MagicQ, Martin M-Touch eller Avolites Titan?

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Användarvisningsbild
Markus Hammerin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 167
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 21:57
Presentation: Tekniknörd som gillar datorer, ljud och ljus. Är dock inte särskilt kunnig* inom någondera området, förutom att jag läst till Ljudingengör.
Har efter avslutad utbildning fått allt för lite praktik varför jag känner att mina kunskaper sakta rinner ur mig.

*alltså jag är bra på att använda datorer, men jag kan inte programmera eller löda ihop en egen processor.

MagicQ, Martin M-Touch eller Avolites Titan?

Inlägg av Markus Hammerin »

Jag är en ljudtekniker som köpt på mig lite ljusleksaker. Har tidigare använt MagicQ tillsammans med en touchskärm, men jag tycker det är ett svårt och ologiskt program. Vill gärna ha fysiska reglar men lyckades aldrig få Behringer BFC2000 att lira.

Hittade Martin M-Touch som jag tyckte verkade mycket bra, men så såg jag någon recension som menade att MagicQ hade kortare inlärningskurva...

Här i forat skriver ni om Avolites Titan One och det ser rätt trevligt ut. Funkar det med en relativt lågupplöst (1024x768?) skärm med inte alltför känslig touchfunktion?

Har inte lust att lägga mer än 4000 kr + moms.

TL,DR: Vad ska jag välja av dessa tre:
MagicQ + touchskärm,
Martin M-Touch,
Titan One + touchskärm?

Vill kunna kontrollera dimmer, led-par och kanske någon moving head så småningom. Liveband on the fly, ingen teater.

Kanske någon sitter och trycker på en lätthanterlig kontrollyta som går att få till bästa-pris-bara-för-dig-kompis?
Det var inte mitt fel!

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: MagicQ, Martin M-Touch eller Avolites Titan?

Inlägg av Nicke Löfgren »

Jag har liggandes en HP Touchsmart dator allt i ett! Kan va typ 20-21tum skärm

Kan kolla exakt storlek å modell

Användarvisningsbild
Markus Hammerin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 167
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 21:57
Presentation: Tekniknörd som gillar datorer, ljud och ljus. Är dock inte särskilt kunnig* inom någondera området, förutom att jag läst till Ljudingengör.
Har efter avslutad utbildning fått allt för lite praktik varför jag känner att mina kunskaper sakta rinner ur mig.

*alltså jag är bra på att använda datorer, men jag kan inte programmera eller löda ihop en egen processor.

Re: MagicQ, Martin M-Touch eller Avolites Titan?

Inlägg av Markus Hammerin »

Det kanske skulle kunna vara något. Återkom när du har lite spec:ar och ett pris.
Eller...
Det slog mig just att det borde gå att köra Avolites Titan One på en Microsoft Surface. På så sätt får jag också en surfplatta som jag tänkt skaffa för att ha som notbok när jag spelar.
Det var inte mitt fel!

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: MagicQ, Martin M-Touch eller Avolites Titan?

Inlägg av Nicke Löfgren »

Tydligen en 23tum touch skärm

HP TOUCHSMART 600-1130 heter den

Skitig å dammig på bilden
9C4BAC06-C190-4BB2-97CD-3D96895E7419.jpeg

Användarvisningsbild
Markus Hammerin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 167
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 21:57
Presentation: Tekniknörd som gillar datorer, ljud och ljus. Är dock inte särskilt kunnig* inom någondera området, förutom att jag läst till Ljudingengör.
Har efter avslutad utbildning fått allt för lite praktik varför jag känner att mina kunskaper sakta rinner ur mig.

*alltså jag är bra på att använda datorer, men jag kan inte programmera eller löda ihop en egen processor.

Re: MagicQ, Martin M-Touch eller Avolites Titan?

Inlägg av Markus Hammerin »

Aaaand I'm back!

Det kom inget super-duper-erbjudande i fredags på någon Surface Pro, men jag lutar nu åt att köpa en beggad 3:a med i7-processor och köra Avolites Titan One på den tillsammans med min befintliga touchskärm.
Vad tror ni om det?
Jag ser två nackdelar:
- Surface:n är bara 12,9 tum. Stort för att vara surfplatta men smått som datorskärm. Däremot är den ju rätt högupplöst.
- Titan One stöder inte multi-touch.

Tänker att det ändå blir ganska bra pris/prestanda-förhållande.
Det var inte mitt fel!

Användarvisningsbild
Markus Hammerin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 167
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 21:57
Presentation: Tekniknörd som gillar datorer, ljud och ljus. Är dock inte särskilt kunnig* inom någondera området, förutom att jag läst till Ljudingengör.
Har efter avslutad utbildning fått allt för lite praktik varför jag känner att mina kunskaper sakta rinner ur mig.

*alltså jag är bra på att använda datorer, men jag kan inte programmera eller löda ihop en egen processor.

Re: MagicQ, Martin M-Touch eller Avolites Titan?

Inlägg av Markus Hammerin »

Nicke: Du har PM sen ett tag. Frågorna är fortfarande aktuella.
Det var inte mitt fel!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster