Gigghistorier

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Gigghistorier

Inlägg av Niklas Elste »

Kristoffer Engvall skrev:
Niklas Elste skrev:eller artister som kopplar in sinna förstärkare på dimmern
Vem lämnar dimmeruttag omärkt/ej tejpade uttag?
jag har sätt dom plugga rakt in i dimmern alltså inte bara en random skarv på golvet

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Gigghistorier

Inlägg av Niklas Elste »

OOO måste bara väcka denna tråd för att lägga ut en länk till youtubkanal

obs en hel "serie"

https://www.youtube.com/watch?v=EmcXSdca2fQ" onclick="window.open(this.href);return false;
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Daniel Noise Johansson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 91
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 19:07

Re: Gigghistorier

Inlägg av Daniel Noise Johansson »

Var ljudtekniker på en julshow på det lokala Harrys-haket för ett par år sen.
Skötte ljudet åt 2 tjejer som showade medans folk åt sitt julbord och i deras pausar så hade jag lite pausmusik igång.
Spelade den "vanliga" musiken, lite abba, 90-tal, dansband mm.

Efter en stund kom en av tjejerna fram och sa åt mig att lugna ner mig, jag stal fokuset i från dom.
Dom uppskattade inte att folk dansade mellan borden till Casanovas och Lasse Stefanz :lol: :lol:
Fan av 3Fas feat Nollan!

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Gigghistorier

Inlägg av Niklas Elste »

Ha ha bara att säga åt dom att bli bättre

Martin Andersson
Rookie
Rookie
Inlägg: 19
Blev medlem: fre 30 jun 2017, 16:03
Presentation: Jag är 21 år gammal ljustekniker som försöker hitta sin egen väg i denna branch.

Re: Gigghistorier

Inlägg av Martin Andersson »

längesedan denna tråd var aktiv men tänkte ändå bidra med denna bild
530.png

Mathias Lindqvist
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: lör 14 okt 2017, 13:37
Presentation: i grunden DJ under många år, viss erfarenhet från tex teater och konserter. sjukskriven sedan ett bra atg tillbaka pga av cancer.

Re: Gigghistorier

Inlägg av Mathias Lindqvist »

Som Fd DJ upplevde jag något som nu i efterhand är ganska roligt ändå.
spelade på en gymnasiefest ca 500 pers, stod på en ganska lågt uppbyggd scen så det var inte svårt för alla fulla människor att komma å be om både det ena och det andra. jämte mixern stod datorn och detta var innan pekskärmarnas tid så den trådlösa musen låg jämte. det kommer upp en ganska dragen tjej å önskar nån låt och medans jag vänder mig om för att leta efter skivan (jupp det vart cd skivor ;) ) så snor hon datamusen å slänger ner den fram i sina brallor och vinglar iväg ut på dansgolvet, datorn får ju givetvis tokspel men jag lyckas koppla bort musen innan något hände. stod en bra stund och spanade efter henne utan resultat. men efter en stund så kommer hon tillbaks, stoppar ner handen i byxan å ger tillbaks data musen. hon lutar sig fram och säger "förlåt det var inte min mus" sedan vingar hon iväg igen.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster