Demo vs Begagnat

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Christian Jerksten
Rookie
Rookie
Inlägg: 27
Blev medlem: mån 05 sep 2011, 18:13
Presentation: Teknik tokig med intresse för ljud ljus
med största inrikning av ljus intressen musik i alla schangrer utom dansband thats the shit

Demo vs Begagnat

Inlägg av Christian Jerksten »

Hej
Vad anser ni som Demokört eller Begagnat

Jag anser att en vara som är demo inte är såld till kund utan använts av företaget internt för visning för sina kunder

Begagnat är när varan är såld och tillbaka köpt

Tacksam för ett svar

Mvh

Christian Jerksten

Tobias Olofsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 48
Blev medlem: ons 21 jul 2010, 21:57
Presentation: Skruvar mycket med bilar men ljud och ljus är ett stort intresse.

Elektriker till yrket
Ort: Töreboda

Re: Demo vs Begagnat

Inlägg av Tobias Olofsson »

Håller med dig + att varan kan bli begagnad om den visas "förmycket" så att det finns slitage på den. (Fler repor än några. bucklor osv.

Ett demoex kan ha någon liten repa men ändå SE ny ut.

Användarvisningsbild
Markus Hammerin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 167
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 21:57
Presentation: Tekniknörd som gillar datorer, ljud och ljus. Är dock inte särskilt kunnig* inom någondera området, förutom att jag läst till Ljudingengör.
Har efter avslutad utbildning fått allt för lite praktik varför jag känner att mina kunskaper sakta rinner ur mig.

*alltså jag är bra på att använda datorer, men jag kan inte programmera eller löda ihop en egen processor.

Re: Demo vs Begagnat

Inlägg av Markus Hammerin »

Jag tycker som du vad gäller demo, det är - som namnet antyder - något som företaget haft för att demonstrera en produkts form och funktion.
En vara som är såld till kund, men inte använd, alternativt obetydligt använd, skulle jag kalla returex.
Begagnat skulle jag kalla något som är använt och därmed slitet.
Det var inte mitt fel!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster