Började denna nostalgi i en annan tråd men fortsätter här...
Star-Light var tydligen det mest häftiga när det gällde mobildisco. Stor anläggning och stor buss. Hur Pelle var som DJ har jag ingen aning om - och jag har inte hört nån annan av mina branchkollegor ha nån aning heller. De hade nog så fullt upp med att kolla och lyssna på grejjorna så det vattnades i munnen på dem. Vem bryr sig om musiken och mixar då??
Själv är jag något för ung för att hunnit med Pelles storhetstid i discobranchen. Men jag hade under några år en STOR StarLight affisch i pojkrummet. Den finns nog kvar i nån garderob... kanske nått att dekorera lagret med.
Hur som helst så hade Pelle en jäkla stor CerwinVega rigg med 8st "jordbävningshorn" och 8st 2x12" toppar. 2 basar och 2 toppar per hörn. Ett stegrack bakom varje stapel. Ska ha spelat på något helt makalöst. Magsäckarna kändes som de vändes ut och in vid basslagen.
Jag har försökt fått tag på några bilder på dessa horn, men har inte lyckats. Möjligt att nån här har någon gammal broschyr kanske ??
Sen sålde han den riggen och byggde CV Stroker-riggen. 8 basar 2x18" och 8 toppar med 18", 2x12", 2", 1" (storlek kylskåp). 4st stegrackar med 3st Amcron MicroTech 1200 och 2st Amcron MicroTech 600 + 1 Rane AC-23 och 1st Rane AC-22.
Ljusmässigt har jag inte nån större koll på vad han hade, förutom den stora "Krypton-manicken" som satt i mitten ute över golvet. En slags "lunarboll" med Par-36or som kunde veckla ut sig, och inuti så fanns ett gäng med strobbar. Har även för mig att han hade ett Lampo 6000W strobb i varje hörn över dansgolvet, dessutom Lunarbollar som stod uppepå högtalarstaplarna. Mycket Lampo, Kremeza och Studio Due var det iaf.
När CV Stroker-riggen såldes hamnade 4 basar, 4 toppar och 1 stegrack hos FLASH i Tierp. Där finns de fortfarande komplett, nerstoppade i nån källare. Resten av högtalarlådorna körde Dj Gugge från Gimo i många år, såldes sen vidare till några killar i Östhammer, för att sen på nått sätt hamna hos Bengt i Leksand.
Olyckskorparna i branchen (konkurrenterna) kraxade när Pelle sålde Cerwin grejjorna och köpte Meyer. "Nu är Star-Light slut" sas det - men det var ju BARA början på det stora det...
hahaha... höll på att glömma att en arrangör här i närheten bokade in StarLight Disco. Arrangören har/hade lite problem med bokstäverna så när annonsen för arrangemanget nådde pressen stod det "STALLET DISCO" !!

Att man inte klippte ur den....