Identifiera Eurotruss FD34?

Här kan du diskutera tross, trosslyftare, stativ, groundsupports, rigging, handspel, telfers, scener, podier, säkerhet mm.
Användarvisningsbild
Kim Toivanen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 161
Blev medlem: tis 18 nov 2003, 01:00
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Identifiera Eurotruss FD34?

Inlägg av Kim Toivanen »

Hur identifierar jag Eurotruss FD34 om den inte har original klistermärkena kvar?´

Sitter lite illa till och kan inte ta mig ner till lagret och kolla på de bitar vi redan har innan jag ska iväg och kolla på några meter beg. tross som enligt uppgift ska vara just FD34.
-+> www.ell.nu <+-

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Kan du inte lita på säljaren så tycker jag att du ska lägga ner!

Användarvisningsbild
Kim Toivanen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 161
Blev medlem: tis 18 nov 2003, 01:00
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Kim Toivanen »

Tack, men nu undrade jag inte om ja kan lita på säljaren, jag undrar hur jag identifierar FD34.
-+> www.ell.nu <+-

Nicklas Gustafsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 94
Blev medlem: ons 04 maj 2005, 01:00
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Gustafsson »

Kim, har du ringt till Martin och frågat?
De borde veta...

Martin Professional Scandinavia Sweden AB
Lilla Bommen 6
411 04, Göteborg
Tel: +46 (0) 31 745 05 25
Fax: +46 (0) 31 745 00 10

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Riktig Eurotruss är stämplad/stansad med deras logga i ändar och på spigoter, dvs inget som försvinner utan att man slipar bort det..

Vet inte om det är samma på äldre bitar.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Kim Toivanen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 161
Blev medlem: tis 18 nov 2003, 01:00
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Kim Toivanen »

Nicklas - Nästan, en kollega ringde Stenvikel, men han var lite upptagen med besök på fabriken eller ngt sådant. Han tyckte vi skulle maila och så lovade han svar idag, men ännu har det inte kommit något...

Jonas - Det är just på äldre bitar ja har en känsla av att det diffar...
-+> www.ell.nu <+-

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Kim: Fråga efter kvitton. Det kan ju lika gärna vara någon som försöker kränga på dig tross som inte är Eurotross, men dock kompatibel (d.v.s. inte värd lika mycket som Eurotross). Finns varken kvitton som stämmer eller riktiga märkningar skulle jag vara väldigt tveksam till att handla.

Var dessutom noggrann med att kolla alla trossbitar efter böjda delar, sprickor i svetsningar och så vidare. Även tross åldras!
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Kim Toivanen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 161
Blev medlem: tis 18 nov 2003, 01:00
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Kim Toivanen »

David Wennberg skrev:Kim: Fråga efter kvitton. Det kan ju lika gärna vara någon som försöker kränga på dig tross som inte är Eurotross, men dock kompatibel (d.v.s. inte värd lika mycket som Eurotross). Finns varken kvitton som stämmer eller riktiga märkningar skulle jag vara väldigt tveksam till att handla.

Var dessutom noggrann med att kolla alla trossbitar efter böjda delar, sprickor i svetsningar och så vidare. Även tross åldras!
Originalkvitton finns nog inte, den som säljer har själv köpt det beggat, men han ringde och kolla med den han köpte det av och fick uppgiften att det ska vara FD34. Säljaren har inget minne av några klistermärken på bitarna, och han har inte möjlighet att kolla detta förrns vi ska träffas och jag ska kolla på prylarna. Så det är märkningar ja har att gå på, om nu klistermärken saknas.

Sen är jag väl medveten om vad som händer med tross, och metall i övrigt efter ett par år, speciellt tross om den används mycket, men tack endå :wink:
-+> www.ell.nu <+-

Användarvisningsbild
Kim Toivanen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 161
Blev medlem: tis 18 nov 2003, 01:00
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Kim Toivanen »

Case closed!

Jag mailade Eurotruss direkt. Skickade mailet via deras hemsida kl 9, och fick det första svaret kl 10. Kl 11.30 kom ett till svar men av en annan snubbe och han hade även bifogat en PDF med hur ingraveringen ser ut. Klockrent! :lol:
-+> www.ell.nu <+-

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Jo, det var vi ju med på, men var det så även på de äldre bitarna?
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Kim Toivanen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 161
Blev medlem: tis 18 nov 2003, 01:00
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Kim Toivanen »

Ja, tydligen så gäller det _ALLA_ produkter.
-+> www.ell.nu <+-

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster