bygga eller köpa färdig multikabel?

Här kan du diskutera olika kablar, kontakter, 19" panaler, uttagsboxar mm.
Mathias Lindqvist
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: lör 14 okt 2017, 13:37
Presentation: i grunden DJ under många år, viss erfarenhet från tex teater och konserter. sjukskriven sedan ett bra atg tillbaka pga av cancer.

bygga eller köpa färdig multikabel?

Inlägg av Mathias Lindqvist »

behöver en multikabel med stagebox, minst 16 in 4 ut, helst mer för att klara ev framtida behov. längden behöver vara ca 50-60 m, men det längsta färdigmonterade jag hittar är 30 m och eftersom den ska vara fast installerad genom rör i golvet (ca 3-4cm i diameter)från scen och genom en torr men kall krypgrund till mixerplats så är jag osäker på om alla kontakter går att dra genom om dom är färdig monterade då golvet är nästan 40 cm tjockt.
om man bortser från arbetet med att löda eget så undrar jag, blir det billigare än att köpa färdigt. och var får man tag på kabel på lösmeter och box, alt färdigt monterat till ett bra pris??
och hur hade ni gjort?

MvH // Mathias

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1349
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 22:08
Kontakt:

Re: bygga eller köpa färdig multikabel?

Inlägg av Johannes Nordgren »

Jag har ca 120m oanvänd mulikabel som jag kan sälja på lösmeter om du vill. Har legat ett tag så den är billig :)

Kollar modell och antal kanaler på måndag om det är intressant
We make good music sound great!

Mathias Lindqvist
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: lör 14 okt 2017, 13:37
Presentation: i grunden DJ under många år, viss erfarenhet från tex teater och konserter. sjukskriven sedan ett bra atg tillbaka pga av cancer.

Re: bygga eller köpa färdig multikabel?

Inlägg av Mathias Lindqvist »

Johannes Nordgren skrev:Jag har ca 120m oanvänd mulikabel som jag kan sälja på lösmeter om du vill. Har legat ett tag så den är billig :)

Kollar modell och antal kanaler på måndag om det är intressant
absolut är det intressant, kolla gärna gärna upp den och återkom med info och pris, så kan jag ta upp det med ekonomin ;)

MvH // Mathias

Mathias Lindqvist
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: lör 14 okt 2017, 13:37
Presentation: i grunden DJ under många år, viss erfarenhet från tex teater och konserter. sjukskriven sedan ett bra atg tillbaka pga av cancer.

Re: bygga eller köpa färdig multikabel?

Inlägg av Mathias Lindqvist »

har du hunnit kolla ? :)

MvH // Mathias

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1349
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 22:08
Kontakt:

Re: bygga eller köpa färdig multikabel?

Inlägg av Johannes Nordgren »

Såhär ser den ut, väldigt mjuk och fin. Går att kapa så många meter du önskar, lr lägg ett bud på alltihop.

Mer än 100m i alla fall :)
Bilagor
F5CA5D49-0BA7-49CB-8993-8351CD4CE44A.jpeg
We make good music sound great!

Anders Åberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 27
Blev medlem: fre 11 apr 2014, 10:11
Presentation: Gotlänning, egen företagare inom ljudteknik, turné och liveproduktioner.
Ort: Stockholm

Re: bygga eller köpa färdig multikabel?

Inlägg av Anders Åberg »

såg du den här posten:

viewtopic.php?f=15&t=14338" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster