Årets LLB

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Jakob Nilsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 15:00
Presentation: Arbetar främst som DJ på olika typer företagsevent samt på flertalet festvåningar. Är också verksam som ljudtekniker och har på senare tid börja pula mer och mer med ljus.
Ort: Uppsala

Årets LLB

Inlägg av Jakob Nilsson »

Jaha då var man hemma från årets LLB-mässa. Ganska liten och inte mycket nytt i år... Hade faktiskt väntat mig både fler nyheter och fler utställare.

Användarvisningsbild
Adam Ander
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 282
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 17:47
Presentation: Blinkar med konstiga lampor och låter illa med stora högtalare...
Pluggar ljusdesign på Boomtown.
Gillar promenader på stranden, hemmakvällar och att grilla korv.........
Ort: Avesta
Kontakt:

Re: Årets LLB

Inlägg av Adam Ander »

Jaså? Tycker jag hört & läst om att det ska vara så stort och extra mycket utställare :?
Är den större än upplagan 2007?
Åker dit på fredag så det är väl upp till bevis ;)
Hello, my name is Ninja.

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Årets LLB

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag har ingen möjlighet att åka dit. Har fullt upp med jobb. Varför måste de lägga denna mässa en sådan dum tid.´

Ni som e där skriv om nyheter och annat som händer där kan få lite info.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 12 aug 2004, 01:00
Ort: Sweden
Kontakt:

Re: Årets LLB

Inlägg av Carl Breander »

Marcus Sandberg skrev: Varför måste de lägga denna mässa en sådan dum tid.´
.
Nä dom får ju planera mässan så alla som pysslar med detta är lediga på en och samma gång inget ljud,ljus bild händelser får ske under denna tid :P
Jobbar åt Globen, Kista mässan & Tallinksilja

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Årets LLB

Inlägg av Hasse Queisser »

Marcus Sandberg skrev:Varför måste de lägga denna mässa en sådan dum tid.
Det har jag faktiskt alltid undrat jag med. Borde inte Januari vara den självskrivna tiden att lägga en mässa i vår bransch?
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Re: Årets LLB

Inlägg av Michael Christiansen »

Jag är faktisk lite imponerad över att mässan ändå är så stor för att vara lilla Sverige (ok läs: Skandinavien).
Fina produkter, ett par roliga nyheter + en snubbe som envisas med att flyga modellhelikopter runt i gångarna.

Trevlig, "loose" och hjärtlig stämning - jag tycker at det är i bästa laget, och vi kommer gärna igen.

Jag är bara lite ledsen över att vi hade dragit med en fullfet Funktion-One rigg med från DK för att ställa upp den i foajé området - just to make people feel welcome, men i sista sekunden fick vi inte göra det ändå.

Men vi fick iaf tryckt in en Resolution 2 hos Benum.

Jag kan bara hälsa från mitt danska crew och säga att dom gillar mässan och Sverige! :D

Michael "Østerz" Christiansen + crew från Teater & Lysteknik
...som har byggt Roland Scandinavia och Gobo (GrandMA) montrarna
maximum bass - on all frequencies

Användarvisningsbild
Adam Ander
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 282
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 17:47
Presentation: Blinkar med konstiga lampor och låter illa med stora högtalare...
Pluggar ljusdesign på Boomtown.
Gillar promenader på stranden, hemmakvällar och att grilla korv.........
Ort: Avesta
Kontakt:

Re: Årets LLB

Inlägg av Adam Ander »

Tycker mässan var helt okej! Kändes inte som att det var speciellt mycket fler utsällare än sist, men dom man ville kolla på fanns ju.
Defenetivt kul att få prata med sådana som har svar på frågorna! Fick många frågetecken uträtade.. =)
Sen är det ju alltid roligare att känna på sakerna i verkligheten istället för att bläddra i kataloger ;)
Hello, my name is Ninja.

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Årets LLB

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

jag tyckte det va kul att titta på alla nya mixerbord man aldrig ser i en yamaha-tät region.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 16 och 0 gäster