Trigga trummor

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Anton Jonsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 20 sep 2007, 16:31
Ort: Mariestad

Trigga trummor

Inlägg av Anton Jonsson »

hej

är det någon som har erfarenhet av att trigga trummor live ?
Har råkat ut för alldeles för många trummisar med dåliga trummor.
Har då funderingar att istället trigga framförallt baskagge och ev. pukor.
Ibland kanske även virvel.
Funderar då på att köpa en beggad alesis d4 eller liknande och använda vanliga mickar till den.
Är det någon som har provat det här ?
Skulle gärna vilja höra era erfarenheter om det innan jag köper någon triggmodul.

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Inlägg av Jakob Carlsson »

Vanliga mickar som typ SM57 eller så? Tror du får för mycket slask som kommer trigga om du har vanliga mickar, finns ju trigmickar, använd det istället, så får du bättre resultat.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

De gånger jag har varit med om det så har det rört sig om ddrum-triggers och banden har haft med sig det själva.
"This is the updated input list"

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Lär dig stämma trummor istället och bli kompis med trummisen.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Anton Jonsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 20 sep 2007, 16:31
Ort: Mariestad

Inlägg av Anton Jonsson »

ok. ja det är nog bättre men till o börja med blir det nog vanliga micar som ja får försöka placera så bra som möjligt. Trummisarna slår oftast jäkligt hårt så ja tror int läck är ett så stort problem.
Har funderat på ddrummoduler också.