Dawen, har funderat på dina argument och jag tror att det bottnar i att du inte vet hur en upphandling går till. Det är sällan en och samma person som sätter specen, gör upphandlingen, beslutar, har hand om ekonomin, är representant på giget, etc.dawen skrev:Ingen erfarenhet av att mixa på XL4 alls, däremot på XL3 och Heritageserien. Spirit kan vara helt okej, det beror på vad som ska mixas, men då det ska mixas på ett Spirit, då är det väl sällan band har med egen tekniker, eller?Newbee skrev:Jag vet inte hur mycket erfarenhet du har av en XL-4. Vad du vill speca är upp till dig.
Hur mycket erfarenhet du har av att överhuvudtaget stå bakom ett mixerbord har jag ingen aning om.
Kanske duger med ett Spirit för dig?
Och nej. Vad det får kosta avgör inte alltid arrangören. Vi har fortfarande påverkan.
Jag gör ett Starlightjobb om året, och det bringar in väldigt lite pengar, faktiskt. Anledningen till att jag försvarar Starlight beror mest på att jag tycker att de får ta lite väl mycket skit.Newbee skrev:Ibland undrar jag också varför du alltid är i försvarsställning när det gäller SL. Har du ont om jobb?
På det här forumet framstår det ju i vissas argumentation som att det är Starlights fel att de andra företagen går dåligt...
Som sagt, vi har dålig beställarkompetens eller om man så vill, dålig organisation i beställarledet. Och ja, detta utnyttjar tyvärr vissa leverantörer.
Vi kan alla ställa större krav på att detta fungerar bättre. Gynnar oss alla faktiskt.
V g argumentation att det är starlights fel att andra går dåligt hoppas jag du inte menar mig, för det har jag redan bemött.