Färgfilter - katalog

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljus & effekter som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Niclas Olofsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 48
Blev medlem: fre 22 jun 2007, 22:16
Kontakt:

Färgfilter - katalog

Inlägg av Niclas Olofsson »

Vet någon vart man kan få tag på "färgfilterkataloger" typ Lee Designers edition. Finns ju iofs på Thomann, men är inte så sugen på att först lägga ut 150:- frakt för att leta fram vilka filter som jag sedan ska beställa från samma ställe... ingen som har en överbliven att skänka till en fattig ljusdesigner i början av sin karriär?
Ring mig när IKEA säljer cases

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Kolla med Bellalite

Eller direkt på nätet
http://www.leefilters.com/lighting/products/colours/

Användarvisningsbild
Holger Tistad
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 30 jan 2008, 11:20

Inlägg av Holger Tistad »

Firmorna skickar ut dem gratis, det är reklam. Kolla direkt med Rosco (det är förmodligen sugergel du vill spana på där), Lee eller GAM (om du vill vara väldigt speciell). De riktigt seriösa har koll på bäst före datum och byter dem inom föreskriven tid. För oss som inte är fullt så känsliga för filterkartornas blekning över tid kan det vara bra att ändå byta ut den då och då för att få med de nya färgerna som trillar in varje säsong. Och just det, filterkartor heter 'swatches' på engelska.
The desperate assumption that somebody,
or at least some force,
is tending the light.

- Hunter S. Thompson

Niclas Olofsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 48
Blev medlem: fre 22 jun 2007, 22:16
Kontakt:

Inlägg av Niclas Olofsson »

Holger Tistad skrev:Firmorna skickar ut dem gratis, det är reklam.
Oki. Hur beställer man i så fall en sådan från Lee? Har nu beställt ett från Rosco, men vill ha ett från Lee också och hittar inget formulär eller liknande. Ska man mejla dem måntro?

Visst går det att kolla färger på nätet, men det är svårt att få en bra uppfattning om färgen när man bara ser den på en skärm.
Ring mig när IKEA säljer cases

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Kolla mitt tidigare inlägg!

Jag svarade dig där var du får tag i LEE´s provbok

Användarvisningsbild
Peter Hallin
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 66
Blev medlem: tor 21 sep 2006, 14:21
Kontakt:

Inlägg av Peter Hallin »

PM:a en adress så skickar vi en provbok från Chris James (samma nummer och färger som LEE)

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Inlägg av Jakob Carlsson »

Rosco hänvisar bara till AB Svensk om man vill ha en av dom, en sökning på telefonnumret ger Spectra, så det är alltså Spectra och Bella man ska prata med här i sverige då, Lee har jag aldrig sett gratis i Sverige men får prata med Bella när jag hinner ringa dom. Dumt att vara fattig student nu.

Användarvisningsbild
Peter Jönköping Hallin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 135
Blev medlem: mån 29 okt 2007, 20:07
Ort: Jönköping

Inlägg av Peter Jönköping Hallin »

Bellalite och Svensk Ljussupport kan nog hjälpa dig med en swatch books från både LEE och Rosco.

Annars hittade jag denna länk på roscos förstasida.

http://www.rosco.com/uk/promotions/luxsbrequest/
Det viktiga är att man står för sina egna konsekvenser.

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 536
Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden
Ort: Stockholm

Inlägg av Gustaf Gagge »

Jakob Carlsson skrev:Rosco hänvisar bara till AB Svensk om man vill ha en av dom, en sökning på telefonnumret ger Spectra, så det är alltså Spectra och Bella man ska prata med här i sverige då, Lee har jag aldrig sett gratis i Sverige men får prata med Bella när jag hinner ringa dom. Dumt att vara fattig student nu.

Det har jag.

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Leif Baltazars »

[quote="Jakob Carlsson"]Rosco hänvisar bara till AB Svensk om man vill ha en av dom, en sökning på telefonnumret ger Spectra, så det är alltså Spectra och Bella man ska prata med här i sverige då, Lee har jag aldrig sett gratis i Sverige men får prata med Bella när jag hinner ringa dom. Dumt att vara fattig student nu.[/quote]

... och jag också! Fått gratis, alltså!
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Niclas Olofsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 48
Blev medlem: fre 22 jun 2007, 22:16
Kontakt:

Inlägg av Niclas Olofsson »

Jakob Carlsson skrev:Rosco hänvisar bara till AB Svensk om man vill ha en av dom
Mm, jag upptäckte det i morse. Men har i alla fall mejlat Bellalite, så får vi se om de har lust att skicka något eller inte. I vilket fall har jag fått ett par erbjudanden om prov från filter med samma färger som LEE, jättetack! Gjorde även ett nytt försök med Rosco, med hjälp av det där andra formuläret på förstasidan. Kanske blir det någon skillnad.
Ring mig när IKEA säljer cases

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Skicka ett mail till otto@bellalite.se så kommer det med posten. Han e bra med att göra om det även gäller andra saker kataloger och rea lista mm.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Niclas Olofsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 48
Blev medlem: fre 22 jun 2007, 22:16
Kontakt:

Inlägg av Niclas Olofsson »

Marcus Sandberg skrev:Skicka ett mail till otto@bellalite.se så kommer det med posten. Han e bra med att göra om det även gäller andra saker kataloger och rea lista mm.
Bra, då skickade jag till rätt person. Har inte fått något svar än dock...
Ring mig när IKEA säljer cases

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Niclas Olofsson skrev:
Marcus Sandberg skrev:Skicka ett mail till otto@bellalite.se så kommer det med posten. Han e bra med att göra om det även gäller andra saker kataloger och rea lista mm.
Bra, då skickade jag till rätt person. Har inte fått något svar än dock...
Han kan va lite seg men han kommer med svar.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster