Kirunafestivalen

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Kirunafestivalen

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Vilken firma körde City-scenen? Såg inga loggor nånstans.
Vad var det för ljudsystem?
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Magnus Gustafsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 554
Blev medlem: ons 08 apr 2009, 20:55
Presentation: __________________________________________________
Ort: Luleå

Re: Kirunafestivalen

Inlägg av Magnus Gustafsson »

T r o r att det var Samljus. Har för mig att de skrev ett kontrakt över 2-3år inför förra sommaren.

Största JBL Vertec på stora scenen i så fall. Antagligen D&B och Nexo Alpha på mellanstora resp mindre scener.

/M
_________________
T b a

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Kirunafestivalen

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Jag hade väntat mig Samljus, men det såg mer ut som Starlight på Kebne-scenen, VDOSC och SB218.

Ingen aning om det var Samljus på City-scenen, det var en linearray jag inte såg pga ett väldigt skitigt tyg framför, Audio Industries-monitorer, en LS9 på FOH och en ljusrigg bestående uteslutande av Moving heads (LED-washar), även som front samt ett gäng four-lights, och inte ett enda klistermärke på något som avslöjade leverantörens namn...
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Re: Kirunafestivalen

Inlägg av Per Johanson »

Det var troligen Sam Ljus och deras Renkus Heinz system på scen 2. Jag har gjort 1:an åt Starlight några år men då på M3D.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Eric Hising
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 229
Blev medlem: ons 19 apr 2006, 07:45
Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Kirunafestivalen

Inlägg av Eric Hising »

Jag tror att det var Starsound (Kiruna) som gjorde 2:an, det sa iaf SÄKERT!s tekniker.

1:an var Starlight med en VDOSC-rigg.

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Kirunafestivalen

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Eric Hising skrev:Jag tror att det var Starsound (Kiruna) som gjorde 2:an, det sa iaf SÄKERT!s tekniker.
Ja, det låter bekant, tror det stod så på mixercasen.

Aldrig hört talas om, men jäkligt snyggt företagsnamn måste jag säga 8)
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Re: Kirunafestivalen

Inlägg av Per Johanson »

Hmm, så heter de ju. Rätt rigg tror jag att jag talar om i alla fall. RH line array och AI monitorer.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 16 och 0 gäster