Hultsfred 2004.

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Jens Nilsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 29
Blev medlem: lör 06 sep 2003, 01:00

Inlägg av Jens Nilsson »

Fast en sådan där pygott kan väl inte vara så dyr att laga, och grillen var väl redan oanvändbar vad jag har kunnat förstå...

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Nej, men jag har inte betalat en enda krona för bensin och sånt där ännu... :roll: :wink:

Kul som tusan var det iaf! Alla som var med på Atlantis kommer dessutom att göra Apollo på Arvika, förutom jag då, som ska springa runt och panga i skogen istället :P

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Jag skulle ha gjort apollo, men istället ska jag sitta och stirra på nätövervakningsskärmar under nätterna. Nästan som festival map arbetstider.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Ian: Så kan det gå om man inte frustar som man ska *solglasögon*

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 637
Blev medlem: ons 14 jan 2004, 01:00
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

Gnägg..!!

Henrik Malmberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 10 nov 2003, 01:00
Presentation: Ljudtekniker på Cullbergbaletten, Riksteatern.
Även ljudtekniker på frilansbasis.
Ort: Stockholm

Inlägg av Henrik Malmberg »

Måste bara uttrycka mitt starka missnöje över att jag inte är med bland bildbevisen.

:cry:

Hampus

Användarvisningsbild
Christoffer Jansson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 65
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: borås
Kontakt:

Inlägg av Christoffer Jansson »

men du finns i våra hjärtan gubben =)
Christoffer "ior" Jansson

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

hampus...du fastnar inte på bild....men vi tycker om dig ändå!
Q.E.D

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Hampus skrev:Måste bara uttrycka mitt starka missnöje över att jag inte är med bland bildbevisen.
Så går det när man springer runt utan kläder på sig när det fotas :roll: *solglasögon*

B1n4ry
Rookie
Rookie
Inlägg: 28
Blev medlem: tis 03 aug 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry »

Sköt er nu för nu är eran högst allsmäktige Områdesansvarige online oxå.
Ni tjatade ju om det här forumet hela sommaren så jag tänkte att jag skulle titta till er lite... =)

Hej på er förresten...

// Christian Mohr

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

oh nej! det är den lilla elaka miktomten!!!
Q.E.D

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

Hampus skrev:Måste bara uttrycka mitt starka missnöje över att jag inte är med bland bildbevisen.

:cry:

Hampus
Jag har bildbevis på dig fr.o.m. idag!

Bild
Senast redigerad av 1 Fredrik Sundström, redigerad totalt 0 gånger.

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

B1n4ry skrev:Sköt er nu för nu är eran högst allsmäktige Områdesansvarige online oxå.
Ni tjatade ju om det här forumet hela sommaren så jag tänkte att jag skulle titta till er lite... =)

Hej på er förresten...

// Christian Mohr
Vi ser dig också. Varje natt du vaknar och ser skuggor är det förmodligen jag. Den där skuggan som sticker ut är nog bara min maglite

/knoppen (Tekniner) *kanin*

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

Christoffer skrev:men du finns i våra hjärtan gubben =)
HEJ COFFE!!!

GUD VAD SKÖNT DET ÄR ATT JOBBA PÅ GAYFESTIVAL I STULNA ARBETSHANDSKAR .. RÖDA .. JÄÄTTESKÖÖÖNT :twisted:

Henrik Hansson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 207
Blev medlem: sön 11 jan 2004, 01:00
Presentation: Frilansande och gör lite av varje. Gillar blåbärssmoothie och tar gärna en snus ibland, bara för att göra livet lite festligare.
Ort: Kiruna, men bor i Linköping
Kontakt:

Inlägg av Henrik Hansson »

B1n4ry skrev:Sköt er nu för nu är eran högst allsmäktige Områdesansvarige online oxå.
Ni tjatade ju om det här forumet hela sommaren så jag tänkte att jag skulle titta till er lite... =)

Hej på er förresten...

// Christian Mohr
Du är så välkommen så...

/Henrik - Killen i keps du aldrig kom ihåg namnet på. :roll:
Henrik Hansson
info AT moodylighting DOT com
www.moodylighting.com

B1n4ry
Rookie
Rookie
Inlägg: 28
Blev medlem: tis 03 aug 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry »

Henrik: *hehe* Sorry men ibland vill det bara inte gå in i skallen vad somliga heter. Det kanske var för att du inte såg ut som en Henrik... ;-)
Men nu vet jag! Skall försöka att inte glömma det sedan bara.

Jag har ju annars en teori för hur det skall funka på festivaler även om man inte kommer ihåg allas namn och så:

Man borde göra så att alla får tröjor med nummer på.
Typ sådana som hockeylagen har.
Ljushump kanske får gröna tröjor, Ljudhump blåa, Stagehands röda, Catering rosa, Scenbygghump vita, områdeshump lila och så vidare.
Alla från den gula firman får givetvis gula tröjor.
Slutligen får jag (på Hultsfred) och mina Huvudfunktionärskollegor vit-svart-randiga do(u)mmar tröjor.

För att sedan underlätta platsangivelserna sprayar man ett rutnät på marken över hela området. Lodräta rutor märks AA-ZZ och vågräta rutor märks 01-99.

Alla casear och andra lådor och saker inklusive spånskivor och allt sådant märks med bokstav + siffror där bokstaven indikerar vad det är för sak och siffrorna är ett löpnummer. En FOH mixer kanske heter M01 och den 87:e spånskivan som skall bli ett plank märks P87.

Sedan kan vi ansvariga i svart/vita och gula tröjor sitta på en högt belägen plats (tillexempel på den blå containern i Hultan) med var sin megafon. Och så kan monitormannen (GUL4) vi ropa ut: "BLÅ 14, BLÅ ETTA FYRA: Ta den där casen märk M02 och ställ den på monitorplats i kvadrant BK45."

En områdesansvarig kan t.ex. säga: "LILA 5 till 8: Ta kolli S75-S90 och placera mot R19-22 samt fäst de förstmämnda med S1-S899 (S=skruv) borta i ruta BM34"
när han vill att 4 hump skall bygga några meter spånskiveplank bakom bajjamajorna...

//B1n4ry - Med förhoppningen om en mer strukturerad och organiserad festival.

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

B1n4ry skrev:Henrik: *hehe* Sorry men ibland vill det bara inte gå in i skallen vad somliga heter. Det kanske var för att du inte såg ut som en Henrik... ;-)
Men nu vet jag! Skall försöka att inte glömma det sedan bara.

Jag har ju annars en teori för hur det skall funka på festivaler även om man inte kommer ihåg allas namn och så:

Man borde göra så att alla får tröjor med nummer på.
Typ sådana som hockeylagen har.
Ljushump kanske får gröna tröjor, Ljudhump blåa, Stagehands röda, Catering rosa, Scenbygghump vita, områdeshump lila och så vidare.
Alla från den gula firman får givetvis gula tröjor.
Slutligen får jag (på Hultsfred) och mina Huvudfunktionärskollegor vit-svart-randiga do(u)mmar tröjor.

För att sedan underlätta platsangivelserna sprayar man ett rutnät på marken över hela området. Lodräta rutor märks AA-ZZ och vågräta rutor märks 01-99.

Alla casear och andra lådor och saker inklusive spånskivor och allt sådant märks med bokstav + siffror där bokstaven indikerar vad det är för sak och siffrorna är ett löpnummer. En FOH mixer kanske heter M01 och den 87:e spånskivan som skall bli ett plank märks P87.

Sedan kan vi ansvariga i svart/vita och gula tröjor sitta på en högt belägen plats (tillexempel på den blå containern i Hultan) med var sin megafon. Och så kan monitormannen (GUL4) vi ropa ut: "BLÅ 14, BLÅ ETTA FYRA: Ta den där casen märk M02 och ställ den på monitorplats i kvadrant BK45."

En områdesansvarig kan t.ex. säga: "LILA 5 till 8: Ta kolli S75-S90 och placera mot R19-22 samt fäst de förstmämnda med S1-S899 (S=skruv) borta i ruta BM34"
när han vill att 4 hump skall bygga några meter spånskiveplank bakom bajjamajorna...

//B1n4ry - Med förhoppningen om en mer strukturerad och organiserad festival.
Jag tycker att i det här fallet vore det lämpligt att ge dommarna klubba och puck, så dommarna kan skjuta skallen av trötta hump som går hem. :)

David Göransson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 286
Blev medlem: fre 14 maj 2004, 01:00
Ort: Lund

Inlägg av David Göransson »

Om jag ska vara en tråkig realist i denna lite skämtsamma tråd (iaf i slutet) så får jag säga att kalas-turnén delade ut tröjor i olika färger till olika delar av humpet. Dem är säkert inte dem enda, men ändå...
Ljus stora scen hade blå, ljud stora scen hade olivgrön, lilla scen hade gul, säkerhet (områdeshump?) hade röd, catering ljusgrön. Och alla som jobbade på riktigt (?) hade sett till att ha olika tröjor allihop...

Henrik Hansson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 207
Blev medlem: sön 11 jan 2004, 01:00
Presentation: Frilansande och gör lite av varje. Gillar blåbärssmoothie och tar gärna en snus ibland, bara för att göra livet lite festligare.
Ort: Kiruna, men bor i Linköping
Kontakt:

Inlägg av Henrik Hansson »

Ja en och annan turnérande produktion har anammat konceptet med tröjor redan. Gott luktar dom inte heller och ger mig svåra flashbacks från tiden man tvingades springa komkring med sådana på gympan i skolan.

/HenrikH
Henrik Hansson
info AT moodylighting DOT com
www.moodylighting.com

David Göransson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 286
Blev medlem: fre 14 maj 2004, 01:00
Ort: Lund

Inlägg av David Göransson »

HenrikH skrev:Ja en och annan turnérande produktion har anammat konceptet med tröjor redan. Gott luktar dom inte heller och ger mig svåra flashbacks från tiden man tvingades springa komkring med sådana på gympan i skolan.

/HenrikH
Luktar inte gott? Hmm, min var väl normaldoftande, men om du fick en begagnad så...
Tvingades springa omkring på gympan med vad? Färgkodade tröjor? Vi hade nånslags västar på gympan, men på Kalas var det schyssta t-shirts...

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster