Mikrofoner i tält eller utomhus

Här kan du diskutera mikrofoner, trådlösa system, DI-boxar mm.
Användarvisningsbild
Markus Hammerin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 167
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 21:57
Presentation: Tekniknörd som gillar datorer, ljud och ljus. Är dock inte särskilt kunnig* inom någondera området, förutom att jag läst till Ljudingengör.
Har efter avslutad utbildning fått allt för lite praktik varför jag känner att mina kunskaper sakta rinner ur mig.

*alltså jag är bra på att använda datorer, men jag kan inte programmera eller löda ihop en egen processor.

Mikrofoner i tält eller utomhus

Inlägg av Markus Hammerin »

Hur känslig är en mikrofon för fukt? Kan man lämna dem på sina stativ i ett kallt och fuktigt tält över natten? Slutsteg och allt annat lämnar jag påslaget förstås och det skulle vara skönt att inte behöva plocka ner mickarna varje kväll.
Det var inte mitt fel!

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Mikrofoner i tält eller utomhus

Inlägg av Nicke Löfgren »

Jag plockar alltid bort dem!! Mestadels för stöldrisken

Fredrik Becker
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 121
Blev medlem: tor 26 aug 2010, 14:14
Presentation: Fredrik Becker
Född i Dalarna bor nu i Järbo
Jobbar som ljud- och ljustekniker på Gävle Konserthus och lite frilans.

Re: Mikrofoner i tält eller utomhus

Inlägg av Fredrik Becker »

Tänk också på att det kan bli kondens på insidan av tältduken, så på morgonen kan det "regna" i tältet!
Jag tar in mikrofonerna och täcker steg och bord.

Användarvisningsbild
Markus Hammerin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 167
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 21:57
Presentation: Tekniknörd som gillar datorer, ljud och ljus. Är dock inte särskilt kunnig* inom någondera området, förutom att jag läst till Ljudingengör.
Har efter avslutad utbildning fått allt för lite praktik varför jag känner att mina kunskaper sakta rinner ur mig.

*alltså jag är bra på att använda datorer, men jag kan inte programmera eller löda ihop en egen processor.

Re: Mikrofoner i tält eller utomhus

Inlägg av Markus Hammerin »

Okej. Som jag redan gör alltså. Hade hoppats spara lite jobb. (-= Brukar lämna allt påslaget och bordet övertäckt.
Det var inte mitt fel!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster