Val av Par-LED???

Här kan du diskutera PAR-kannor, fresneller, profiler mm.
Användarvisningsbild
Gustaf Berwebrink
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 116
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 22:58
Presentation: Jobbar som elektriker och driver ljud och ljusfirma vid sidan av.
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Val av Par-LED???

Inlägg av Gustaf Berwebrink »

Hej!

Någon som vet va de är för skillnad mellan Eurolights LED PAR-56, (kostar 790) och STAIRVILLEs LED PAR 56 ALU SCHWARZ, (480kr)?

De känns som de är ungefär samma skit men jag har inte gämfört dom i verkligheten.
Någon som vet det och vet ungefär hur mycke de båda motsvarar i "par watt"?

Jag har även kollat lite på eurolights LED Par 64 med 10mm Diodrar.
Är det någon som har någon koll på ljusflödet i den eller hur stora scener, säg, 10sten slukar?

Tack på förhand!

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Vi har stairvilles 56:orn och eurolites 64:or, har tyvärr inte testat eurolites 56:a. 64:an e i alla fall väldigt riktad men faktiskt helt okej i ljusstyrkan, stairville 56:an sprider mer och är inte lika stark. Det är helt och hållet vad man ska använda det till, jag ska använda 56:orna till en teaterföreställning nu, mitt val är grundat på spridningen, hade fått ha nästa dubbelt så många 64:or för att täcka in samma område än om man använder 56:orna, men ska man använda rök och köra dem till ett band skulle jag absolut valt 64:an
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
Gustaf Berwebrink
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 116
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 22:58
Presentation: Jobbar som elektriker och driver ljud och ljusfirma vid sidan av.
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Inlägg av Gustaf Berwebrink »

Okej.
Men det finns kräm att ge från 56:erna också eller?
Tycker du man kan mjukstarta med att köpa de 56:erna eller vad man ska säga?