Bk-audio

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Stefan Larsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: sön 31 aug 2014, 13:38
Presentation: Stefan larsson, "delägare" i det blivande uthyrningsföretaget LS-Event. Musik och tekniknörd sedan barnsben. Har ett förflutet inom bilstereons värld. Nu är det en karriär inom Ljud,Ljus som gäller. Varför inte satsa på något man brinner för?!

Bk-audio

Inlägg av Stefan Larsson »

Hej.
Har en undran om detta varumärke. främst deras monitorer som jag har lite span på, är dem något att hänga i granen.
Jag vet att "du får vad du betalar för" men är det en bra budjethögtalare?
Lika så, är produkterna i övrigt lika bra i verkligheten som testen i nån studiotidning visar?
/trevlig kväll.

Användarvisningsbild
Algot Antonsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 10 sep 2015, 10:56
Presentation: Frilansande ljudtekniker i Sundsvallsområdet

Re: Bk-audio

Inlägg av Algot Antonsson »

Jag har kört och lyssnat på några olika modeller från Bk-audio och det finns en modell som jag faktiskt tycker levererar rätt bra och det är deras GX-15. Har för mig att det var det de testade i studiotidningen. Är verkligen positivt överraskad av vad man kan få ut av det. Skulle säga att det lämpar sig bra för mindre akustiska spelningar. Man får dessutom ut rätt mycket mer av det genom att köra två system bredvid varandra.

Övriga modeller som jag har hört tycker jag inte är någon större hit. De ger rätt mycket ljud men det krävs en hel del jobb för att få dem att låta någorlunda ok.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster