Quarnevalen

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Quarnevalen

Inlägg av Ian Delahorne »

Det är ingen riktig turné om man inte bygger ihop högtalarna precis innan och brusar dem på plats. Spenderade kristi flygare med att bygga ihop bashornen till våra nya toppar, 15" (2227), 10" (2012) och 1.5" (2447). Men de låter bra för pudelrock iaf och det är ett jäkla drag i dem.

Öltältet (ligger på KTH) håller öppet varje dag kl 18-01, bara att dyka förbi om man vill säga hej. jag är där på tisdag och fredag vad jag vet just nu. Finns dessutom billig öl.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Billig öl? Vore kanske något! :P :wink:
KISS. Keep It Simple Stupid.

Erik Lindvall
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 270
Blev medlem: fre 01 okt 2004, 01:00
Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Erik Lindvall »

Så du Ian var inte här i Linköping o gästade SOF du inte.... Var ett himla drag i hela staden. Synd att man inte är student.
Stage & EventLight
Your Show - Our case

Besök vår katalog: www.stageeventlight.se/katalog

Henrik Hansson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 207
Blev medlem: sön 11 jan 2004, 01:00
Presentation: Frilansande och gör lite av varje. Gillar blåbärssmoothie och tar gärna en snus ibland, bara för att göra livet lite festligare.
Ort: Kiruna, men bor i Linköping
Kontakt:

Inlägg av Henrik Hansson »

SOF var trevligt ja. Postar bilder från min scen så fort det dyker upp några på nätet.

/HenrikH
Henrik Hansson
info AT moodylighting DOT com
www.moodylighting.com

Erik Lindvall
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 270
Blev medlem: fre 01 okt 2004, 01:00
Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Erik Lindvall »

HenrikH skrev:SOF var trevligt ja. Postar bilder från min scen så fort det dyker upp några på nätet.

/HenrikH
De låter toppen Henrik. Ser gärna bilder i från festligheterna! :P
Stage & EventLight
Your Show - Our case

Besök vår katalog: www.stageeventlight.se/katalog

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Lydnill skrev:Så du Ian var inte här i Linköping o gästade SOF du inte.... Var ett himla drag i hela staden. Synd att man inte är student.
Det hade ju varit skoj, men jag var instängd i en slöjdsal från onsdag till fredag...
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

dawen skrev:Billig öl? Vore kanske något! :P :wink:
Lars Vegas Trio spelar dessutom på tisdag. Och Kårspexet.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Är det Billebro som suppliar Quarnevalen i år igen, eller har de anlitat en riktig ljudfirma den här gången?
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Radionämnden (del av tekniska högskolans studentkår, där jag tomtar) har öltältet, byggplatsen (med inhyrda d&b-lådor) och rockscenen på slutfesten (osäker på vem som har själva sittningen, möjligen vi som kör det med inhyrt Vertec eller liknande) så det där med "riktig ljudfirma" vet jag inte....

De har iaf lärt sig sedan billebro.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

He he.

Det råder knappast någon tvekan om att det blir bättre i år. Hörde om spektaklet på slutfesten sist...

Såg ekipagen på Sveavägen... kan dock inte påstå att jag hörde dem.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Slutfesten '02 var också RN. Slutfesten 99 var däremot billebro.
Inte en susning om vilka som kör själva tåget, vi flyttar hela riggen till Hemlig Ort för slutfesten från fredag natt och framåt.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

ian skrev:Slutfesten '02 var också RN. Slutfesten 99 var däremot billebro.

Stämmer alldeles utmärkt. Det var -99 vi bjöd på arret vi med och Billebro fick det. Sist fick vi ingen förfrågan alls, vilket naturligtvis berodde på att ni fixade det själva.

Som sagt, slutfesten -99 var tydligen en katastrof av bästa slag...
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

cyberpunk skrev: Som sagt, slutfesten -99 var tydligen en katastrof av bästa slag...
Har man sagt A...
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Jonas skrev:
cyberpunk skrev: Som sagt, slutfesten -99 var tydligen en katastrof av bästa slag...
Har man sagt A...

Slutfesten, för de som inte vet det, är ett rätt stort arrangemang (på hemlig ort). Många av banden som lirat där har varit svenska band på väg uppåt i karriären. Alltså akter som ska ha en seriös produktion.

Jag la en offert innehållande en hyfsad Floodlightrigg osv vid det tillfället. Vad jag fått berättat för mig efteråt så kom det 4 stackar DAS-högtalare till giget (alldeles för lite mao) varav basarna aldrig lirade alls under kvällen.

Go figure...
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Re: Quarnevalen

Inlägg av ElectroAudioHB »

ian skrev:Det är ingen riktig turné om man inte bygger ihop högtalarna precis innan och brusar dem på plats. Spenderade kristi flygare med att bygga ihop bashornen till våra nya toppar, 15" (2227), 10" (2012) och 1.5" (2447). Men de låter bra för pudelrock iaf och det är ett jäkla drag i dem..
Jag jobbade tillsammans med nån av er som hade konstruerat högtalarna (Han var ljustekniker för oss på solnahallen den kvällen) för några veckor sedan och vi pratade en hel del om era högtalarbyggen.

Men hur blev 10"hornen? Var dom lyckade?

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

10"-hornen har vi snott från våra JBL Venue så länge. Vi, eh, hann inte få dem färdigt (meningen var att kanske bygga sådana också). Det är 15" som vi har byggt. De låter rätt bra, även om det tar lite tid att vänja sig vid ett horn-PA. Tyvärr så spelar de ifrån våra dubbel18, så två toppar+två sub per sida är för klent i subregionen

Bilder finns på http://www.stacken.kth.se/~ian/RN315/
Senast redigerad av 1 Ian Delahorne, redigerad totalt 0 gånger.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

cyberpunk skrev: Slutfesten, för de som inte vet det, är ett rätt stort arrangemang (på hemlig ort). Många av banden som lirat där har varit svenska band på väg uppåt i karriären. Alltså akter som ska ha en seriös produktion.
Det ska i princip in uppåt 1000 studenter (löst räknat) som har byggt på saker i en vecka, har kört en runda på stan och sedan rivit saker. Alltså rätt festsugna studenter till den nivå att brusgolvet ligger vid 100-105 dB. Det låter MYCKET om de där, och de tystnar inte bara någon står på scen.
Jag la en offert innehållande en hyfsad Floodlightrigg osv vid det tillfället. Vad jag fått berättat för mig efteråt så kom det 4 stackar DAS-högtalare till giget (alldeles för lite mao) varav basarna aldrig lirade alls under kvällen.
Go figure...
ingen som hörde något och folk var i upploppstämning. Tror det var EAW 750 förra gången, men jag var inte med så jag har ingen koll.
"This is the updated input list"

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Inlägg av ElectroAudioHB »

ian skrev:10"-hornen har vi snott från våra JBL Venue så länge. Vi, eh, hann inte få dem färdigt (meningen var att kanske bygga sådana också). Det är 15" som vi har byggt. De låter rätt bra, även om det tar lite tid att vänja sig vid ett horn-PA. Tyvärr så spelar de ifrån våra dubbel18, så två toppar+två sub per sida är för klent i subregionen

Bilder finns på http://www.stacken.kth.se/~ian/RN315/
jo, han berättade om dom hornen med, det var ju vanliga tractrixhorn.
Men just jbl 10or har jag själv (dom gamla 2123orna) så det vore kul att höra en del alternativ och se hur andra har byggt sina horn.
Sen så skall jag bygga två stackar till i sommar hade jag tänkt, så man kanske kunde passa på att göra om konstruktionen en aning tills dess..

Sen om du skall ha basar som matchar.. bygg bashorn :wink:

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

vi har ett bashorn, men den är mindre portabel...
"This is the updated input list"

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Inlägg av ElectroAudioHB »

ian skrev:vi har ett bashorn, men den är mindre portabel...
Jag har också bashorn, inte nån fickmodell precis men inte så stora heller..
-Man får ju göra en avvägning för vilken gränsfrekvens nedåt man vill ha (jag har ungefär 50Hz teoretiskt men rent praktiskt går dom väldigt långt ner)
Bild

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster