Virtuellt rack

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Elias Lothström
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 97
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 22:50
Presentation: Ny medlem här, som hoppas på att lära mig mycket genom det här forumet, speciellt om PA-ljud.

Virtuellt rack

Inlägg av Elias Lothström »

Hej igen!

Jag letar och letar efter något i stil med ett virtuellt rack, där man kan få leka med lite olika rack-utrustning digitalt. Allra helst i realtid.
Detta för att kunna avgöra ungefär vad jag faktiskt borde skaffa för produkter till PA't.
Finns det något sådant, där man tex har en eq, en compressor och en gate eller är det bara önsketänkande?
Det borde väl gå att göra (halvbra iaf) digitalt?

//Elias

Användarvisningsbild
Markus Hammerin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 167
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 21:57
Presentation: Tekniknörd som gillar datorer, ljud och ljus. Är dock inte särskilt kunnig* inom någondera området, förutom att jag läst till Ljudingengör.
Har efter avslutad utbildning fått allt för lite praktik varför jag känner att mina kunskaper sakta rinner ur mig.

*alltså jag är bra på att använda datorer, men jag kan inte programmera eller löda ihop en egen processor.

Re: Virtuellt rack

Inlägg av Markus Hammerin »

Elias Lothström skrev:Hej igen!

Jag letar och letar efter något i stil med ett virtuellt rack, där man kan få leka med lite olika rack-utrustning digitalt. Allra helst i realtid.
Detta för att kunna avgöra ungefär vad jag faktiskt borde skaffa för produkter till PA't.
Finns det något sådant, där man tex har en eq, en compressor och en gate eller är det bara önsketänkande?
Det borde väl gå att göra (halvbra iaf) digitalt?

//Elias
Pro Tools, Reaper, Logic, m.fl.
Det var inte mitt fel!

Kenneth Back
Rookie
Rookie
Inlägg: 20
Blev medlem: mån 16 jan 2006, 22:40
Ort: Åkersberga
Kontakt:

Re: Virtuellt rack

Inlägg av Kenneth Back »

Jag skulle i så fall säga Waves multirack !!
Det är nog precis det du letar efter.

// Backen

Elias Lothström
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 97
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 22:50
Presentation: Ny medlem här, som hoppas på att lära mig mycket genom det här forumet, speciellt om PA-ljud.

Re: Virtuellt rack

Inlägg av Elias Lothström »

Tack för tipsen! Fann att för mig funkade Reapers inbyggda effekter och eq allra bäst!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster