdj 200

Här kan du diskutera DJ-utrustning mm.
Anton Nelson
Rookie
Rookie
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 05 jul 2011, 17:07
Presentation: novis med hunger efter kunskap. har ljud som ett stort intresse och vill lära mig mer i detta ämne

pioner cdj 200

Inlägg av Anton Nelson »

har fått fel på en av mina pioner cdj 200 spelare den har slutat kunna läsa in skivor den tar skivorna sen spottar ut den som no disk.

har haft den öppnad å lasern åker och så men verkar inte som den kan fokusera å hitta skivan. han som tittade de åt mig visste inte vad som kunde vara fel lasern var hel sade han och att de förmodligen satt i nåt annat. så om någon har några idéer eller ett kretsschema så skulle vara king :D




hoppas jag förklarade felet på ett bra sett Mvh Anton

Mattias Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 823
Blev medlem: tis 15 jan 2008, 05:29
Ort: Sollefteå
Kontakt:

Re: pioner cdj 200

Inlägg av Mattias Carlsson »

Låter ändå som typiskt laserfel, ser du att lasern lyser?

jag ha skickat in massa spelare med exakt samma fel som du beskriver och det ha alltid varit lasern

Anton Nelson
Rookie
Rookie
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 05 jul 2011, 17:07
Presentation: novis med hunger efter kunskap. har ljud som ett stort intresse och vill lära mig mer i detta ämne

Re: pioner cdj 200

Inlägg av Anton Nelson »

hmm får fråga han igen men han jobbar ju med att laga cds å tvn

men kan det vara värt att öppna den som funkar å testa med den lasern ? å om lasern lyser vad kan det vara då? går det att få tag i kretsscheman så man kan mäta sig fram eller e de att kasta den som gäller då?



Mvh Anton

Mattias Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 823
Blev medlem: tis 15 jan 2008, 05:29
Ort: Sollefteå
Kontakt:

Re: pioner cdj 200

Inlägg av Mattias Carlsson »

Om det är värt det beror alldeles på hur mycket du orkar hålla på och greja

personligen hade jag ski´cka in den på pioneer service, det gick på runt 2500 kr för en cdj 800 att byta laser och frakt och allt som allt, vet inte vad en cdj 200 kostar, men dom tar ju betalt per timme när dom felsöker

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst