hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Niklas Elste »

Har ett pearl 2000 med pad till och undrar hur jag får det att atomatiskt att sätta en färg bara jag sätter dit pennan

kör med eurolite pc64 led

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Niklas Elste »

jag höjer frågan lite då jag skulla vilja använda den funktionen

jo jag kör även med andra rgb armaturer men det funkar inte på dom heller

Användarvisningsbild
Anders Herbertzon
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 84
Blev medlem: mån 26 nov 2007, 01:13
Presentation: http://krafty.se
http://highvoltagedesigns.se
Ort: Rättvik

Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Anders Herbertzon »

http://files.avolitesdownload.com/Downl ... 270804.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
/ Hebbe

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Niklas Elste »

ko det står såhär

Changing colours and other attributes
If the fixture can do colour mixing, you can set the colour by drawing in
the colour control area of the tablet. There is a colour Nudge pad which
allows you to change the colour slightly as for positions. The colour
Absolute pad lets you set up a new colour. The Luminosity bar sets the
brightness of the colour.
You can change individual attributes of selected fixtures by pressing the
pen on to one of the attribute pads, then (without lifting the pen)
drawing up and down on the tablet.
You can also use the fader bar to change attributes, press the pen on
the attribute pad you want to change then draw up and down on the
fader bar.
Press the pen on the Dimmer pad above the fader bar to allocate it to
the dimmer attribute.
There is an Align pad and a Flip pad which allow instant access to the
functions on the console (see page 128)


Det står inget hur man får det att funka

Användarvisningsbild
Peter Jönköping Hallin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 135
Blev medlem: mån 29 okt 2007, 20:07
Ort: Jönköping

Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Peter Jönköping Hallin »

Exakt vilken Personalityfile använder du?

Är det EXP64REB.r20 ?
Det viktiga är att man står för sina egna konsekvenser.

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Niklas Elste »

EXP64RGB.R20 och CHCP6CH.R20

Användarvisningsbild
Peter Jönköping Hallin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 135
Blev medlem: mån 29 okt 2007, 20:07
Ort: Jönköping

Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Peter Jönköping Hallin »

I mitt huvud ringen en liten klocka om att GTn bara hanterar CMY armaturer med hjälp av "colorpickern".
Men testa att ändra pers. filen så att den ser ut såhär:

DMX
10 1 L 1 100 1N B 1 "Red" 255 255 0
10 61 L 2 100 1N C 1 "Green" 255 255 0
9 61 L 3 100 1N D 1 "Blue" 255 0 229
1 1 H 4 100 1N H 1 "Dimmer" 255 0 0
2 61 L 5 100 1N O 1 "Shutter" 0 0 0
END

Detta får bordet att tro att det är en CMY armatur vilket då borde betyda att den reagerar på färgval.
Färgerna kommer inte att bli rätt men det är en bit påväg.
Glöm inte heller att "dra upp" "luminosity" regel på sidan av GTn.
Det viktiga är att man står för sina egna konsekvenser.

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Niklas Elste »

Så hur kommer styrningen funka nu?

Finns det nått sätt att lura bordet att ge en dimmer kanal som tar procent på färg kanalerna?
Då led panelerna saknar dimmer kanal men man kan ställa intensiteten på färgena proportionerligt.

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Niklas Elste »

nu skrev jag så här:

; 'Eurolite LED Par 64 RGB', 5 DMX Channels, filename: EXP64RGB.R20
;
; Date By Description
; 13-10-06 Pers Creator Created - Exported from Diamond 4 file.
;
;----------------------------------------------------------------------------
; The device name, upto 11 characters, no spaces are allowed
DEVICE EX_LP64RGB mode=5 DMX, 8bit 5 DMX Channels
NAME "Eurolite" "LED Par 64 RGB"
;
;----------------------------------------------------------------------------
; The Type of instrument, 1 & M must required for backward compatibility
; The middle number denotes the number of DMX channels used
TYPE 1 5 M
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Mirror/Head resolution
MIRROR 0 0 0
; | | |
; | | |_______ maximum tilt movement (in degrees)
; | |____________ maximum pan movement (in degrees)
; |_________________ 1 means moving mirror, 2 means moving head
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Patching Information. (Upto 10 lines allowed)
; Upto 10 lines of 159 chars are allowed including formulae
; Variables used d=dmx number(1..512), h=handle(1..60), n=devicename (11-char)
; Allowed modifiers
; +,-,*,/,(,) basic arithmatic
; % means remainder after divide
; & means logical AND
; | means logical OR
; R means reverse the bits of the current result (operates on a byte)
; ^ means logical Exclusive OR (operates on a byte)
; > means shift to the right
; < shift to the left
; r followed by number means get the value of that parameter
; d DMX address
; n Fixture name, a 0 terminated character string
; h The handle number
DEVICEADDRESS
"Handle %2d"h
"Fixture %11s"n
"DMX %03d"d
""
""
"Set to 5 DMX, 8bit"
""
""
DAEND
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Specify DMX limits
;
; minimum allowed dmx number
MINDMX=1
;
; maximum allowed dmx number
MAXDMX=507
;
; DMX number must be divisible by this
DIVBY=1
;
;----------------------------------------------------------------------------
; DMX channel description
;
; Column by column description of each DMX channel
; 1. The channels bank number (1..12)
; 2. The upper faders in the bank (1) or the lower faders in the bank (61)
; 3. Channel type (L=LTP, H=HTP, I=Instant LTP, S=16-bit instant LTP,
; s=16-bit Fadeable LTP
; 4. DMX offset (1..number of DMX channels)
; 5. The output level is proportionally recdced by this level (0..100%)
; 6. The curve number (applicable only to HTP channels), usually set to 1
; 7. Inverted (I) or Normal (N)
; 8. Attribute type (A=Color Wheel1, BCD=Color Mix, E=Pan, F=Tilt,
; G=Iris, H=Dimmer, I=Gobo1, J=Gobo2, K=Gobo1_Rotate, L=Focus,
; M=Gobo2_Rotate, N=Color Wheel2, O=Shutter, P=Prism, Q=Zoom,
; R=Effect_Rotate, S=Frost, 0=uncategorised)
; 9. Checksum channel (Always 1)
;10. Attribute name, must be enclosed in quotes and upto 12 characters allowed
;11. The ON value of this channel (0..255)
;12. The Highlight level of this channel
;13. The Lowlight level of this channel
;
DMX
10 1 L 1 100 1N B 1 "Red" 255 255 0
10 61 L 2 100 1N C 1 "Green" 255 255 0
9 61 L 3 100 1N D 1 "Blue" 255 0 229
1 1 H 4 100 1N H 1 "Dimmer" 255 0 0
2 61 L 5 100 1N O 1 "Shutter" 0 0 0
END
;
;----------------------------------------------------------------------------
TEXT
Eurolite LED Par 64 RGB
5 DMX, 8bit

INPUT fixture DMX No.
Press a Fixture
Select or Swop button
to make the patch.
END

ATTR
Function Obsolete
END

;----------------------------------------------------------------------------
; Preset Palette Tables

;----------------------------------------------------------------------------
; Macros

;----------------------------------------------------------------------------
; Range Tables

; Column by column description...
; 1. Low DMX value (inclusive)
; 2. High DMX value (inclusive)
; 3. Displayed text (max 11 chars)
; Variables used a=low val, b=high val, c=DMX val

RANGE 5 ;Shutter
0 10 "Safe"
11 255 "Flash %3d%%"0+(((c-a)*100)/(b-a))
REND

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Niklas Elste »

; 'Chauvet COLORpalette', 6 DMX Channels, filename: CHCP6CH.R20
;
; Date By Description
; 03-09-07 Pers Creator Created - Exported from Diamond 4 file.
; 04-09-07 D.Milligan Checked
;
;----------------------------------------------------------------------------
; The device name, upto 11 characters, no spaces are allowed
DEVICE CH_CP6CH mode=6 Channel Mode 6 DMX Channels
NAME "Chauvet" "COLORpalette, 6Ch"
;
;----------------------------------------------------------------------------
; The Type of instrument, 1 & M must required for backward compatibility
; The middle number denotes the number of DMX channels used
TYPE 1 6 M
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Mirror/Head resolution
MIRROR 0 0 0
; | | |
; | | |_______ maximum tilt movement (in degrees)
; | |____________ maximum pan movement (in degrees)
; |_________________ 1 means moving mirror, 2 means moving head
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Patching Information. (Upto 10 lines allowed)
; Upto 10 lines of 159 chars are allowed including formulae
; Variables used d=dmx number(1..512), h=handle(1..60), n=devicename (11-char)
; Allowed modifiers
; +,-,*,/,(,) basic arithmatic
; % means remainder after divide
; & means logical AND
; | means logical OR
; R means reverse the bits of the current result (operates on a byte)
; ^ means logical Exclusive OR (operates on a byte)
; > means shift to the right
; < shift to the left
; r followed by number means get the value of that parameter
; d DMX address
; n Fixture name, a 0 terminated character string
; h The handle number
DEVICEADDRESS
"Handle %2d"h
"Fixture %11s"n
"DMX %03d"d
""
""
"Set to 6 Channel Mode"
""
""
DAEND
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Specify DMX limits
;
; minimum allowed dmx number
MINDMX=1
;
; maximum allowed dmx number
MAXDMX=506
;
; DMX number must be divisible by this
DIVBY=1
;
;----------------------------------------------------------------------------
; DMX channel description
;
; Column by column description of each DMX channel
; 1. The channels bank number (1..12)
; 2. The upper faders in the bank (1) or the lower faders in the bank (61)
; 3. Channel type (L=LTP, H=HTP, I=Instant LTP, S=16-bit instant LTP,
; s=16-bit Fadeable LTP
; 4. DMX offset (1..number of DMX channels)
; 5. The output level is proportionally recdced by this level (0..100%)
; 6. The curve number (applicable only to HTP channels), usually set to 1
; 7. Inverted (I) or Normal (N)
; 8. Attribute type (A=Color Wheel1, B=Cyan, C=Magenta, D=Yellow,
; E=Pan, F=Tilt, G=Iris, H=Dimmer, I=Gobo1, J=Gobo2, K=Gobo1_Rotate,
; L=Focus, M=Gobo2_Rotate, N=Color Wheel2, O=Shutter, P=Prism, Q=Zoom,
; R=Effect_Rotate, S=Frost, T=Red, U=Green, V=Blue, 0=uncategorised)
; 9. Checksum channel (Always 1)
;10. Attribute name, must be enclosed in quotes and upto 12 characters allowed
;11. The ON value of this channel (0..255)
;12. The Highlight level of this channel
;13. The Lowlight level of this channel
;
DMX
19 1 L 1 100 1N 0 1 "Control" 70 0 0
8 1 L 2 100 1N 0 1 "Speed" 255 0 0
2 61 L 3 100 1N O 1 "Shutter" 0 0 0
10 1 L 4 100 1N B 1 "Red" 255 255 0
10 61 L 5 100 1N C 1 "Green" 255 255 0
9 61 L 6 100 1N D 1 "Blue" 255 0 229
END
;
;----------------------------------------------------------------------------
TEXT
Chauvet COLORpalette
6 Channel Mode

INPUT fixture DMX No.
Press a Fixture
Select or Swop button
to make the patch.
END

ATTR
Function Obsolete
END

;----------------------------------------------------------------------------
; Preset Palette Tables

PFTABLE "Colors" 0 4 5 6
"Open" 1 00 00 00
"Red" 2 FF 00 00
"Amber" 3 FF 80 00
"Yellow" 4 FF FF 00
"Green" 5 00 FF 00
"Cyan" 6 00 FF FF
"Blue" 7 00 00 FF
"Lavender" 8 49 FC 04
"Purple" 9 80 00 FF
"Magenta" 10 FF 00 FF
PFEND

;----------------------------------------------------------------------------
; Macros

;----------------------------------------------------------------------------
; Range Tables

; Column by column description...
; 1. Low DMX value (inclusive)
; 2. High DMX value (inclusive)
; 3. Displayed text (max 11 chars)
; Variables used a=low val, b=high val, c=DMX val

RANGE 1 ;Control
0 19 "27 Channels"
20 39 "15 Channels"
40 59 "9 Channels"
60 79 "6 Channels"
80 89 "A/S Mode 1"
90 99 "A/S Mode 2"
100 109 "A/S Mode 3"
110 119 "A/S Mode 4"
120 129 "A/S Mode 5"
130 139 "A/S Mode 6"
140 149 "A/S Mode 7"
150 159 "A/S Mode 8"
160 169 "A/S Mode 9"
170 179 "A/S Mode 10"
180 189 "A/S Mode 11"
190 199 "A/S Mode 12"
200 209 "A/S Mode 13"
210 219 "A/S Mode 14"
220 229 "A/S Mode 15"
230 239 "Auto Mode 1"
240 255 "A/S Mode 16"
REND

RANGE 3 ;Shutter
0 2 "Open"
3 249 "Strobe %3d%%"0+(((c-a)*100)/(b-a))
250 255 "Sound"
REND

Användarvisningsbild
Peter Jönköping Hallin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 135
Blev medlem: mån 29 okt 2007, 20:07
Ort: Jönköping

Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Peter Jönköping Hallin »

Kan inte svara på hur det kommer att fungera exakt eftersom att jag bara resonerar teoretiskt just nu och inte sitter vid ett bord.

Men eftersom att CMY är subtrativ (0 = VIT) färgblandning och RGB är adetiv (0 = SVART) så blir det ju lite baklänges om man säger så.


Skulle gissa att det kommer att bli ungefär såhär:

Väljer du blå så kommer RGB lampan att ge Gul (255 till Grön och Röd)
Röd borde bli Magenta
Grön borde bli Cyan
Cyan borde bli Grön
OSV.

Intensiteten borde fortfarande hamna åt rätt håll eftersom att 100% alltid ger mest färg.

Men detta är bara gissningar,


Vad jag vet så är Eurolight Led 64:an 5 kanalig.
R, G, B, Dimmer och Shutter

De jag har använt är iallafall sådanna

EXP64RGB.R20 filen se oxå ut att vara konfigurerad för det.

Annars så är detta en av de större bristerna i de gamla Pearlborden, dom kan inte göra en "Virutal dimmer", för att kunna det så måste man köra "Titan" mjukvaran och den funkar ju bara bra till Pearl Expert.
Det viktiga är att man står för sina egna konsekvenser.

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Niklas Elste »

ok gag tänkte försöka att få det här att funka inom 2 veckor för då ska riggen köras live

Men hur är det det går inte bara och vända på vad som är 0% och 100% ?

eller tänker jag helt fel nu

Det står så här i patch infon:
Patching Information. (Upto 10 lines allowed)
; Upto 10 lines of 159 chars are allowed including formulae
; Variables used d=dmx number(1..512), h=handle(1..60), n=devicename (11-char)
; Allowed modifiers
; +,-,*,/,(,) basic arithmatic
; % means remainder after divide
; & means logical AND
; | means logical OR
; R means reverse the bits of the current result (operates on a byte)
; ^ means logical Exclusive OR (operates on a byte)
; > means shift to the right
; < shift to the left
; r followed by number means get the value of that parameter
; d DMX address
; n Fixture name, a 0 terminated character string
; h The handle number
DEVICEADDRESS
"Handle %2d"h
"Fixture %11s"n
"DMX %03d"d
""
""
"Set to 6 Channel Mode"
""
""
DAEND
;

Skulle man inte kunna använda de logiska funktionerna där för att skapa en dimmer kanal?

Användarvisningsbild
Peter Jönköping Hallin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 135
Blev medlem: mån 29 okt 2007, 20:07
Ort: Jönköping

Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Peter Jönköping Hallin »

Som jag har försått det så finns det inget bra sätt att göra det, men sök här:

http://www.avolitesshop.co.uk/phpBB2/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Där finns endel trådar om det.

Att vända 0 och 100% hjälper ju tyvärr inte, eftersom att blått i RBG är 255 Blå men i CMY är det ju 255 Cyan och 255 Magenta osv.
Det viktiga är att man står för sina egna konsekvenser.

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Niklas Elste »

jag har försökt att bli medlem på det forumet men det värkar inte funka

men jag får försöka läsa på i allafall

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Niklas Elste »

jag har aldrig gått nån utbildning i ljusteknik så derför ställer jag denhär frågan:

varför 2 system för och blanda färg inom ljus?
har det att göra med att filtrena ligger på rad?

Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1023
Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Ort: Uppsala

Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Anton Gildebrand »

För att det inte finns några LEDar med CMY färgerna?
Flest inlägg när den dör vinner!

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Marcus Sandberg »

Niklas Elste skrev:jag har aldrig gått nån utbildning i ljusteknik så derför ställer jag denhär frågan:

varför 2 system för och blanda färg inom ljus?
har det att göra med att filtrena ligger på rad?
Ja det har med att filterna ligger på rad. Ett tilter lägger inte till färger utan tar bort färger. När man blandar färjer med filter så behöver man göra det med CMY färjerna för få nästan hela färjskalan. Precis som skrivaren till datorn. Men med LED kannor och liknande där du har flera ljuskällor så lägger man till färjer. Med Gurundfärjerna Röd, Grön och Blå så kan man i princip får hela färgspectrat genom att blanda. en TV arbetar på samma princip. Ger du alla dessa färjerna från en LED så får man någorlunda vitt ljus men om du skulle sätta ett blått, rött och ett grönt filter framför en lampa så får du inget ljus alls för att filterna tar bort färger.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Niklas Elste »

jag misstänkte det

nu kommer nesta fråga hur får jag shape generatorn att fuka?

Jag kan inte välja shapes får lixom ingen lista för det

Användarvisningsbild
Peter Jönköping Hallin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 135
Blev medlem: mån 29 okt 2007, 20:07
Ort: Jönköping

Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Peter Jönköping Hallin »

Niklas Elste skrev:jag misstänkte det

nu kommer nesta fråga hur får jag shape generatorn att fuka?

Jag kan inte välja shapes får lixom ingen lista för det

Du behöver troligtvis ladda shapelistan:

Vrid nyckeln till "System"
Tryck G (eller tror det står typ "Utilities")
och därefter "load shape file"

När du gör detta måste du ha en personality disk i läsaren och denna måste innehålla en fil som heter SG.dat.
Ju nyare disk du laddar ner från Avos hemsida desto fler shapes får du.
Det viktiga är att man står för sina egna konsekvenser.

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet

Inlägg av Niklas Elste »

så det är denhär jag ska lägga in?

Kod: Markera allt

;Eds New Shape File
;   Edited to Lowercase 31-7-01
;   Edited to 8 character lengths 31-07-01
;   Edited to include RGB shapes 19-11-07
;   Edited to reduce default speeds 19-11-07
;   Edited to add more RGB shapes 13-06-08
;<PATTERN> <"name">

PATTERN "SIN"
   0   18   30   47   5a   6a   76   7d
  7f   7d   76   6a   5a   47   30   18
   0 ffe8 ffd0 ffb9 ffa6 ff96 ff8a ff83
ff80 ff83 ff8a ff96 ffa6 ffb9 ffd0 ffe8
PEND

;PATTERN "SIN"
;   0  c7f 18df 2502 30ca 3c1a 46d5 50e2
;5a27 628f 6a03 7071 75cb 7a02 7d0c 7ee2
;7fff 7ee2 7d0c 7a02 75cb 7071 6a03 628f
;5a27 50e2 46d5 3c1a 30ca 2502 18df  c7f
;   0 f381 e721 dafe cf36 c3e6 b92b af1e
;a5d9 9d71 95fd 8f8f 8a35 85fe 82f4 811e
;8000 811e 82f4 85fe 8a35 8f8f 95fd 9d71
;a5d9 af1e b92b c3e6 cf36 dafe e721 f381 
;PEND16

PATTERN "TRAPS"
   0   20   40   5f   7f   7f   7f   7f
  7f   7f   7f   7f   7f   5f   40   20
   0 ffe0 ffc0 ffa1 ff80 ff80 ff80 ff80
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ffa1 ffc0 ffe0 
PEND

PATTERN "SAW"
ff80 ff90 ffa0 ffb0 ffc0 ffd0 ffe0 fff0 
   0   10   20   30   40   50   60   70
  7f   70   60   50   40   30   20   10
   0 fff0 ffe0 ffd0 ffc0 ffb0 ffa0 ff90  
PEND

PATTERN "RANDOM 1"
  3c   10    4   18   32   54   78   65
ffbf ff86 ffdf ffa5 ffbe ffcf ffd0 ff81
  5f   42   3e   30   22   1a    9   45
ffc3 ffe3 ffa6 fff0 ff8d ffd1 ffb6 ffc2
PEND

PATTERN "SPIRAL"
   0    8   18   1a    0 ffd6 ffb9 ffc7
   0   45   6a   4f    0 ffaa ff83 ffa6
   0   5a   7d   56    0 ffb1 ff96 ffbb 
   0   39   47   2a    0 ffe6 ffe8 fff8
   0 fff8 ffe8 ffe6    0   2a   47   39 
   0 ffbb ff96 ffb1    0   56   7d   5a
   0 ffa6 ff83 ffaa    0   4f   6a   45
   0 ffc7 ffb9 ffd6    0   1a   18    8
PEND

;PATTERN "SPIRAL"
;   0 18df 30ca 46d5 5a27 6a03 75cb 7d0c
;7fff 7d0c 75cb 6a03 5a27 46d5 30ca 18df
;   0 f391 e79b dc96 d2ed caff c51b c17a
;c000 c17a c51b caff d2ed dc96 e79b f391 
;   0  637  c32 11b5 1689 1a80 1d72 1f43
;1fff 1f43 1d72 1a80 1689 11b5  c32  637
;   0 fce5 f9e7 f726 f4bc f2c0 f147 f05f   
;f000 f05f f147 f2c0 f4bc f726 f9e7 fce5
;   0  31b  619  8da  b44  d40  eb9  fa1 
; fff  fa1  eb9  d40  b44  8da  619  31b
;   0 f9c9 f3ce ee4b e977 e580 e28e e0bd
;e000 e0bd e28e e580 e977 ee4b f3ce f9c9 
;   0  c6f 1865 236a 2d13 3501 3ae5 3e86
;3fff 3e86 3ae5 3501 2d13 236a 1865  c6f
;   0 e721 cf36 b92b a5d9 95fd 8a35 82f4
;8000 82f4 8a35 95fd a5d9 b92b cf36 e721 
;PEND16

PATTERN "STEP UP"
   0    0    0    0    0    0    0    0
   0    0    0    0    0    0    0    0
  7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f
  7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f
PEND

PATTERN "STEP DOWN"
   0    0    0    0    0    0    0    0
   0    0    0    0    0    0    0    0
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80
PEND

PATTERN "FLICK UP"
   0    0    0    0    0    0    0    0
   0    0    0    0    0    0    0   7f
  7f    0    0    0    0    0    0    0
   0    0    0    0    0    0    0    0
PEND

PATTERN "FLICK DOWN"
   0    0    0    0    0    0    0    0
   0    0    0    0    0    0    0 ff80
ff80    0    0    0    0    0    0    0
   0    0    0    0    0    0    0    0
PEND

PATTERN "PULSE1.1"
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 
  7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f
  7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f
PEND

PATTERN "PULSE1.2"
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 
ff80 ff80 ff80   7f   7f   7f   7f   7f
  7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f
  7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f
PEND

PATTERN "PULSE1.3"
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80
  7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f
  7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f
  7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f
PEND

PATTERN "PULSE2.1"
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80   7f   7f   7f 
  7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f
PEND

PATTERN "PULSE3.1"
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 
  7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f
PEND

PATTERN "STROBE"
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 
  7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 
  7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f   7f
PEND

;SHAPE <"name">  <"pattern">
;<Channel, 1=Color wheel, 2=Cyan, 3=Yellow, 4=Magenta, 5=Pan>
;<6=Tilt, 7=Iris, 8=Dimmer>
;<Ampitude (0..255)>
;<rate, 512/(rate*16)=seconds>
;<ramp 0=Off 1=ON>
;<repeat-repeats pattern after repeat number of fixtures>
;<spread-how the instruments are spread across the pattern, 0=even spread>
;<phase-0..360, position where the pattern is picked up from>
;<offset-base position for the channel 0..255)> 

SHAPE "Circle 1" "SIN"
5  40  64   0   0   1   0   0
6  40  64   0   0   1  90   0
SEND

SHAPE "Circle Even" "SIN"
5  40  64   0   0   0   0   0
6  40  64   0   0   0  90   0
SEND

SHAPE "Rainbow Effect" "SIN"
2  255  64   0   0   1    0   128
20 255  64   0   0   1    0   128
3  255  64   0   0   1  120   128
21 255  64   0   0   1  120   128
4  255  64   0   0   1  240   128
22 255  64   0   0   1  240   128
SEND

SHAPE "Rainbow Spread" "SIN"
2  255  64   0   0   4   0   128
20 255  64   0   0   4   0   128
3  255  64   0   0   4 120   128
21 255  64   0   0   4 120   128
4  255  64   0   0   4 240   128
22 255  64   0   0   4 240   128
SEND

SHAPE "Iris" "SIN"
7  255  64   0   0   1  0   128
SEND

SHAPE "Iris Spread" "SIN"
7  255  64   0   0   0  0   128
SEND

SHAPE "Dimmer Spread" "SIN"
8   255  32   0   0   0   0   128
SEND

SHAPE "Spiral" "SPIRAL"
5  40   32   0   0   1   0   0
6  40   32   0   0   1  11   0
SEND

SHAPE "Random" "RANDOM 1"
5  40   16   0   0   1   0   0
6  40   16   0   0   1  45   0
SEND

SHAPE "Random Spread" "RANDOM 1"
5  80   16   0   0  0   0   0
6  80   16   0   0  0  45   0
SEND

SHAPE "Tilt Saw" "SAW"
6  80   64   0   0   0   0  0
SEND

SHAPE "Pan Saw" "SAW"
5  80   64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Dimmer Saw" "SAW"
8  255   64   0   0  0   0   0
SEND

SHAPE "Dimmer Pulse1.1" "PULSE1.1"
8  255   64   0   0  0   0   0
SEND

SHAPE "Dimmer Pulse1.2" "PULSE1.2"
8  255   64   0   0  0   0   0
SEND

SHAPE "Dimmer PULSE1.3" "PULSE1.3"
8  255   64   0   0  0   0   0
SEND

SHAPE "Dimmer Pulse2.1" "PULSE2.1"
8  255   64   0   0  0   0   0
SEND

SHAPE "Dimmer Pulse3.1" "PULSE3.1"
8  255  64   0   0  0   0   0
SEND

SHAPE "Dimmer Step Up" "STEP UP"
8  255  64   0   0  0   0   0
SEND

SHAPE "Dimmer Step Dwn" "STEP DOWN"
8  255  64   0   0  0   0   0
SEND


SHAPE "Circle Parallel" "SIN"
5  40  64   0   0   1   0   0
6  40  64   0   0   1  90   0
SEND

SHAPE "Circle Even" "SIN"
5  40  64   0   0   0   0   0
6  40  64   0   0   0  90   0
SEND

SHAPE "Circle Odd/Eve" "SIN"
5  40  64   0   0   2   0   0
6  40  64   0   0   2  90   0
SEND

SHAPE "Pan Swing" "SIN"
5  80   64   0   0  0   0   0
SEND

SHAPE "Tilt Swing" "SIN"
6  80   64   0   0  0   0   0
SEND
 
SHAPE "Square Parallel" "TRAPS"
5  40  64   0   0   1  90   0
6  40  64   0   0   1   0   0
SEND

SHAPE "Square Even" "TRAPS"
5  40  64   0   0   0  90   0
6  40  64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Square Odd/Even" "TRAPS"
5  40  64   0   0   2  90   0
6  40  64   0   0   2   0   0
SEND

SHAPE "Square Corners" "TRAPS"
5  40  64   0   0   5  90   0
6  40  64   0   0   5   0   0
SEND

SHAPE "Square Spread7" "TRAPS"
5  40  64   0   0   8  90   0
6  40  64   0   0   8   0   0
SEND

SHAPE "Diamond Parallel" "SAW"
5  60  64   0   0   1  90   0
6  60  64   0   0   1   0   0
SEND

SHAPE "Diamond Even" "SAW"
5  60  64   0   0   0  90   0
6  60  64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Diamond Odd/Even" "SAW"
5  60  64   0   0   2  90   0
6  60  64   0   0   2   0   0
SEND

SHAPE "Pan Saw User" "SAW"
5  80   64   0   0  0   0   0
SEND

SHAPE "Tilt Saw User" "SAW"
6  80   64   0   0  0   0   0
SEND

SHAPE "Random Parallel" "RANDOM 1"
5  90   16   0   0   1   0   0
6  90   16   0   0   1  45   0
SEND

SHAPE "Random Even" "RANDOM 1"
5  90   16   0   0   0   0   0
6  90   16   0   0   0  45   0
SEND

SHAPE "Random Odd/Even" "RANDOM 1"
5  90   16   0   0   2   0   0
6  90   16   0   0   2  45   0
SEND

SHAPE "Spiral Parallel" "SPIRAL"
5  60    8   0   0   1   0   0
6  60    8   0   0   1  11   0
SEND

SHAPE "Spiral Even" "SPIRAL"
5  60    8   0   0   0   0   0
6  60    8   0   0   0  11   0
SEND

SHAPE "Rainbow Parallel" "SIN"
2  255  32   0   0   1   0   128
20 255  32   0   0   1   0   128
3  255  32   0   0   1 120   128
21 255  32   0   0   1 120   128
4  255  32   0   0   1 240   128
22 255  32   0   0   1 240   128
SEND

SHAPE "Rainbow Even" "SIN"
2  255  32   0   0   0   0   128
20 255  32   0   0   0   0   128
3  255  32   0   0   0 120   128
21 255  32   0   0   0 120   128
4  255  32   0   0   0 240   128
22 255  32   0   0   0 240   128
SEND

SHAPE "Rainbow Odd/Even" "SIN"
2  255  32   0   0   2   0   128
20 255  32   0   0   2   0   128
3  255  32   0   0   2 120   128
21 255  32   0   0   2 120   128
4  255  32   0   0   2 240   128
22 255  32   0   0   2 240   128
SEND

SHAPE "Rainbow User" "SIN"
2  255  64   0   0   1   0   0
20 255  64   0   0   1   0   0
3  255  64   0   0   1 120   0
21 255  64   0   0   1 120   0
4  255  64   0   0   1 240   0
22 255  64   0   0   1 240   0
SEND

SHAPE "Rainbow Even Usr" "SIN"
2  255  64   0   0   0   0   0
20 255  64   0   0   0   0   0
3  255  64   0   0   0 120   0
21 255  64   0   0   0 120   0
4  255  64   0   0   0 240   0
22 255  64   0   0   0 240   0
SEND

SHAPE "RGB Strobe" "PULSE3.1"
20 255  64   0   0   1    0   128
21 255  64   0   0   1  120   128
22 255  64   0   0   1  240   128
SEND

SHAPE "RGB Strobe 2" "STROBE"
20 255  64   0   0   1    0   128
21 255  64   0   0   1   75   128
22 255  64   0   0   1  285   128
SEND

SHAPE "Cyan Parallel" "SIN"
2  255  64   0   0   1   0   128
SEND

SHAPE "Cyan Even" "SIN"
2  255  64   0   0   0   0   128
SEND

SHAPE "Cyan Odd/Even" "SIN"
2  255  64   0   0   2   0   128
SEND

SHAPE "Cyan User" "SIN"
2  255  64   0   0   1   0   0
SEND

SHAPE "Cyan Eve User" "SIN"
2  255  64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Magenta Parallel" "SIN"
3  255  64   0   0   1   0   128
SEND

SHAPE "Magenta Even" "SIN"
3  255  64   0   0   0   0   128
SEND

SHAPE "Magenta Odd/Even" "SIN"
3  255  64   0   0   2   0   128
SEND

SHAPE "Magenta User" "SIN"
3  255  64   0   0   1   0   0
SEND

SHAPE "Magenta Even Usr" "SIN"
3  255  64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Yellow Parallel" "SIN"
4  255  64   0   0   1   0   128
SEND

SHAPE "Yellow Even" "SIN"
4  255  64   0   0   0   0   128
SEND

SHAPE "Yellow Odd/Even" "SIN"
4  255  64   0   0   2   0   128
SEND

SHAPE "Yellow User" "SIN"
4  255  64   0   0   1   0   0
SEND

SHAPE "Yellow Even Usr" "SIN"
4  255  64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Red Parallel" "SIN"
20  255  64   0   0   1   0   128
SEND

SHAPE "Red Even" "SIN"
20  255  64   0   0   0   0   128
SEND

SHAPE "Red Odd/Even" "SIN"
20  255  64   0   0   2   0   128
SEND

SHAPE "Red User" "SIN"
20  255  64   0   0   1   0   0
SEND

SHAPE "Red Eve User" "SIN"
20  255  64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Red Pulse3.1" "PULSE3.1"
20  255   64   0   0  0   0   128
SEND

SHAPE "Red Strobe" "STROBE"
20  255   64   0   0  0   0   128
SEND

SHAPE "Green Parallel" "SIN"
21  255  64   0   0   1   0   128
SEND

SHAPE "Green Even" "SIN"
21  255  64   0   0   0   0   128
SEND

SHAPE "Green Odd/Even" "SIN"
21  255  64   0   0   2   0   128
SEND

SHAPE "Green User" "SIN"
21  255  64   0   0   1   0   0
SEND

SHAPE "Green Even Usr" "SIN"
21  255  64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Green Pulse3.1" "PULSE3.1"
21  255   64   0   0  0   0   128
SEND

SHAPE "Green Strobe" "STROBE"
21  255   64   0   0  0   0   128
SEND

SHAPE "Blue Parallel" "SIN"
22  255  64   0   0   1   0   128
SEND

SHAPE "Blue Even" "SIN"
22  255  64   0   0   0   0   128
SEND

SHAPE "Blue Odd/Even" "SIN"
22  255  64   0   0   2   0   128
SEND

SHAPE "Blue User" "SIN"
22  255  64   0   0   1   0   0
SEND

SHAPE "Blue Even Usr" "SIN"
22  255  64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Blue Pulse3.1" "PULSE3.1"
22  255   64   0   0  0   0   128
SEND

SHAPE "Blue Strobe" "STROBE"
22  255   64   0   0  0   0   128
SEND

SHAPE "Col1Shak Parallel" "SIN"
1   256  64   0   0   1   0   128
SEND

SHAPE "Col1Shak Even1" "SIN"
1   256  64   0   0   0   0   128
SEND

SHAPE "Col1Shak Odd/Even" "SIN"
1   256  64   0   0   2   0   128
SEND

SHAPE "Col1Shak" "SIN"
1   256  64   0   0   1   0   0
SEND

SHAPE "Col1Shak Even2" "SIN"
1   256  64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Col1Shak O/E" "SIN"
1   256  64   0   0   2   0   0
SEND

SHAPE "Col1 Wave1Usr" "STEP UP"
1    40  64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Col1 Wave2Usr" "STEP DOWN"
1    40  64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Col1 UsrFlik up" "FLICK UP"
1    40  64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Col1 UsrFlik dwn" "FLICK DOWN"
1    40  64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Col2Shak Parellel" "SIN"
14   256  64   0   0   1   0   128
SEND

SHAPE "Col2Shak Even1" "SIN"
14   256  64   0   0   0   0   128
SEND

SHAPE "Col2Shak Odd/Even" "SIN"
14   256  64   0   0   2   0   128
SEND

SHAPE "Col2Shak" "SIN"
14   256  64   0   0   1   0   0
SEND

SHAPE "Col2Shak Even2" "SIN"
14   256  64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Col2Shak O/E" "SIN"
14   256  64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Col2 Wave1Usr" "STEP UP"
14    40  64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Col2 Wave2Usr" "STEP DOWN"
14    40  64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Col2 UsrFlik up" "FLICK UP"
14    40  64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Col2 UsrFlik dwn" "FLICK DOWN"
14    40  64   0   0   0   0   0
SEND

SHAPE "Gobo1 Shak" "SIN"
9    256  64   0   0   1   0   128
SEND

SHAPE "Gobo1 Shak Eve" "SIN"
9    256  64   0   0   0  0   128
SEND

SHAPE "Gobo1 Shak O/E" "SIN"
9    256  64   0   0   2  0   128
SEND

SHAPE "Gobo1 Shak PlU" "SIN"
9    40  64   0   0   1  0   0
SEND

SHAPE "Gobo1 Shak EvU" "SIN"
9    40  64   0   0   0  0   0
SEND

SHAPE "Gobo2 Shak1" "SIN"
10    40  64   0   0   1  0   128
SEND

SHAPE "Gobo2 Shak Eve" "SIN"
10    40  64   0   0   0  0   128
SEND

SHAPE "Gobo2 Shak O/E" "SIN"
10    40  64   0   0   2  0   128
SEND

SHAPE "Gobo2 Shak2" "SIN"
10    40  64   0   0   1  0   0
SEND

SHAPE "Gobo2 Shak EvU" "SIN"
10    40  64   0   0   0  0   0
SEND

SHAPE "Gobo1 Rot1" "SIN"
11   60  64   0   0   1  0   192
SEND

SHAPE "Gobo1 Rot Eve" "SIN"
11   60  64   0   0   0  0   192
SEND

SHAPE "Gobo1 Rot2" "SIN"
11   60  64   0   0   1  0   0
SEND

SHAPE "Gobo2 Rot1" "SIN"
13   60  64   0   0   1  0   192
SEND

SHAPE "Gobo2 Rot Even" "SIN"
13   60  64   0   0   0  0   192
SEND

SHAPE "Gobo2 Rot2" "SIN"
13   60  64   0   0   1  0   0
SEND

SHAPE "Focus Shak" "SIN"
12   128  32   0   0   1  0   0
SEND

SHAPE "Focus ShakEv" "SIN"
12   128  32   0   0   0  0   0
SEND

SHAPE "Focus Quake" "SPIRAL"
12   128  16   0   0   1  0   0
SEND

SHAPE "Focus QuakeEvU" "SPIRAL"
12   128  16   0   0   0  0   0
SEND

SHAPE "Iris Shak1" "SIN"
7  255  64   0   0   1  0   128
SEND

SHAPE "Iris Shak Eve" "SIN"
7  255  64   0   0   0  0   128
SEND

SHAPE "Iris Shak O/E" "SIN"
7  255  64   0   0   2  0   128
SEND

SHAPE "Iris Flik" "FLICK UP"
7  255  64   0   0   1  0   1
SEND

SHAPE "Iris Flik Eve" "FLICK UP"
7  255  64   0   0   0  0   1
SEND

SHAPE "Iris Shak2" "SIN"
7  255  64   0   0   1  0   0
SEND

SHAPE "Iris ShakEv2" "SIN"
7  255  64   0   0   0  0   0
SEND

SHAPE "Iris ShakO/E2" "SIN"
7  255  64   0   0   2  0   0
SEND

SHAPE "IrisFlik" "FLICK UP"
7  255  64   0   0   1  0   0
SEND

SHAPE "IrisFlik Even" "FLICK UP"
7  255  64   0   0   0  0   0
SEND

SHAPE "Dimmer Saw1" "SAW"
8  255   64   0   0  1   0   128
SEND

SHAPE "Dimmer Saw Even" "SAW"
8  255   64   0   0  0   0   128
SEND

SHAPE "Dimmer Saw O/E" "SAW"
8  255   64   0   0  2   0   128
SEND

SHAPE "Dimmer Saw2" "SAW"
8  255   64   0   0  1   0   0
SEND

SHAPE "Dimmer Saw EveU" "SAW"
8  255   64   0   0  0   0   0
SEND

SHAPE "Dimmer 1:1 User" "PULSE1.1"
8  255   64   0   0  0   0   0
SEND

SHAPE "Dimmer 1:2 User" "PULSE1.2"
8  255   64   0   0  0   0   0
SEND

SHAPE "Dimmer 1:3 User" "PULSE1.3"
8  255   64   0   0  0   0   0
SEND

SHAPE "Dimmer 2:1 User" "PULSE2.1"
8  255   64   0   0  0   0   0
SEND

SHAPE "Dimmer 3:1 User" "PULSE3.1"
8  255  64   0   0  0   0   0
SEND

Senast redigerad av 1 Niklas Elste, redigerad totalt 0 gånger.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster