Socapex kabel

Letar du efter något speciellt? Här kan du sätta ut dina köpes annonser!
Clyde Blomberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 9
Blev medlem: fre 09 jan 2015, 14:20
Presentation: Sköter om ljud och ljus på Zebradans teater i Stockholm.

Socapex kabel

Inlägg av Clyde Blomberg »

Socapex kabel min. 20m köpes.

Fredrik Carlsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 543
Blev medlem: mån 09 nov 2015, 17:47
Presentation: Driver bolaget FC Vin & Event AB i Falkenberg. Bolaget hyr ut utrustning med mera till olika Event så som ljud & ljus
Säljer även ny och begagnad utrustning via Prostar.nu
Santosom Professional Case®
Ort: Falkenberg

Re: Socapex kabel

Inlägg av Fredrik Carlsson »

Hej!

Hur mycket Socapex vill du ha och i vilka längder?

Clyde Blomberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 9
Blev medlem: fre 09 jan 2015, 14:20
Presentation: Sköter om ljud och ljus på Zebradans teater i Stockholm.

Re: Socapex kabel

Inlägg av Clyde Blomberg »

2 st. 20 m.

Magnus Bjäredal
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 209
Blev medlem: tor 27 sep 2007, 19:36

Re: Socapex kabel

Inlägg av Magnus Bjäredal »

Kan ordna 2 st 20 meters för 2.000 kr + moms per stycket.

Clyde Blomberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 9
Blev medlem: fre 09 jan 2015, 14:20
Presentation: Sköter om ljud och ljus på Zebradans teater i Stockholm.

Re: Socapex kabel

Inlägg av Clyde Blomberg »

Nya? Vilken sort?

Magnus Bjäredal
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 209
Blev medlem: tor 27 sep 2007, 19:36

Re: Socapex kabel

Inlägg av Magnus Bjäredal »

Hej!

Nya av högsta kvalitet med LK don, jag bifogar en bild, om intresse finns så hör av dig.
Bilagor
Socapex med LK don.jpg
Socapex med LK don.jpg (23.15 KiB) Visad 12391 gånger

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Socapex kabel

Inlägg av Nicke Löfgren »

Kolla med Starlight! Dom brukar sälja ut till rätt kurs!! Brukar variera mella 300kr å 1000kr

Magnus Bjäredal
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 209
Blev medlem: tor 27 sep 2007, 19:36

Re: Socapex kabel

Inlägg av Magnus Bjäredal »

Nicke!

Du börjar att bli riktigt störande, här är en person som sökte efter "Socapexkabel" redan den 18 december 2015, och jag har erbjudit och haft brev växlingar med honom, och kunde idag erbjuda honom Socapexkabel av 20 meters längder för 2.000 kr per stycket, och nu helt plötsligt så lägger du dig i affären utan att ha varit delaktig tidigare i saken.

Två stycken personer skall väl kunna kommunicera öppet utan att behöva skicka PM och privata mejl mellan varandra som du ofta gör, syftet med sidan är väl inte att sådana som du skall lägga dig i affärer som pågår mellan två parter, varför meddelade du inte denna information tidigare för du som bor på sidan. Vad skulle du säga om jag klev in i dina affärer och meddelade som exempel, kolla med den och den dom säljer samma sak som "Nicke" säljer för ett bättre pris.

Jag bry mig inte om jag säljer dessa två kablar eller ej, jag har en beställning på 40 st kablar på 1 km, och därför erbjud jag samma pris som kunden fått, när jag ändå beställer, priset är 400 kr under vad dom andra säljer socapex kabel för per stycket, du skriver att Starlight säljer till rätt kurs för mellan 300-1.000 kr, varför är detta rätt kurs, är inte 2.000 kr rätt kurs för ny kabel med LK don, som är långt under vad andra tar betalt så som Bellalite och Interlite. Jag tror inte Starlight säljer 20 meters kabel för 300 kr per stycket, då är den helt säkert inte bra kondition, men du kanske har köpt så kan du visa upp underlag för ditt påstående, för jag tror dig inte. Alla medlemmar här på ljudoljus.net är mycket trevliga och flera är mycket nöjda ned vad dom köper och köpt, det är bara du som håller på att lägga dig i och kommentera andras saker. För att undvika dig så kan man inte öppet skriva här utan man måste i framtiden ta andra vägar för att kommunicera med andra. Om du kan ordna fram 20 meters Socapexkabel med LK don eller samma kvalitet för 300 kr per stycket i bra skick så köper jag 1 ton av dig per gång ca 50-60 kablar per gång, det går bra med 100 kablar per gång också, det går bra med andra längder också. En sak är att påstå saker en annan sak är att bevisa att påståendet är riktigt och korrekt.

Med många vänliga hälsningar

Magnus Bjäredal

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Socapex kabel

Inlägg av Nicke Löfgren »

Såg inte inlägget tidigare, därför svarade jag bara med ett bra tips



Om du tycker det är störande SKITER JAG FULLSTÄNDIGT I :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Socapex kabel

Inlägg av Nicke Löfgren »

Jo, Herr gnällspik *kanin*


Bilden du länkade till, http://www.stage-electrics.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;. Dom säljer den kabeln för 1890.70 Inkl moms
Tänkte bara berätta det *full*

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Socapex kabel

Inlägg av Jonas Larsson »

Det börjar bli tröttsamt med tjaffset.

Magnus > Kan se att du tycker Nickes inlägg var "provocerande", men de flesta inser nog att det är begagnade socapexkablar som Nicke refererar till. Hur ska Nicke veta att ni har PM/mailat fram och tillbaka?

Som vi har pratat om tidigare så avser denna kategori främst BEGAGNAD utrustning och det börjar bli tröttsamt när ni ska kränga era nya saker hela tiden. Vilket också inte är okej enligt forumets regler.

För övrigt så är det ganska intressant att först Fredrik på FC har erbjudit sig sälja socapexkablar, men att du sedan tagit över affären? Är det inte lättare om Fredrik säljer sina kablar själv? Nästa fråga är ju hur du kan fortsätta annonsera ut saker + moms, när du inte har någon firma och således inte är momsregistrerad? Har ställt frågan förra gången det var bråk, men fick aldrig någon bra svar. Så du får gärna förklara. Och är förklaringen att det är säljs via Fredriks bolag, låt då honom sköta affärerna!
//Jonas - ljudoljus.net crew

Magnus Bjäredal
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 209
Blev medlem: tor 27 sep 2007, 19:36

Re: Socapex kabel

Inlägg av Magnus Bjäredal »

Hej!

1. Varken jag eller någon annan i min närhet har sålt något svart inte ens en XLR kontakt.
2. Personen här på forumet sökte Socapex kabel, vi har varken PM at varandra eller mejlat varandra så du får nog läsa min text en gång till, jag skrev att snart måste man göra så på grund av att "Nicke" lägger sig allt som jag gör.
3. Det är riktigt att Fredrik har erbjudit kabeln och att jag nu svarade killen att vi kan ordna kabeln till honom, om dessa två var nya eller begagnade har väl ingen större betydelse eller, här finns mängder med personer som säljer nytt, antingen får regeln gälla alla strikt eller så skall alla behandlas på samma sätt.
4. Jag börjar att fundera på att sluta helt med detta att hjälpa Fredrik, vilket jag gör för att ha något att göra på grund av min sjukdom, jag överväger nu i kväll att sluta med allt och stänga ner mitt konto här också, för det verkar inte okej att hjälpa någon, häromdagen när jag sålde ett grafikvägg så hade inte någon några synpunkter om jag kommunicera med köparna och FC Vin & Event fakturera det som säljs är varken olagligt eller strider mot andra lagar eller regler.
5. Jonas du berör och har varje gång antydan till att vi skulle sälja svart, vilket vi inte gör, men detta kanske finns några som gör det här, inte vet jag, men varken jag eller någon i min närhet gör detta.
6. Varför skriver inte "Nicke" till Bellalite och undra varför dom tar 2.400 kr netto, när man kan köpa kabeln i England för ca 2.000 kr ink moms, varför skall han bry sig och lägga sig i detta, jag har ordnat som kostar 400 kr mindre att köpa än priset är i Sverige, vad han glömmer är att kabeln skall till Sverige också.
7. "Nicke" kan sluta att förfölja mig, det är han som håller på inte jag.

God natt"

MB

Magnus Bjäredal
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 209
Blev medlem: tor 27 sep 2007, 19:36

Re: Socapex kabel

Inlägg av Magnus Bjäredal »

NU VILL JAG FÖRSVARA MIG MOT BÅDE "NICKE" & "JONAS" PÅHOPP MOT MIG MED FÖLJANDE:

1. Alla medlemmar här är inte juridiska personer, utan är vanliga människor med personnummer, hur vet DU Jonas att dom som annonsera här har ett bolag så dom kan fakturera genom, eftersom DU är på mig att jag inte kan annonsera och låta någon annan fakturera, jag har flera gånger i annonserna skrivit att sakerna faktureras genom Ingvar Ljud då har ingen haft några synpunkter, men nu skall den där "Nicke" lägga sig i allt och jag får inte hjälpa Fredrik, finns det i reglerna att man inte får hjälpa någon annan att sälja?

2. När det gäller nya prylar som nämns igen så måste jag ställa frågan, här var en medlem som ville köpa två kablar och då erbjud jag medlemmen två kablar som är nya, jag har alltså inte annonserat ut nya produkter utan har endast erbjudit en medlem två nya kablar, och detta görs till en jätte sak, varför får då följande göra så här igår hur vet DU Jonas att denna person har ett eget bolag i vart fall så säljer han "NYTT" och skall ha betalt + moms, skall inte alla behandlas lika och varför skall "Nicke" få hålla på som han gör, det är han som är problemet och att DU inte har samma regler för alla medlemmar. Hoppas att DU måste förstå mig också:



Pioneer DJ Prylar

Inläggav Anders Öholm » fre 15 jan, 2016 15:06
Jag har en ny DJM 900 nexus i obruten kartong med garanti pris 12800:- ex moms
2st XDJ 1000 i obruten kartong med garanti 7000:- st ex moms
Finns inget utrymme för vidare prutning!

Användarvisningsbild
Fredrik Thörn
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 682
Blev medlem: lör 30 jun 2012, 19:36
Presentation: Skapar event och ibland blir dom bra också!
Ort: Lidköping
Kontakt:

Re: Socapex kabel

Inlägg av Fredrik Thörn »

Ni får diskutera hur mycket ni vill men Jonas har rätt i de han skriver.

Du, Magnus, skriver ju först i ditt inlägg att du har haft brevväxlingar ang kabel. De måste väl innebära mail eller PM kontakt? Så du får nog läsa din egen text igen.

Sen handlar de nog om mängden annonser som kommer ut med jämna mellan rum, om någon vill sälja en enstaka mixer ny är en sak men ett tag öste du in diverse annonser på nya prylar till superpriser.

Fast jag är ingen moderator på forumet, men så tolkar jag situationen.
Jag är mest glad att du fått tag i ett tangentbord där inte Caps Lock sitter fast.
Lidköpings Ljud & Ljus - http://www.lidkopings.se

Magnus Bjäredal
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 209
Blev medlem: tor 27 sep 2007, 19:36

Re: Socapex kabel

Inlägg av Magnus Bjäredal »

Jonas du skrev följande till mig i går:
Re: Socapex kabel
av Jonas Larsson » fre 15 jan, 2016 23:12
Det börjar bli tröttsamt med tjaffset.

Magnus > Kan se att du tycker Nickes inlägg var "provocerande", men de flesta inser nog att det är begagnade socapexkablar som Nicke refererar till. Hur ska Nicke veta att ni har PM/mailat fram och tillbaka? Här skriver du hur ska Nicke veta att ni har PM/mailat fram och tillbaka? Detta har jag ALDRIG skrivit jag skrev följande: Två stycken personer skall väl kunna kommunicera öppet utan att behöva skicka PM och privata mejl mellan varandra. Så du bör läsa vad jag skrivit och inte påstå något som jag aldrig skrivit, har jag rätt eller fel?
Jonas du skrev följande till mig i går också:

Som vi har pratat om tidigare så avser denna kategori främst BEGAGNAD utrustning och det börjar bli tröttsamt när ni ska kränga era nya saker hela tiden. Vilket också inte är okej enligt forumets regler.
1. Det var inga nya prylar som vi hade på lager som vi skulle sälja vi erbjud att hjälpa en medlem att ordna fram två kablar som denna sökte, och när Nicke såg att jag svarat honom så skulle han lägga sig i saken för att jävlas med mig, han hade ingen annan agenda.
2. Men medlemmen som ANNOSERADE ut nya Pioneer produkter var tydligen okej.
3. Restpartier har du själv sagt är okej och demo utrustning .
4. Jag har uppfattat att man inte får ANNONSERA ut försäljning av nya produkter är detta korrekt eller ej, hur kan då den annonsen om Pioneer sakerna igår vara okej?
5. Jag har inte annonserat försäljning av Socapex kabel utan bara erbjudit en som sökte kabel, och du måste svara på vad är skillnaden som gör att jag skulle ha gjort fel, medan försäljningen av nya Pioneer produkter är okej?
6. Är det okej att sälja nya produkter som finns på lager, vi har 4 nya kätting telfers på lagret är detta okej att annonsera ut dessa på sidan?

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Socapex kabel

Inlägg av Jonas Larsson »

Magnus Bjäredal skrev:Hej!

1. Varken jag eller någon annan i min närhet har sålt något svart inte ens en XLR kontakt.
2. Personen här på forumet sökte Socapex kabel, vi har varken PM at varandra eller mejlat varandra så du får nog läsa min text en gång till, jag skrev att snart måste man göra så på grund av att "Nicke" lägger sig allt som jag gör.
3. Det är riktigt att Fredrik har erbjudit kabeln och att jag nu svarade killen att vi kan ordna kabeln till honom, om dessa två var nya eller begagnade har väl ingen större betydelse eller, här finns mängder med personer som säljer nytt, antingen får regeln gälla alla strikt eller så skall alla behandlas på samma sätt.
4. Jag börjar att fundera på att sluta helt med detta att hjälpa Fredrik, vilket jag gör för att ha något att göra på grund av min sjukdom, jag överväger nu i kväll att sluta med allt och stänga ner mitt konto här också, för det verkar inte okej att hjälpa någon, häromdagen när jag sålde ett grafikvägg så hade inte någon några synpunkter om jag kommunicera med köparna och FC Vin & Event fakturera det som säljs är varken olagligt eller strider mot andra lagar eller regler.
5. Jonas du berör och har varje gång antydan till att vi skulle sälja svart, vilket vi inte gör, men detta kanske finns några som gör det här, inte vet jag, men varken jag eller någon i min närhet gör detta.
6. Varför skriver inte "Nicke" till Bellalite och undra varför dom tar 2.400 kr netto, när man kan köpa kabeln i England för ca 2.000 kr ink moms, varför skall han bry sig och lägga sig i detta, jag har ordnat som kostar 400 kr mindre att köpa än priset är i Sverige, vad han glömmer är att kabeln skall till Sverige också.
7. "Nicke" kan sluta att förfölja mig, det är han som håller på inte jag.

God natt"

MB
1. Men du måste ändå förstå att det blir oklarheter när du skriver att du säljer saker och lägger på moms, men att du samtidigt inte driver någon firma? Du skrev det ganska bra i superdealstråden "jag har sålt sakerna utan moms, jag har köpt sakerna av en advokat som var konkursförvaltare, och jag har ingen verksamhet, utan allt som säljs och som har sålts, har sålts av FC". Så alla som har köpt saker av dig Magnus har fått kvitto från FC? Bara så vi är tydliga här.

2. Jag läser en gång till... och citerar "här är en person som sökte efter "Socapexkabel" redan den 18 december 2015, och jag har erbjudit och haft brev växlingar med honom". Hur får du ihop det med "vi har varken PM at varandra eller mejlat varandra"? Hela kontentan i inlägget var ju att ni hade haft kontakt sedan en tid tillbaka och du därför undrade varför Nicke la sig i er affär.

3. Syftet är som sagt främst begagnad utrustning, vill personen i fråga ha nya saker så letar personen i fråga upp det. Tanken är inte att 10 olika leverantörer ska posta i tråden och erbjuda sina nya produkten. Hade en riktig grossist annonserat på det sättet kan jag lova att många blivit irriterade.

4. Min första spontana reaktion var "Ja, det är nog lika bra". Ska jag vara ärlig så har tiden jag måste lägga på forumet sedan du började med dina annonser ökat markant. Jag får lägga mer tid på att moderera, jag får lägga tid på att skriva långa PM/mail/inlägg. Jag får klagomål på att forumet inte är seriöst längre, jag får besked från leverantörer att de inte vill annonsera hos oss, jag får klagomål från privatpersoner/företag/grossister som har synpunkter på dina trådar och som vill att jag ska ta tag i det. Du fick en andra chans Magnus och jag är inte den som vill stänga av medlemmar hit och dit utan jag välkomnade dig tillbaka till forumet. Då är det i så fall bättre att du tar det beslutet själv.

Ett lite mer "politiskt korrekt" svar är väl enligt följande: Jag tror det kan vara vettigt att ni bestämmer er, antingen så postar FC alla annonser här eller så postar du alla hans annonser, och anger tydligt i annonsen att affären kommer göras via FC. Men det känns lite onödigt att då ha dig som mellanhand? Sedan har jag full förståelse att man kan ha en sjukdom och eftersom jag inte känner dig Magnus så har jag full respekt för att dina affärer kan erbjuda dig lite sysselsättning, men du måste också inse att våra besökare tycker det är irriterande att du marknadsför saker som är momsade, fast du egentligen inte har någon firma utan bara är en mellanhand. När ni dessutom bådatvå finns här på forumet så får ni nog bestämma er för vem av er som ska hålla i annonserna så slipper vi dessa problem i framtiden. Vill ni båda fortsätta så kanske ni kan annonsera på blocket i stället?

5. Jag tog återigen upp frågan eftersom du undvek den tidigare. När du själv säger att du inte har firma, men ändå annonserar priser med moms, och inte anger att det är FC´s prylar.

6. Bellalite har inte svarat i den aktuella tråden, hade de gjort det så hade de också fått en tillsägelse att de bara försöker kränga egna, nya, produkter. En seriös grossist inser nog det. Priset är inte allt heller, man får räkna med support, leveranstid, relationer vid framtida affärer etc. Det går alltid hitta saker billigare någonstans.

7. Jag lägger mig inte i er fight, men i längden så drabbar det forumet med en väldigt otrevlig stämning och jag får sitta och lägga tid på att sitta här och skriva långa, onödiga, inlägg.



Magnus Bjäredal skrev:NU VILL JAG FÖRSVARA MIG MOT BÅDE "NICKE" & "JONAS" PÅHOPP MOT MIG MED FÖLJANDE:

1. Alla medlemmar här är inte juridiska personer, utan är vanliga människor med personnummer, hur vet DU Jonas att dom som annonsera här har ett bolag så dom kan fakturera genom, eftersom DU är på mig att jag inte kan annonsera och låta någon annan fakturera, jag har flera gånger i annonserna skrivit att sakerna faktureras genom Ingvar Ljud då har ingen haft några synpunkter, men nu skall den där "Nicke" lägga sig i allt och jag får inte hjälpa Fredrik, finns det i reglerna att man inte får hjälpa någon annan att sälja?

2. När det gäller nya prylar som nämns igen så måste jag ställa frågan, här var en medlem som ville köpa två kablar och då erbjud jag medlemmen två kablar som är nya, jag har alltså inte annonserat ut nya produkter utan har endast erbjudit en medlem två nya kablar, och detta görs till en jätte sak, varför får då följande göra så här igår hur vet DU Jonas att denna person har ett eget bolag i vart fall så säljer han "NYTT" och skall ha betalt + moms, skall inte alla behandlas lika och varför skall "Nicke" få hålla på som han gör, det är han som är problemet och att DU inte har samma regler för alla medlemmar. Hoppas att DU måste förstå mig också:



Pioneer DJ Prylar

Inläggav Anders Öholm » fre 15 jan, 2016 15:06
Jag har en ny DJM 900 nexus i obruten kartong med garanti pris 12800:- ex moms
2st XDJ 1000 i obruten kartong med garanti 7000:- st ex moms
Finns inget utrymme för vidare prutning!
1. Nej, absolut inte. Det finns både privatpersoner, företag, leverantörer etc här. Jag förutsätter att alla som säljer saker exkl moms har ett företag bakom, dock kan jag som du skriver inte veta detta. Dock vet jag att just du, Magnus, inte har något företag (eftersom du själv berättat det) och då måste du ju förstå att folk undrar varför du säljer saker exkl moms när du inte anger i annonsen att du säljer via ett annat bolag. Jag vet också att du har nämnt Ingvar Ljud i tidigare säljestrådar, och då har jag inte något problem med det. Nej det finns inte i några regler att man inte får hjälpa varandra, men du måste inse att det blir väldigt rörigt när ni båda ska rodda i samma affärer? Privatpersoner som annonserar brukar skriva att utrustningen säljs privat. Dvs att ingen moms tillkommer/kan lyftas.

2. Återigen, det blir en diskussion eftersom du specar moms i din annons, men inte berättar att det igentligen är FC som säljer sakerna. Se ovan. Som jag har förklarat för dig tidigare så är tanken med köpes/säljes avdelningen att den främst ska avse BEGAGNAD utrustning, men att det ibland förekommer restpartier/nya produkter som man har liggande på hyllan. Men produkterna ska då befinna sig på respektiva persons/företags lager och inte vara någon förmedling eller nyinköp av produkter. Jag inser själv att det är lite tvetydligt ibland, men de flesta verkar inte ha problem med att göra den gränsdragningen på ett bra sätt. Jag försöker vara så rättvis det bara går. Jag får bra hjälp av forumets medlemmar som oftast hör av sig när de anser att någon gått över gränsen, och det kan jag få från flera olika håll gällande flera olika säljare. Jag ger tillsägelser till andra än dig också Magnus, men de flesta vet nog vart gränsen går och kommer aldrig så långt att de postar annonsen som de hade i åtanke då de inser att det kanske inte är lämpligt.

Som en avslutning så tycker jag debatt är viktigt och försöker ha ett öppet sinne och behandla medlemmar så lika det går, men jag inser också att dessa debatter tar tid och energi som jag i stället kunde lägga på att förbättra forumet eller göra något helt annat. Jag har drivit detta forum i över 12 år, jag läser alltid alla inlägg som skrivs, jag godkänner manuellt alla nya medlemmar och det tar en del tid. Men all uppskattning och positiva kommentarer man får tillbaka gör att det är värt nedlagt arbete. Däremot slipper jag gärna lägga energi på denna typ av inlägg.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Socapex kabel

Inlägg av Jonas Larsson »

Magnus Bjäredal skrev:Jonas du skrev följande till mig i går:
Re: Socapex kabel
av Jonas Larsson » fre 15 jan, 2016 23:12
Det börjar bli tröttsamt med tjaffset.

Magnus > Kan se att du tycker Nickes inlägg var "provocerande", men de flesta inser nog att det är begagnade socapexkablar som Nicke refererar till. Hur ska Nicke veta att ni har PM/mailat fram och tillbaka? Här skriver du hur ska Nicke veta att ni har PM/mailat fram och tillbaka? Detta har jag ALDRIG skrivit jag skrev följande: Två stycken personer skall väl kunna kommunicera öppet utan att behöva skicka PM och privata mejl mellan varandra. Så du bör läsa vad jag skrivit och inte påstå något som jag aldrig skrivit, har jag rätt eller fel?
Jonas du skrev följande till mig i går också:

Som vi har pratat om tidigare så avser denna kategori främst BEGAGNAD utrustning och det börjar bli tröttsamt när ni ska kränga era nya saker hela tiden. Vilket också inte är okej enligt forumets regler.
1. Det var inga nya prylar som vi hade på lager som vi skulle sälja vi erbjud att hjälpa en medlem att ordna fram två kablar som denna sökte, och när Nicke såg att jag svarat honom så skulle han lägga sig i saken för att jävlas med mig, han hade ingen annan agenda.
2. Men medlemmen som ANNOSERADE ut nya Pioneer produkter var tydligen okej.
3. Restpartier har du själv sagt är okej och demo utrustning .
4. Jag har uppfattat att man inte får ANNONSERA ut försäljning av nya produkter är detta korrekt eller ej, hur kan då den annonsen om Pioneer sakerna igår vara okej?
5. Jag har inte annonserat försäljning av Socapex kabel utan bara erbjudit en som sökte kabel, och du måste svara på vad är skillnaden som gör att jag skulle ha gjort fel, medan försäljningen av nya Pioneer produkter är okej?
6. Är det okej att sälja nya produkter som finns på lager, vi har 4 nya kätting telfers på lagret är detta okej att annonsera ut dessa på sidan?
1. Du svarar själv på din fråga, ni har inte kablarna på ert lager. Det är en ren förmedling/nyinköp. Det kan personen i fråga göra varsomhelst på egen hand. Hade du haft några enstaka nya kablar liggande på ditt lager som blivit över hade det varit okej. Hade du haft begagnade kablar hade det varit okej.

2. Ja, det är enstaka produkter och till ett nedsatt pris. Så med tanke på medlemmens tidigare historik på forumet så kan jag anta att det är något som blivit över eller liknande. Produkterna finns på medlemmens hylla och det är inte något som han skeppar direkt ifrån Pioneer eller annan lämplig leverantör.

3. Ja, så länge de finns i lager hos den som säljer.

4. Se 2. Du får inte starta nya trådar vars enda syfte är att sälja/marknadsföra dina egna produkter. Frånsett då köpes/säljes avdelningen.

5. Du har inte produkten i fråga på lagret, det är bara något som du kan köpa hem till personen ifråga. Det är inte tanken med köpes/säljes.

6. Ja, det är okej. Men som jag skrev i det långa inlägget så får du gärna skriva vem det är som affären sker igenom så slipper det bli mer missförstånd och spekulationer.




Från reglerna:

Jag representerar en tillverkare, grossist, återförsäljare, importör eller liknande och vill göra reklam för mina egna produkter!
Forumet är i första hand en företagsneutral plattform för objektiva diskussioner och inte en reklamplats för företag som vill marknadsföra sina egna produkter. Självklart är ni som representerar olika former av företag en viktig resurs här på forumet och ni får gärna bidra med er kunskap, dock inte starta nya trådar, eller posta inlägg i befintliga trådar, där era inlägg har som enda syfte att marknadsföra era egna produkter. (Detta gäller alltså alla andra kategorier förutom köpes/säljes)

Produktnyheter postas under kategorin "Branchnyheter/Övriga nyheter". Säljesannonser postas under "Säljes" och avser främst begagnad utrustning. Vill ni marknadsföra egna produkter, nyheter etc i en större omfattning finns det möjligheter att köpa bannerplats hos oss för en kortare eller längre period. Kontakta jonas@ljudoljus.net för priser och mer information.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Magnus Bjäredal
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 209
Blev medlem: tor 27 sep 2007, 19:36

Re: Socapex kabel

Inlägg av Magnus Bjäredal »

Hej Fredrik & Jonas!

Jag har inte mejlat eller pm at gällande kabeln, det är en fel skrivning av mig i all stress av påhopp, all den kommunicering som skett är den som syns öppet på forumet. Jag ber om ursäkt för detta.

M.V.H

MB

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Socapex kabel

Inlägg av Nicke Löfgren »

Å jag blir överraskad att jag lägger mig i dina affärer! Jag gav ett tips på begagnad vara! Som han själv kan kolla upp!!

Det är ett öppet forum så vem som helst kan skriva lika som att googla namnet Magnus Bjäredal eller Lucas Star Sweden *alien*

Ola Sääw
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 247
Blev medlem: lör 29 jan 2011, 14:19
Presentation: Har en firma som heter Lightup Stage & Events Sweden (lightupse.com) och pysslar med både ljud och ljus.
Ort: Mariefred
Kontakt:

Re: Socapex kabel

Inlägg av Ola Sääw »

Tack Nicke för infon vart mycket intressant läsning 8O :twisted: *alien*
/Ola & Jenny Sääw
Lightupse.com

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster