Sportarrangemang Hockey (LHC)

Här kan du diskutera musik, ljudeffekter mm.
Användarvisningsbild
Oskar Bladh
Rookie
Rookie
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 15:40
Ort: Linköping
Kontakt:

Sportarrangemang Hockey (LHC)

Inlägg av Oskar Bladh »

Hejsan på Er!

Jag håller just nu och har hållit på med musik åt LHC. Jag har nog ganska mycket musik, men jag skulle vilja se vad som är måsten på sådana arrangemang?
OJ Event - Vi jobbar med allt inom ljud och ljus

Tobias Norrfors
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 333
Blev medlem: fre 29 feb 2008, 11:18

Inlägg av Tobias Norrfors »

Vilka låtar som är måsten menar du?

Om du jobbar med LHC, har du koll på vad de har för ljuseffekter hängandes under mediakuben? 8 st moving heads, men vilket märke/modell?
Birdstreet Production

Tommy Lindroos
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 47
Blev medlem: lör 05 nov 2005, 20:04
Ort: Sollerön
Kontakt:

Inlägg av Tommy Lindroos »

Om det är musik du menar så:
Vi är på gång, Live is life, klappa händerna, are you ready to rumble, come on, du hast mm mm.Kör själv musik under Mora IK:s matcher sedan 5 år tillbaks tillsammans med 2 andra.Har även skött ljuset under Moras sejour i elitserien.
"There is no show without light"

Användarvisningsbild
Oskar Bladh
Rookie
Rookie
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 15:40
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Oskar Bladh »

Tobias Norrfors skrev:Vilka låtar som är måsten menar du?

Om du jobbar med LHC, har du koll på vad de har för ljuseffekter hängandes under mediakuben? 8 st moving heads, men vilket märke/modell?
Det är jag som har fått styra dessa nu och Robban tagit musiken, har ingen aning om vad det är men ska ta reda på det... Sköter jag det snyggt tycker du? :D
OJ Event - Vi jobbar med allt inom ljud och ljus

Tobias Norrfors
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 333
Blev medlem: fre 29 feb 2008, 11:18

Inlägg av Tobias Norrfors »

Ja, jag måste säga att de flesta av programmen som du kör är riktigt snygga. Det verkar som att ni jobbar väldigt mkt med "oskärpa", vilket ger en snygg effekt (kan även bero på att de inte är tillräckligt ljusstarka). Vore kanon om du kunde ta reda på vad det är för pjäser, jag skulle vilja ha en uppfattning om hur starka lampor man behöver för en sådan rigg.

Vet du vad, på måndag när SAIK spelar avgörande matchen mot LHC, visst fixar du så att LHC:s målvakt blir bländad varje gång våra forwards störtar mot mål? :P
Birdstreet Production

Erik Boson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 70
Blev medlem: lör 07 jul 2007, 19:56
Presentation: Jobbar sedan en tid tillbaka på Xpecta Evenemangsteknik AB i Örebro
Ort: Lindesberg (4mil norr om Örebro)
Kontakt:

Inlägg av Erik Boson »

Tommy Lindroos skrev:Om det är musik du menar så:
Vi är på gång, Live is life, klappa händerna, are you ready to rumble, come on, du hast mm mm.Kör själv musik under Mora IK:s matcher sedan 5 år tillbaks tillsammans med 2 andra.Har även skött ljuset under Moras sejour i elitserien.
Banana Boat song är given! Spelar själv på en hel del idrottsevenemang (elitnivå). Dock försöker jag att inte lira dessa klassiker allt för mycket, börjar bli totalt värdelöst uttjatade, och finns en hel del nytt som är bra!

Hitta fler låtar som DU tror skulle fungera. Behövs lite nya tag på musikfronten vid idrottsevenemang.
Xpecta Evenemangsteknik AB
Xpecta Installation AB

Tommy Lindroos
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 47
Blev medlem: lör 05 nov 2005, 20:04
Ort: Sollerön
Kontakt:

Inlägg av Tommy Lindroos »

Man borde ha en gemensam site där vi som skapar jinglar mm kan ta hem och prova dessa på olika evenemang och se om det blir något gensvar från publiken mm.
"There is no show without light"

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Leif Baltazars »

Gör nåt nytt. Samma jinglar i snart 25 år. Framförallt, gör något eget, det är samma jinglar på alla arenor. Släpa in musiker i studion och skapa något nytt. På med "uppfinnarmössan".
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Tobias Norrfors
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 333
Blev medlem: fre 29 feb 2008, 11:18

Inlägg av Tobias Norrfors »

Tommy Lindroos skrev:Man borde ha en gemensam site där vi som skapar jinglar mm kan ta hem och prova dessa på olika evenemang och se om det blir något gensvar från publiken mm.
Fixa sajten så använder jag den!
Birdstreet Production

Användarvisningsbild
Oskar Bladh
Rookie
Rookie
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 15:40
Ort: Linköping
Kontakt:

Re:

Inlägg av Oskar Bladh »

Tobias Norrfors skrev:Ja, jag måste säga att de flesta av programmen som du kör är riktigt snygga. Det verkar som att ni jobbar väldigt mkt med "oskärpa", vilket ger en snygg effekt (kan även bero på att de inte är tillräckligt ljusstarka). Vore kanon om du kunde ta reda på vad det är för pjäser, jag skulle vilja ha en uppfattning om hur starka lampor man behöver för en sådan rigg.

Vet du vad, på måndag när SAIK spelar avgörande matchen mot LHC, visst fixar du så att LHC:s målvakt blir bländad varje gång våra forwards störtar mot mål? :P

Har inte varit inne hår på ett tag men ska försöka vara mer aktiv, vad det är för pjäser ska jag kolla upp. Soundforce är det som äger dessa, ska kolla med de... Tyvärr så åkte de ut nu LHC... återkommer här när jag har kollat upp saken, ska nämligen på prao på soundfource v17 och v18. har du msn så vi ska ta det där över eller tar vi det här?
OJ Event - Vi jobbar med allt inom ljud och ljus

Användarvisningsbild
Oskar Bladh
Rookie
Rookie
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 15:40
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Sportarrangemang Hockey (LHC)

Inlägg av Oskar Bladh »

Tänkte även kolla saken, ni snackade om en site att ladda upp på, blir inte det problem nu när IPRED-lagen slagit in? Annars skulle jag kunna fixa en sådan site...
OJ Event - Vi jobbar med allt inom ljud och ljus

Användarvisningsbild
Oskar Bladh
Rookie
Rookie
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 15:40
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Sportarrangemang Hockey (LHC)

Inlägg av Oskar Bladh »

Blir ännu ett inlägg på raken... Någon som har en fanfar som kan användas i ett sammanhang under hockey/fotbollsmatch typ för att hylla en person eller efter att man tagit segern?
OJ Event - Vi jobbar med allt inom ljud och ljus

Tobias Norrfors
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 333
Blev medlem: fre 29 feb 2008, 11:18

Re: Sportarrangemang Hockey (LHC)

Inlägg av Tobias Norrfors »

Oskar Bladh skrev:Blir ännu ett inlägg på raken... Någon som har en fanfar som kan användas i ett sammanhang under hockey/fotbollsmatch typ för att hylla en person eller efter att man tagit segern?
Det brukar inte vara ngt problem att hitta gratis fanfarer på internet, dvs på lagliga sidor. Sök på Google. Tyvärr har jag ingen på datorn just nu.
Birdstreet Production

Användarvisningsbild
Oskar Bladh
Rookie
Rookie
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 15:40
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Sportarrangemang Hockey (LHC)

Inlägg av Oskar Bladh »

Tobias Norrfors skrev:
Oskar Bladh skrev:Blir ännu ett inlägg på raken... Någon som har en fanfar som kan användas i ett sammanhang under hockey/fotbollsmatch typ för att hylla en person eller efter att man tagit segern?
Det brukar inte vara ngt problem att hitta gratis fanfarer på internet, dvs på lagliga sidor. Sök på Google. Tyvärr har jag ingen på datorn just nu.
Hittade inte så mycket på google som passade alls, tacksam om någon har någon...
OJ Event - Vi jobbar med allt inom ljud och ljus

Peter Brunberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 11:45
Kontakt:

Re: Sportarrangemang Hockey (LHC)

Inlägg av Peter Brunberg »

Vad som andvändes i år på Lhc matcherna var VL 2416 tidigare har vi hängt in mac 2000 wash. den som har programerat ljuset är Jörgen på soundforce.

Användarvisningsbild
Oskar Bladh
Rookie
Rookie
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 15:40
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Sportarrangemang Hockey (LHC)

Inlägg av Oskar Bladh »

Peter Brunberg skrev:Vad som andvändes i år på Lhc matcherna var VL 2416 tidigare har vi hängt in mac 2000 wash. den som har programerat ljuset är Jörgen på soundforce.
Du som jobbar på Soundforce, det är ni som äger dessa pjäser va?
OJ Event - Vi jobbar med allt inom ljud och ljus

Johnny Andersson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 374
Blev medlem: ons 16 jul 2003, 01:00
Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.

Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad...
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Sportarrangemang Hockey (LHC)

Inlägg av Johnny Andersson »

Har Soundforce VL-2416 nu?
Annars köpte väl E-Tech in en hög för nåt/några år sedan...
Johnny Andersson

Peter Brunberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 11:45
Kontakt:

Re: Sportarrangemang Hockey (LHC)

Inlägg av Peter Brunberg »

Det var dom 2416 som E-tech äger som vi andvände till detta. Vi har inga Varilite lampor ännu på SF men men den som väntar på nott gott............ :D

Användarvisningsbild
Oskar Bladh
Rookie
Rookie
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 15:40
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Sportarrangemang Hockey (LHC)

Inlägg av Oskar Bladh »

Peter Brunberg skrev:Det var dom 2416 som E-tech äger som vi andvände till detta. Vi har inga Varilite lampor ännu på SF men men den som väntar på nott gott............ :D
Kunde ana det då Jörgen nämde något om det...

Vill bara göra klart så inga missförstånd uppstår, att det är Jörgen som programmerat dessa och jag kört någon match med Jörgens-program...
OJ Event - Vi jobbar med allt inom ljud och ljus

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster