Titan - Shapegenerator

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Linus Österberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 23 dec 2014, 23:55
Presentation: Frilansande tekniker med utgångspunkt i Örebro
Ort: Örebro

Titan - Shapegenerator

Inlägg av Linus Österberg »

Hej!

Jag har inte kört så jätte mycket titan innan så är inte jätte insatt i det. Men om jag sparar en shape tillexempel circle, i en memory på en regel, gör så att speed går efter regeln. Men när jag sätter på shapen så vill jag att den ska börja på den positionen som dom är på då, alltså vill jag inte ha att dom åker till dom positionerna dom var på när jag sparade shapen som ett memory. Detta gör dom för mig på dom gamla pearl så tänkte om någon vet hur man gör för att undvika detta i titan?

Mvh Linus
Linus Österberg

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Titan - Shapegenerator

Inlägg av Jonas Areskough »

Du ser till så att endast fx sparas på regeln. Troligen har du fel record mode just nu

Linus Österberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 23 dec 2014, 23:55
Presentation: Frilansande tekniker med utgångspunkt i Örebro
Ort: Örebro

Re: Titan - Shapegenerator

Inlägg av Linus Österberg »

Det jag menar är att det blir som ett hack när man sätter igång shapen då dom måste åka till där den var i shapen när jag sparade den. dom börjar alltså inte röra sig utifrån där jag är då utan flyttar sig en bit innan
Linus Österberg

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Titan - Shapegenerator

Inlägg av Jonas Areskough »

Då går du in i edit och väljer fade mode fade to fade tror jag det är så kommer det vara ett mine blott

Linus Österberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 23 dec 2014, 23:55
Presentation: Frilansande tekniker med utgångspunkt i Örebro
Ort: Örebro

Re: Titan - Shapegenerator

Inlägg av Linus Österberg »

Tack!

Vet du om det går att använda en Behringer BCF2000 för att få mer reglar? isåfall hur ansluter man?
Linus Österberg

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Titan - Shapegenerator

Inlägg av Jonas Areskough »

Det beror på, har du en titan one går det inte. Har du mobil eller högre så går det fast endast med MIDI kabel. Givetvis finns det program för att lösa det så du kan ansluta ett sådant bord till en titan one dongle med. Ett program som är enkelt och löser uppgiften snabbt kostar ca 1200kr, men går att lösa med gratis program om man känner sig hängiven att lägga ner några minuter på det.

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Titan - Shapegenerator

Inlägg av Nicke Löfgren »

Förklara närmare Jonas :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Titan - Shapegenerator

Inlägg av Niklas Elste »

Jonas Areskough skrev:Det beror på, har du en titan one går det inte. Har du mobil eller högre så går det fast endast med MIDI kabel. Givetvis finns det program för att lösa det så du kan ansluta ett sådant bord till en titan one dongle med. Ett program som är enkelt och löser uppgiften snabbt kostar ca 1200kr, men går att lösa med gratis program om man känner sig hängiven att lägga ner några minuter på det.
vart är gilla knappen

ja förklara gärna har ett sånt faderbord liggandes så det vore lite kul om det kom till nytta

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Titan - Shapegenerator

Inlägg av Jonas Areskough »

Här kan man köpa det enkla programmet för att få till just reglar och några knappar https://www.osimidi.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Sen går det att laborera ihop med hjälp av två program fast gratis, och då även fullt stöd till att utnyttja alla funktioner på MIDI bordet. Har aldrig nyttjat detta utan bara stött på så exakt hur man gör med de två programmen låter jag vara osagt. Boom MIDI translator och lightjams heter gratis (tror jag) programmen som en annan lyckats med.

Linus Österberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 23 dec 2014, 23:55
Presentation: Frilansande tekniker med utgångspunkt i Örebro
Ort: Örebro

Re: Titan - Shapegenerator

Inlägg av Linus Österberg »

Jonas Areskough skrev:Det beror på, har du en titan one går det inte. Har du mobil eller högre så går det fast endast med MIDI kabel. Givetvis finns det program för att lösa det så du kan ansluta ett sådant bord till en titan one dongle med. Ett program som är enkelt och löser uppgiften snabbt kostar ca 1200kr, men går att lösa med gratis program om man känner sig hängiven att lägga ner några minuter på det.
Går det även att byta page på reglarna så att man nyttjar att dom är motorstyrda?
Linus Österberg

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Titan - Shapegenerator

Inlägg av Jonas Areskough »

Oj, det vågar jag inte svara på, utgå från att det inte går så blir du inte besviken. Krävs nog tyvärr mer specifika och utformade program för att få det att funka. Tyvärr

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster