Odium Clothing Cybershow

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Användarvisningsbild
Viking Grandin
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 303
Blev medlem: tis 10 feb 2004, 01:00
Presentation: Arbetar till vardags med Adapt AB, bosatt i Stockholm.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Odium Clothing Cybershow

Inlägg av Viking Grandin »

Odium Clothing Cybershow - Film

För några veckor sen gjorde jag en annorlunda modevisning i Göteborg. Det var i samband med synthklubben "Absynth", som företaget Odium Clothing ville köra modevisningen "Cybershow". Klubben och visningen hölls i samma lilla lokal på Röda Sten, som är någon form av fd. Silo. Alltså väldigt hård och industriaktig.

För en gångs skull finns det lite filmdokumentation från ett jobb, så jag tänkte att jag skulle ge lite perspektiv från ett mindre budgetgig, på detta stora forum! =)

Förutsättningarna var inte precis ideala: Ganska liten lokal, som till vardags är café - som INTE gick att stänga. Vilket innebar riggning bland fikande mammor med barnvagnar och grafittimålande tonåringar. Dessutom var en stand-up-show inbokad 19-21.30, och klubben öppnade 22.00. Vilket gav ca 20 minuters snabbprogrammering eftersom det först blev mörkt vid nio...

Lokalen vi jobbade i var uppskattningsvis ca 12 x 12 meter. Takhöjden var 3,5 m, så vi kunde ganska precis bygga en liten fyrkant med 3 m ben.

I fyrkanten hänger 12 fresneller, 4 Mac 250 Wash och 4 Entour. På scengolvet ytterligare 2 Entour, samt vid entré 6 Par 56 LED. En liten 150 mW grön laser scannar modellerna när de står vid slutpose. För rök använder vi 1 Glaciator samt en Magnum Hazer. Utrustningen körs från ett Lightjockey.

Showen programmerades för att främst se bra ut live, vilket ger en hel del ljusskillnader och bländningar som ni får ha överseende med i filmen.

Det största problemet i lokalen var att det blev fruktansvärt varmt med 250 pers i publiken, vilket för min del gjorde att kallröken inte låg kvar speciellt länge på catwalken. Nu körde jag med C3 vätska vilket gav en hel del rök när den steg. B2 vätskan hade antagligen gett ett bättre resultat, eftersom den försvinner snabbare när den blir varm.

Lite fler fresneller för jämnare ljusbild hade inte heller varit fel.

Kunden var väldigt nöjd med det "industriella" och "futuristiska" resultatet som vi lyckades förmedla. Det kändes som den typen av kläder kom till sin rätt under visningen.

Podierna vi använde för catwalken var våra svarta "Bison"-podier, som är 120 x 80 cm (japp, lastpallsformat, mycket smidigt!). När visningen var över flyttade vi dem på någon minut, och ytan blev sedan dansgolv. Under följande 3 timmar fick jag sedan bekanta mig med synthens underbara värld innan det var dags för riv...

Kommentera och fråga gärna om ni har lite tankar,

Allt gott från Skövde =)
//Viking Grandin

Adapt AB
Stockholm - Göteborg - Linköping
http://www.adapt.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Växel: 0500 - 40 40 00
Direkt: 0500 - 40 40 01

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Lite väl varma färger för att vara synth kanske (kallt, kallt, kallt och mycket strobb, om det inte är synthpop man spelar), men såg ut att funka rätt bra faktiskt. Snyggt intro! Skönt att se att musiken, kläderna och människorna har inte ändrats drastiskt sen jag regelbundet gick på synthklubbar i götet.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
Viking Grandin
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 303
Blev medlem: tis 10 feb 2004, 01:00
Presentation: Arbetar till vardags med Adapt AB, bosatt i Stockholm.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Viking Grandin »

När dom körde själva klubben var det en salig blanding av synthens gamla 80-tals-klassiker fram till dagens varianter. Det kändes inte alltför hårt...

Färgsättningen för varje modell kom efter önskemål från kunden. Den var anpassad efter modellernas kläder, men framförallt deras sminkning och håruppsättning som var minst sagt originell =) Eftersom vi "tyvärr" måste framhäva kläderna på catwalken med fressar, så var det inte så lätt att få med kalla mörka färger med de 250 armaturer som användes.

Trots att det är långt ifrån min stil fanns det faktiskt en hel del schyssta plagg med i visningen, hehehe. Det är skönt med attityd!
//Viking Grandin

Adapt AB
Stockholm - Göteborg - Linköping
http://www.adapt.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Växel: 0500 - 40 40 00
Direkt: 0500 - 40 40 01

Användarvisningsbild
Emil Enander
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 121
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 22:45
Ort: Kinna

Inlägg av Emil Enander »

Vad körde ni för ljud?

Användarvisningsbild
Viking Grandin
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 303
Blev medlem: tis 10 feb 2004, 01:00
Presentation: Arbetar till vardags med Adapt AB, bosatt i Stockholm.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Viking Grandin »

Ljudet levererades av JP i Göteborg, och var ett Ev-system bestående av 4 st 18" subbar och 2 st 15" toppar, samt ytteligare 2 st Sx300 som fill runt dansgolvet. Mer specifikationer än så har jag tyvärr inte...
//Viking Grandin

Adapt AB
Stockholm - Göteborg - Linköping
http://www.adapt.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Växel: 0500 - 40 40 00
Direkt: 0500 - 40 40 01

Användarvisningsbild
Erik Arvidsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 98
Blev medlem: fre 06 jul 2007, 09:12
Presentation: ... Presentation uppdateras när något väsentligt finns att säga
Ort: Hässleholm/Skåne/Sverige
Kontakt:

Inlägg av Erik Arvidsson »

Killen som skuttar i tackt med musien på videon var cool tycker jag!^^

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Cool outfiit på brudarna...me like

Ja snyggt ljus oxo

Tobias Norrfors
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 333
Blev medlem: fre 29 feb 2008, 11:18

Inlägg av Tobias Norrfors »

Erik Arvidsson skrev:Killen som skuttar i tackt med musien på videon var cool tycker jag!^^
Eller snarare i otakt :)
Birdstreet Production

Oskar Johansson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 93
Blev medlem: tis 04 dec 2007, 01:46
Ort: Linköping, Ryd (Från Ljungsbro)
Kontakt:

Inlägg av Oskar Johansson »

Snyggt =)

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 63 och 0 gäster