Vilka turnéer rullar just nu?

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

Jonas Larsson skrev:Sedan att vi hittar på egna regler förstår jag inte riktigt, denna fråga har inget med Dawen som person att göra, Christoffer påpekade i denna tråd, som fler andra att ni skulle försöka hålla er till ursprungsfrågan. Vad är fel med det?
Huruvida Dawen finns kvar här eller inte hör ju till ursprungsfrågan, eftersom jag frågade om Dawen, som person, är kvar här! :-)

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Lite roligt är det att rubriken är "vilka turnéer rullar just nu" och inte en enda turné är nämd>!!!
Work sucks, send me on tour!

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Takida åker nu i höst vet jag, vi ska leverera till dem i malung nästa lördag.

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

Gustaf Tydén skrev:Takida åker nu i höst vet jag, vi ska leverera till dem i malung nästa lördag.
Wow! Första svaret!

Tack! :-)

Nu visste jag redan det för jag brukar plåta dem men jag känner redan allihopa så jag har undvikit att göra på dem just av den anledningen, sen far de hema ganska ofta, jag ville i så fall komma åt en riktig sån där gig varannan dag turné.

Nu spelar det ingen roll längre, för jag har bytt vinkel och ska hänga några dagar med flygplatsprästerna på Arlanda .. Men .. Ja .. Tack ska DU ha i alla fall, jag kan ju inte direkt tacka resten ..

;-)

Tomas Sagersten
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 19 okt 2004, 01:00
Ort: sundsvall

Inlägg av Tomas Sagersten »

Takida åker nu i höst vet jag, vi ska leverera till dem i malung nästa lördag


då syns vi på lördag då Gustaf!! blinkar lite lampor åt dom!!!

Knoppen tycker du är lite kärring....... du vågar inte åka med!!!!

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Ah så trevligt vi får väl se vad vi kan knåpa ihop för lampor åt dig, som Janne sa så åker förmodligen alla våra MH ut på instalation bara nån dag före, men vi får väl hänga upp kannor i överflöd istället:)

ojdå nu gick vi off topic igen skall inte upprepas! LOVAR!

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

Gustaf Tydén skrev:ojdå nu gick vi off topic igen skall inte upprepas! LOVAR!
:lol:

Calle Brattberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 158
Blev medlem: tis 24 jan 2006, 20:27
Ort: Södermalm

Inlägg av Calle Brattberg »

Bara för att bryta en trend och faktiskt hålla mig till topic skall jag försöka lista lite turneér som rullar just nu eller som ligger i startgroparna inför jul.

Lisa Miskovsky (Ute) Anna Ternheim (snart) Stjärnklart (snart) Dileva (Ute) Takida (Ute) Bo Kaspers orkester (snart) Julkonserten (snart) Lisa Nilsson (snart) Julturnén Norrland (snart) Julturnén Norge (snart) Ainbusk (snart) Europe (snart) Evergray(snart) Promoe (Ute)

Jag har säkert missat en massa turneér, men det var en del i allafall. En del åker med tekniker härifrån forumet.

Mvh
Brattberg

“we are not happy till youre not happy!”

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Calle, åker du med något skojjigt?
//Carpvik

Calle Brattberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 158
Blev medlem: tis 24 jan 2006, 20:27
Ort: Södermalm

Inlägg av Calle Brattberg »

Christoffer Carpvik skrev:Calle, åker du med något skojjigt?
Nej, Jag är hemma i Stockholm och gör massor av förarbete för diverse projekt. Men jag skall åka Julgalan Norge, tillsammans med Tobias Winerdal, Joel Pahpmel och Lucas Lindholm på ljus, och Tomas Mahlbeck på Foh ljud samt Kenneth Back på Monitor. plus 2 ljudkillar till tror jag.

Fredrik Stormby och Per Gustavsson samt några till gör den svenska norrlandssvängen.

Vi åker om ca 3 veckor!
Brattberg

“we are not happy till youre not happy!”

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Hälsa Joel från mig! Vi var och klättrade på hovet tillsammans i våras under ledning av C2!

Användarvisningsbild
Magnus Söderman
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 50
Blev medlem: tor 05 okt 2006, 06:48
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av Magnus Söderman »

Jag lödde klart delar av Europes stageboxsystem förra veckan

som jag förstår det så är det:
Thomas Malbeck på FOH (D5)
hr. Rinstad på monitor (d5)

Meyer LA / Nexo Alpha

/ magnus
Magnus Söderman, envis men snäll

I want everything louder than everything else (Ian Gillan, Deep Purple)

Jerker Björn
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 146
Blev medlem: tis 11 okt 2005, 10:50
Ort: Frövi

Inlägg av Jerker Björn »

Magnus Söderman skrev:Jag lödde klart delar av Europes stageboxsystem förra veckan

som jag förstår det så är det:
Thomas Malbeck på FOH (D5)
hr. Rinstad på monitor (d5)

Meyer LA / Nexo Alpha

/ magnus
Heh jag var med och byggde Europe i skövde förra helgen..
Dom åker mycket riktigt med D5or på monitor och foh..
Dubbelstack nexo alpha som sidefill och GEO-T/CD-18 som utljud.
Lokalen i Skövde var för liten för GEO-T, rund och jätteskum.
Vi riggade dubbelstack alpha som utljud(hyrde in sidefill lokalt).
S2orna orkade inte hela vägen(pga skum lokal osv) så att jag kom på idén att hämta in lite CD-18 ! Så blev det! In med 2st CD-18/sida och oj vad det lirade!

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Jerker Björn skrev:
Magnus Söderman skrev:Jag lödde klart delar av Europes stageboxsystem förra veckan

som jag förstår det så är det:
Thomas Malbeck på FOH (D5)
hr. Rinstad på monitor (d5)

Meyer LA / Nexo Alpha

/ magnus
Heh jag var med och byggde Europe i skövde förra helgen..
Dom åker mycket riktigt med D5or på monitor och foh..
Dubbelstack nexo alpha som sidefill och GEO-T/CD-18 som utljud.
Lokalen i Skövde var för liten för GEO-T, rund och jätteskum.
Vi riggade dubbelstack alpha som utljud(hyrde in sidefill lokalt).
S2orna orkade inte hela vägen(pga skum lokal osv) så att jag kom på idén att hämta in lite CD-18 ! Så blev det! In med 2st CD-18/sida och oj vad det lirade!
Valhall är skit att köra något annat än disco och bingo i... Såg förövrigt en gul liten tradare stå se fint parkerad rakt över vägen, när jag va på Plaza å festa...
//Magnus - Fegge & Mattes

Calle Brattberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 158
Blev medlem: tis 24 jan 2006, 20:27
Ort: Södermalm

Inlägg av Calle Brattberg »

Nille skrev:tja!

Long time no show.....!

för att återvända till ämnet å inte gå "off topic" så vet jag att Lisa Nilsson är på turne.
Jag såg gigget i "götet" när jag var å hälsapå morsan här om dagen.
Jag vet inte riktigt vilka som är med i "crewet" men såg tre av de där "mycket korpulenta å dryga" stockholms "tecken" när dom lastade ut.
Skönt att du sågar människor utan att överhuvudtaget veta någonting om vilka de är! eller vad de gör!

Jag vet vilka som åker Lisa, och de "korpulenta å dryga stockholmarna" har haft små gig som Stagemanager på Melodifestivalen i ALLA år den har rullat som turné, Killen som gör utljud har varit ljuddesigner på ALLA produktioner Björn och Benny har gjort i typ 10 år, och han på monitor var ljudtekniker på ABBA the tribute, Monitor senast på Rosabandet på Cirkus samt Turnéledare åt Lena Ph och hur många andra produktioner som helst.

Men ja, alla bor i Stockholm, så en grej hade du ju rätt i allafall. Men jag skulle nog vara lite mer ödmjuk innan man börjar såga folk i ett offentligt forum.
Brattberg

“we are not happy till youre not happy!”

Jerker Björn
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 146
Blev medlem: tis 11 okt 2005, 10:50
Ort: Frövi

Inlägg av Jerker Björn »

Magnus Jerkrot skrev:
Valhall är skit att köra något annat än disco och bingo i... Såg förövrigt en gul liten tradare stå se fint parkerad rakt över vägen, när jag va på Plaza å festa...
Ahh, var du där under dagen då? Chaffisen hade ju kört runt och parkerat trailern på andra sidan byggnaden och vi hämtade 2 stackar CD18 samt 2 vagnar vortex ur den.. Vi fick rulla skiten typ 200 meter på trottoaren runt halva kulturhusen.. kan tillägga att folk tittade måttligt ;P

Valhall är ingen rolig lokal för ljud nej :/ det är tråkigt att det ska finnas så kassa lokaler när dom är "tänkta" för det ändamålet...

Användarvisningsbild
Tobbe Friberg
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 14 mar 2006, 11:38
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Friberg »

Nille skrev:jahaja....

alltid "nåt" rätt!

Men du, senast jag såg "BAO", Benny Andersens Orkester, så va ingen av dessa tekniker med.

Det va en välvårdad herre med vett att ha kostym som "rattade" ljudet. Jag tror att han hette Björn nån ting, kanske Lenbäck??

Så du, vi har kanske alla fel ibland....


:-(
Nille
åxå ganska korpulent.
Jaha då är det helt fritt fram att såga folk........ Tänkte inte på det.....

Inte undra på att det är många i branchen som tycker detta forum är som ett dagis......
[ Your lips, My ass.... They should meet.... ]

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Men du Brattberg, att dom har gjort världens största produktioner och är hur häftiga som helst gör väl inte att dom automatiskt är ödmjuka (eller smala heller för den delen...)?

Kanske ska tillägga att jag inte har en aning vilka som är inblandade. Dom kanske är världens ödmjukaste människor.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 58 och 0 gäster