Hur gör ni när kunder inte dyker upp
-
- PAR-64
- Inlägg: 1784
- Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Hur gör ni när kunder inte dyker upp
Det händer någon gång varje år att kunder som har bokat inte kommer och ska hämta det de har bokat. Oftast händer det när man har som mest förfrågningar men även vid andra tillfällen.
Min lilla undrar hur gör ni vid dessa tillfällen?
Min lilla undrar hur gör ni vid dessa tillfällen?
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- PAR-56
- Inlägg: 554
- Blev medlem: ons 08 apr 2009, 20:55
- Presentation: __________________________________________________
- Ort: Luleå
Re: Hur gör ni när kunder inte dyker upp
Försök få tag på kunden, om du inte får tag på denne så debitera hyra enl hyresavtalet.
/M
/M
_________________
T b a
T b a
- Svante Gustafsson
- PAR-46
- Inlägg: 307
- Blev medlem: fre 23 jan 2009, 06:31
- Presentation: www.supersound.se
Vi på supersound.se hjälper dig som kund med ljud & ljusanläggning samt discjockeys till just ditt arrangemang! - Ort: Falköping
- Kontakt:
Re: Hur gör ni när kunder inte dyker upp
Har en kund som ej dyker upp signerat ditt hyresavtal?Magnus Gustafsson skrev:Försök få tag på kunden, om du inte får tag på denne så debitera hyra enl hyresavtalet.
/M
http://www.Supersound.se" onclick="window.open(this.href);return false; Ljud-ljusanläggning & discjockeys i Skaraborg!
- Nicke Löfgren
- PAR-64
- Inlägg: 4336
- Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
Re: Hur gör ni när kunder inte dyker upp
Bara gilla läget å gå vidare!!
Kom ihåg namnet så du kan påtala det nästa gång
Kom ihåg namnet så du kan påtala det nästa gång
-
- PAR-64
- Inlägg: 1784
- Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Re: Hur gör ni när kunder inte dyker upp
Men hur kul är det och fakturera hyran som dom endån inte betalar.Magnus Gustafsson skrev:Försök få tag på kunden, om du inte får tag på denne så debitera hyra enl hyresavtalet.
/M
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niklas Elste
- PAR-64
- Inlägg: 2169
- Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58
Re: Hur gör ni när kunder inte dyker upp
kontrakt är kontrakt
man får skriva i antal dagar innan som man kan riva kontrakt m.m.
man får skriva i antal dagar innan som man kan riva kontrakt m.m.
- Svante Gustafsson
- PAR-46
- Inlägg: 307
- Blev medlem: fre 23 jan 2009, 06:31
- Presentation: www.supersound.se
Vi på supersound.se hjälper dig som kund med ljud & ljusanläggning samt discjockeys till just ditt arrangemang! - Ort: Falköping
- Kontakt:
Re: Hur gör ni när kunder inte dyker upp
Instämmer till 100%Nicke Löfgren skrev:Bara gilla läget å gå vidare!!
Kom ihåg namnet så du kan påtala det nästa gång
http://www.Supersound.se" onclick="window.open(this.href);return false; Ljud-ljusanläggning & discjockeys i Skaraborg!
- Leif Baltazars
- PAR-64
- Inlägg: 921
- Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
- Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
- Ort: Gävle
- Kontakt:
Re: Hur gör ni när kunder inte dyker upp
Ta för vana att alltid ta kundens telefonnummer. Ring upp kunden veckan innan och stäm av när kunden vill hämta utrustningen. Förklara för kunden om denne känns "osäker" att det kostar inget att boka av, men att hyra debiteras om utrustningen inte avhämtas. I dessa fall jag gjort detta, så har kunden sagt att det "löste sig på ett annat sätt". Kunden behöver inte tappa masken och återkommer.
Tror nog att detta är något man får riskera när man jobbar med uthyrning.
Tror nog att detta är något man får riskera när man jobbar med uthyrning.
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?
I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I
I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I
-
- PAR-56
- Inlägg: 554
- Blev medlem: ons 08 apr 2009, 20:55
- Presentation: __________________________________________________
- Ort: Luleå
Re: Hur gör ni när kunder inte dyker upp
I ett hyreskontrakt så är det lämpligt att ha en klausul gällande debitering vid avbokning/ej uthämtade prylar.
T ex full debitering vid mindre än x timmar mellan hyrtillfället och avbokning. 75% vid lite längre framförhållning... 50%... o s v.
Har du ej ett påskrivet kontrakt så är det inte så mycket att göra. Svårt för dig vid en tvist stt få igenom att du upplyst om villkoren muntligen vid bokningstillfället.
Kontrakt är ju bra att få påskrivet i samband med bokningen och inte vid avhämtning
Om kunden ej betalar och du har ett påskrivet kontrakt så kan du ta det till Tinget.
/M
T ex full debitering vid mindre än x timmar mellan hyrtillfället och avbokning. 75% vid lite längre framförhållning... 50%... o s v.
Har du ej ett påskrivet kontrakt så är det inte så mycket att göra. Svårt för dig vid en tvist stt få igenom att du upplyst om villkoren muntligen vid bokningstillfället.
Kontrakt är ju bra att få påskrivet i samband med bokningen och inte vid avhämtning
Om kunden ej betalar och du har ett påskrivet kontrakt så kan du ta det till Tinget.
/M
_________________
T b a
T b a
-
- PAR-20
- Inlägg: 53
- Blev medlem: sön 26 feb 2012, 00:11
- Presentation: Hobby PA, Billjud, ljudintresserad nybörjare.
Re: Hur gör ni när kunder inte dyker upp
Jag brukar be kunderna maila in bokning, och namn, adress + personnummer.
Kommer mailet dessutom från deras privata mail te.x kristian.ranta@telia.com så har de ju inte så mycket att säga till om vi ett ev. krav.
Kommer mailet dessutom från deras privata mail te.x kristian.ranta@telia.com så har de ju inte så mycket att säga till om vi ett ev. krav.
-
- PAR-56
- Inlägg: 518
- Blev medlem: lör 24 maj 2008, 10:03
- Kontakt:
Re: Hur gör ni när kunder inte dyker upp
Jag har kört Buddas linje i många år..
Har måndagar som veckogenomgång av alla hyrbokningar som jag ringer upp
o kollar hämt tid osv på och då får man bra respons på hur landet ligger..
Är det utkörning kollar jag med festlokal/vaktmästare om tider att komma in och
då får man oxå bra info om något har blivit avbokat...folk kan faktiskt i stressade
situationer glömma bort att boka av ljudriggen ..
Så för mig har måndags kollen sparat måååånga överaskningar genom åren..
Lev å må
Häls Riffo
Har måndagar som veckogenomgång av alla hyrbokningar som jag ringer upp
o kollar hämt tid osv på och då får man bra respons på hur landet ligger..
Är det utkörning kollar jag med festlokal/vaktmästare om tider att komma in och
då får man oxå bra info om något har blivit avbokat...folk kan faktiskt i stressade
situationer glömma bort att boka av ljudriggen ..
Så för mig har måndags kollen sparat måååånga överaskningar genom åren..
Lev å må
Häls Riffo
-
- PAR-64
- Inlägg: 1784
- Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Re: Hur gör ni när kunder inte dyker upp
Jag kör också med den att ta kontakt i början av veckan men lik väl så dyker de endån upp de som inte kommer trots att de ska att de ka komma vid 15tiden på fredagen. Ringer man de och ska undra var de ta vägen så avvisar de bara samtalen.Rolf Sirak skrev:Jag har kört Buddas linje i många år..
Har måndagar som veckogenomgång av alla hyrbokningar som jag ringer upp
o kollar hämt tid osv på och då får man bra respons på hur landet ligger..
Är det utkörning kollar jag med festlokal/vaktmästare om tider att komma in och
då får man oxå bra info om något har blivit avbokat...folk kan faktiskt i stressade
situationer glömma bort att boka av ljudriggen ..
Så för mig har måndags kollen sparat måååånga överaskningar genom åren..
Lev å må
Häls Riffo
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster