Trådlöst

Här kan du diskutera mikrofoner, trådlösa system, DI-boxar mm.
Terese Johansson
Rookie
Rookie
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 08 jun 2008, 12:38
Presentation: Frilansande ljudtekniker och numera VD för LLB, Branschorganisation.
Ort: Stockholm

Trådlöst

Inlägg av Terese Johansson »

Hej!
Har en liten fråga när det gäller trådlöst.
Sennheiser har ett trådlöst system som heter Evolution G2 500 Series. I den finns en plug-on som heter SKP 500 G2 och som har 48V.

Min fråga är då om det bara är Sennheiser som har detta eller finns det något annat system som har nåt liknande?
Någon som har koll på detta?

/Terese

Daniel Ravald
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 343
Blev medlem: ons 01 okt 2008, 22:35
Presentation: Amplitude Audio & HR-AV Produkter AB.
Ort: Båstad
Kontakt:

Inlägg av Daniel Ravald »

Samson har liknande.
/Daniel

Daniel Ravald
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 343
Blev medlem: ons 01 okt 2008, 22:35
Presentation: Amplitude Audio & HR-AV Produkter AB.
Ort: Båstad
Kontakt:

Inlägg av Daniel Ravald »

Samson har nog inte fantommatning... Lectrosonics har det. Klarar du dig med 12V så har Audio-Technica en sändare. Mest prisvärt är nog Sennheiser.

Vad ska du ha det till?

/Daniel

Terese Johansson
Rookie
Rookie
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 08 jun 2008, 12:38
Presentation: Frilansande ljudtekniker och numera VD för LLB, Branschorganisation.
Ort: Stockholm

Inlägg av Terese Johansson »

Daniel Ravald skrev:Samson har nog inte fantommatning... Lectrosonics har det. Klarar du dig med 12V så har Audio-Technica en sändare. Mest prisvärt är nog Sennheiser.

Vad ska du ha det till?

/Daniel
Det ska användas i en dansföreställning, där delar av en scenografi ska mikas upp, och som lätt ska kunna flyttas runt.
Har tidigare hyrt in Sennheisers system, men nu ska vi använda samma idé även till nästa produktion. Så därför är det aktuellt att köpa in utrustning så jag sitter och kollar vad det finns för alternativ.

Anton Jonsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 20 sep 2007, 16:31
Ort: Mariestad

Inlägg av Anton Jonsson »

till akg´s billigaste serie finns det också liknande, fast utan fantommatning.

Terese Johansson
Rookie
Rookie
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 08 jun 2008, 12:38
Presentation: Frilansande ljudtekniker och numera VD för LLB, Branschorganisation.
Ort: Stockholm

Inlägg av Terese Johansson »

Anton Jonsson skrev:till akg´s billigaste serie finns det också liknande, fast utan fantommatning.
det måste vara med fantommatning.

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 536
Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden
Ort: Stockholm

Inlägg av Gustaf Gagge »

man kan ju ha en batteridriven fantommatningsbox mellan mick och sändare så kan man ju använda vilken sändare man vill. jag har en från akg men det finns säkert andra märken.
_______________________________________________________________________________
Läs min blogg med gör det själv projekt för teaterteknik. http://technicaltheaterbackstage.blogspot.se/

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 536
Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden
Ort: Stockholm

Inlägg av Gustaf Gagge »

Här är en länk till den batteridrivna fantommatningsboxen från akg. man behöver tydligen en ytterligare box för att få den till att bli 48v.

http://www.akg.com/site/products/powers ... ge,EN.html

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster