Nicke Löfgren skrev:Nu kanske jag är full
Men vad är felet
Jonas Larsson skrev:Det känns ju lite otroligt att det skulle vara fel på alla kannorna så skulle gissa på att ljusbordet skickar på fler kanaler än du tror. Att det är upplagt flera dmx kanaler på samma regel eller något liknande och när du drar i den regeln så skickar den på flera dmx kanaler.
Vad händer om du ställer kannorna på kanal 1, 2, 3, 4, 5? Dvs "feladresserat", beter sig alla fortfarande på samma sätt? Dvs för att kolla att adresserna ändras överhuvudtaget i kannorna.
Jonas Larsson skrev:
Vad händer om du ställer kannorna på kanal 1, 2, 3, 4, 5? Dvs "feladresserat", beter sig alla fortfarande på samma sätt? Dvs för att kolla att adresserna ändras överhuvudtaget i kannorna.
Jonas Areskough skrev:Det kan inte vara att några är inställda på "slave mode"?
Nicke Löfgren skrev:Lite nyktrare eller rent nykter nu![]()
Testa å ställ en armatur i adress 240typ
Lars Ginstrup skrev:Har en tanke, som kanske kan hjälpa, förutsatt att det är äldre kannor med dipswitchar...
Jag har en modell där man måste slå till switch nr 10 för att komma in i DMX-läget.
Plus att du slår till de switchar som behövs i övrigt för att ställa in önskad kanal.
Om det nu var en äldre modell alltså...
Lars
Johan Tofftén skrev:Om du adresserar armaturerna olika och sen kopplar in dom en i taget i ljusbordet, hamnar styrningen på rätt kanaler då?
Du har ingen annan dmx styrning att testa med?
Tex.
Lampa 1: dmx 001
Lampa 2: dmx 006
Lampa 3: dmx 011
osv
Jonas Areskough skrev:Det som känns troligast är att du har dem inställda på automode, skulle kunna tänka mig att dom väljer första signal som kommer in då. Annars är det nog nått skumt
Michael Christiansen skrev:Höj, en fråga som inte har ställts:
Vilket ljusbord är det?
Kan det vara fel i patchen? Tänkte om, det kunde vara spöket...
En annan femma är just att producenten inte längre har lyktan i sitt sortiment, kan detta bero på...?
Mvh
Micke Ø
Michael Christiansen skrev:Hej
Har gett upp på ett likadant bord en sen natt...
http://media.steinigke.de/documents_t/7 ... 108807.pdf
Här är manual - have fun...
Men det finns en funktion som heter full on - har du testat om alla lampor hänger med på
Och/eller
Testa med att hoppa en kanal i adresseringen, typ kanna 1, kanal 1 lampa 2 kanal två osv...
Jag vet att det både är otraditionellt och att det kommer att se ut som fän, men har du ingen dmx testare, då är det, det enda sättet att konstatera om bordet skickar ut dmx på alla kanaler.
Annars byt bord, nej byt både bord och lampor![]()
Mvh
Micke Ø
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst