Rod Stewart - 24maj - Norrporten Arena

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Magnus Malmberg
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: tis 12 apr 2005, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Rod Stewart - 24maj - Norrporten Arena

Inlägg av Magnus Malmberg »

Scenen på 12 master vart klar igår, den största jag byggt i alla fall. Produktionen ska börja lastas in kl. 08:00. Regnmolnen hotar, får hoppas att de håller tätt :)

Fick höra att scenen som KISS ska ha till veckan är på 24 master och dubbelt så stor! 8O
Den ska klara av en produktion på 40 ton som ska hängas...liten show :wink:

Jag har laddat upp de bilder jag tagit så här långt. Jag ska försöka lägga upp allt eftersom.

Användarvisningsbild
Christine Carlsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 28
Blev medlem: ons 20 feb 2008, 00:18
Presentation: Läst Kreativ ljusdesign för scen och event på Boomtown
Ort: Borlänge

Inlägg av Christine Carlsson »

Ser fram emot bilderna! Vilka är det som jobber med ljuset? Brattberg och Angry vad jag förstår? Fler??? Hoppas ni får tur med vädret! :D

Användarvisningsbild
Henrik Öberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 177
Blev medlem: fre 03 jun 2005, 01:00
Presentation: Vi syns nästa gång! Nästa gång, då syns vi! Har vi inte setts nästa gång så får vi synas tidigare!
Ort: http://www.kulturforbundet.se
Kontakt:

Inlägg av Henrik Öberg »

det finns MASSOR med bilder på OTYGLAD GALLERY http://project.otyglad.net/gallery/main ... temId=3515

Magnus Malmberg
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: tis 12 apr 2005, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Magnus Malmberg »

I går klockan 19:00 var scenen riven och klar. Tog allt som allt ca 18 timmar. Jag lade upp en skiftgång så folk fick gå och sova några timmar innan de kunde fortsätta. Lika bra det, när humpet börjar gå runt som om de hade hål i huve :lol:

Vi hade kanonväder hela helgen!

Bildsiten verkar ha lite svårtigheter, men jag ska lägga upp de återstående bilderna från helgen ikväll.

Jag kommer inte på alla namn på alla som arbetade, men Angry var där. Kort som kort var det tre personer på ljud/ljus och 4 scenbyggare, bland annat 'Pizza' och David.

Magnus Malmberg
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: tis 12 apr 2005, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Magnus Malmberg »

Nu är alla bilder uppe!

Vart en del...lite overkill kanske :lol:

Kenneth Back
Rookie
Rookie
Inlägg: 20
Blev medlem: mån 16 jan 2006, 22:40
Ort: Åkersberga
Kontakt:

Inlägg av Kenneth Back »

Snyggt jobbat med kameran.

Fett med PA. Bra där Malbeck , Hasse & Patrik. Synd att jag var å promenerade runt i Rom. Men du tog väl med dig SD7:an hem. VILL HA !!' *hoppar* *hoppar* *tummen upp höger*

// Backen

Calle Brattberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 158
Blev medlem: tis 24 jan 2006, 20:27
Ort: Södermalm

Inlägg av Calle Brattberg »

Kenneth Back skrev:Snyggt jobbat med kameran.

Fett med PA. Bra där Malbeck , Hasse & Patrik. Synd att jag var å promenerade runt i Rom. Men du tog väl med dig SD7:an hem. VILL HA !!' *hoppar* *hoppar* *tummen upp höger*

// Backen
äh, En SD7? Vad skulle vara så speciellt med 128 monitormixar? le, nä, det börjar ta sig, Nu börjar de se ut som ljusbord!

Ljuscrew var:
Tobias Brodd, Uffe Jansson, Angry, Brattberg, Bebban Pihlblad, LD Mark Payne,27 VL3000spot och 20 VL3000 wash,8 Mac700, 6 Gladiatorer, 2 Ivanhoe bakföljen, Hog3 som ljusbord.
Brattberg

“we are not happy till youre not happy!”

Användarvisningsbild
Christine Carlsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 28
Blev medlem: ons 20 feb 2008, 00:18
Presentation: Läst Kreativ ljusdesign för scen och event på Boomtown
Ort: Borlänge

Inlägg av Christine Carlsson »

Trevligt... Tack för info Calle! :D

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 13 och 0 gäster