Festivaler 2007

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Nicklas Arlevall
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 405
Blev medlem: tis 09 nov 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Arlevall »

Bra. Tack.
Sågar mest brädor och annat löst som inte är rätt mått.

Tomas Sagersten
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 19 okt 2004, 01:00
Ort: sundsvall

Inlägg av Tomas Sagersten »

Jorå Gatufesten har man gjort nån gång....... tror det är tionde året i rad!!!

Användarvisningsbild
Henrik Öberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 177
Blev medlem: fre 03 jun 2005, 01:00
Presentation: Vi syns nästa gång! Nästa gång, då syns vi! Har vi inte setts nästa gång så får vi synas tidigare!
Ort: http://www.kulturforbundet.se
Kontakt:

Inlägg av Henrik Öberg »

Kommer jusst från SWEDEN ROCK, det ser ganska bra ut, men jag tycker att dom ligger lite efter, men men det e ju stabila killar som bygger mekano där! hehe

Användarvisningsbild
Carl Gullberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 28
Blev medlem: ons 04 apr 2007, 18:59

Inlägg av Carl Gullberg »

Är det någon som har fakta om vilka som gör ljuset på Sweden rocks olika scener?? Zeppelinaren vet jag!!
LIGHT-GUY

Johnny Andersson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 374
Blev medlem: ons 16 jul 2003, 01:00
Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.

Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad...
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johnny Andersson »

Peter "Angry" Andersson är iallafall designer och även till viss del OP på Rockstage av vad jag förstår på hans webbsida.

Det han designa förra året var riktigt schysst ljussättning tyckte jag, så årets lär väl inte vara sämre :).
Johnny Andersson

Användarvisningsbild
Johan Rex
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 198
Blev medlem: fre 15 aug 2003, 01:00
Presentation: 10 år sedan jag lämnade Ljud och Ljusbranchen . tyvärr
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johan Rex »

Vilka firmor är leverantörer till Swedenrock? Skymtade en del gula trailers där förra året, men på Sweden scenen skymtade jag en hel del grejer som det stog Carle'n o C;o på...
(\_/)
(O.o)
(-----)
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Carl: På Festival stage är det bl.a. Morgan Brown, Klas och Moon. På Rock stage är det Angry, Peter Pihlblad och antagligen någon till. På ljudsidan gör bl.a. Frasse och Peter Larsson Festival stage, medan Malbeck och Steve gör Rock stage.

Johan: UASL gör Festival stage och Rock stage, Karlén gör Sweden stage med Julius +8-scen, mer vet jag inte.

Henrik: Gör man det rätt behöver det inte ta så lång tid, och då kan man börja lite senare :wink:
Bilagor
Festival stage, sedd från Rock stage.
Festival stage, sedd från Rock stage.
P1030381small.JPG (58.07 KiB) Visad 9707 gånger
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

David Wennberg skrev:Carl: På Festival stage är det bl.a. Morgan Brown, Klas och Moon. På Rock stage är det Angry, Peter Pihlblad och antagligen någon till. På ljudsidan gör bl.a. Frasse och Peter Larsson Festival stage, medan Malbeck och Steve gör Rock stage
E det den gode Moon fran over there...Big London town?
Work sucks, send me on tour!

Mikael Heurlin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 20 maj 2004, 01:00
Presentation: Egen företagare inom anläggnings branschen med en fot i ljud träsket också.
Ort: Öland/Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Mikael Heurlin »

Kan tillägga att Karlén har nu bytt namn till SPS AB hemsida: www.spsab.com

Användarvisningsbild
Daniel Ekstam
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 268
Blev medlem: fre 09 mar 2007, 23:39
Presentation: Frilansande Ljustekniker - SMART Lights & Rigging!
www.smartlight.nu
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av Daniel Ekstam »

David Wennberg skrev:Carl: På Festival stage är det bl.a. Morgan Brown, Klas och Moon. På Rock stage är det Angry, Peter Pihlblad och antagligen någon till. På ljudsidan gör bl.a. Frasse och Peter Larsson Festival stage, medan Malbeck och Steve gör Rock stage.

Johan: UASL gör Festival stage och Rock stage, Karlén gör Sweden stage med Julius +8-scen, mer vet jag inte.

Henrik: Gör man det rätt behöver det inte ta så lång tid, och då kan man börja lite senare :wink:
Ligger de så nära varandra?
________________
Daniel Ekstam
SMART Lights & Rigging

Användarvisningsbild
Carl Gullberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 28
Blev medlem: ons 04 apr 2007, 18:59

Inlägg av Carl Gullberg »

Ok. tack så mycket david, Har du fler bilder på sweden rock kan du lägga upp de om du hinner!?!?
LIGHT-GUY

Peter Andersson
Rookie
Rookie
Inlägg: 7
Blev medlem: ons 05 jul 2006, 12:33
Kontakt:

Inlägg av Peter Andersson »

Hej

På rockstages ljussida så är vi en trio glada dalmasar som jobbar , Undertecknad Peter Angry Andersson, Peter Pihlblad , Bebban Pihlblad.. Här skiner solen och allt har flytit på , postar bilder hur det ser ut på kvällen vid senare tillfälle...
Bilagor
rockstage1.jpg
rockstage1.jpg (104.21 KiB) Visad 9553 gånger
Peter "Angry" Andersson

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Fredrik: Det finns vad jag vet bara två månar, och den andra är ute på någon ganska lång sväng... :wink:

Carl: Lugnt! Jag kan göra det, men inte just nu. Jag har bara bilder från scenbygget, inte från festivalen. Angry kan säkert bidra!

Daniel: Nä, jag har gjort bilden i Photoshop...?
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Ja inte vet jag....Men jag trodde det fanns 3....Martin, Moon in the sky och Mooning!
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
Olle Högberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 189
Blev medlem: mån 31 okt 2005, 20:08
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Olle Högberg »

Jag saknar verkligen att vara på Sweden Rock, det är ju nästan cykelavstånd dit. Har besökt festivalen sen de första åren i Karlshamn när storheter som Kent och Peps tillhörde huvudakterna. Men de senaste 4-5 åren har familjen fått gå före. Om Rammstein eller Iron Maiden spelar där ska jag iallafall dit, oavsett vad kärringen säger.

"Min" ljudtekniker som brukar mixa mitt coverband var där och såg Def Leppard häromåret. Yrkesskadad som han är (han har bl.a. mixat Lundell på Roskilde i ett tidigare liv) så stod han intill mixerplats och sneglade minst lika mycket på rattarna på mixern som på rattarna hos den kvinnliga publiken. I öppningslåten bar inte Elliots röst riktigt, så då åkte bandaren igång, och från och med andra låten lät sången plötsligt klockrent. :P :wink:

Måste vara genant för en såpass känd artist att stå och mima när alla tror att det är live.

Användarvisningsbild
Tobbe Friberg
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 14 mar 2006, 11:38
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Friberg »

Olle Högberg skrev:Jag saknar verkligen att vara på Sweden Rock, det är ju nästan cykelavstånd dit. Har besökt festivalen sen de första åren i Karlshamn när storheter som Kent och Peps tillhörde huvudakterna. Men de senaste 4-5 åren har familjen fått gå före. Om Rammstein eller Iron Maiden spelar där ska jag iallafall dit, oavsett vad kärringen säger.

"Min" ljudtekniker som brukar mixa mitt coverband var där och såg Def Leppard häromåret. Yrkesskadad som han är (han har bl.a. mixat Lundell på Roskilde i ett tidigare liv) så stod han intill mixerplats och sneglade minst lika mycket på rattarna på mixern som på rattarna hos den kvinnliga publiken. I öppningslåten bar inte Elliots röst riktigt, så då åkte bandaren igång, och från och med andra låten lät sången plötsligt klockrent. :P :wink:

Måste vara genant för en såpass känd artist att stå och mima när alla tror att det är live.
Det var ju tur att han hade mixat Lundell i ett tidigare liv så han iaf kunde skilja på live och tape.....
[ Your lips, My ass.... They should meet.... ]

Sonny Seberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 04 maj 2007, 11:02
Ort: Finnerödja
Kontakt:

Inlägg av Sonny Seberg »

ja kom hem från sweden rock igår... o på fredag så blir de en dag på hultsfred...

Användarvisningsbild
Henrik Öberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 177
Blev medlem: fre 03 jun 2005, 01:00
Presentation: Vi syns nästa gång! Nästa gång, då syns vi! Har vi inte setts nästa gång så får vi synas tidigare!
Ort: http://www.kulturforbundet.se
Kontakt:

Inlägg av Henrik Öberg »

samma härg, hem igår, åker till hultsfred för att bygga vår scen imorgon- jag har lagt upp lite nya bilder från grejjerna med
Digidesign, Microsoft & Gibson

Sweden Rock 2007

Sweden Rock 2007 (kamera2)
Senast redigerad av 2 Henrik Öberg, redigerad totalt 0 gång.

Morgan Brown
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 17:02
Ort: Guldtvätten på shell =)
Kontakt:

Inlägg av Morgan Brown »

Ja sweden rock var ju intressant, men nu är det gjort och det var tur att Aerosmith kom och visade var skåpet skulle stå om man säger så, vädret var fantastiskt, sen ska inte jag tycka så mycket om övriga band det är inte min grej liksom. Men Motorhead lät ju som dom brukar, men det blir liksom inte mer på riktigt än så och varje gång man hur hans hesa stämma reser sig ju håren på armarna.Scorpions var ju någon form av lågvatten märke för hela 2007 tror jag, helvete vad dom suger ***, bra ljud dock men det hjälper ju inte..!
Det var mycket saker och mycket strul, men så är ju festivaler det vet man när man tackar ja, nu sitter jag i en svettig loge i hultsfred och klipper video.
Hoppas vi får lika trevligt väder här så ska det nog bli en bra vecka, jag är på Atlantis med Winerdal, Osten och Joel.
Timo, Kelber, Tobbe Berg, Lumini, Badvakten gör Hawaii, Angry och bröderna Philblad gör Pampas på ljus sidan, Ljud har jag ingen aning om såg dock malbeck igår för vi delade buss hit..=)

Simma lugnt.

Morgan
"THERE IS NO WE IN TEAM BUT THERE IS A U IN CUNT"

Andreas Birgerson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 49
Blev medlem: tis 11 apr 2006, 14:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Festivaler 2007

Inlägg av Andreas Birgerson »

Trolltyg 7.0 (redan varit)

Fusion festival, Lärz, Östtyskland

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster