Vilka turnéer rullar just nu?

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Vilka turnéer rullar just nu?

Inlägg av Fredrik Sundström »

Hello boyz n girlz 8)

Läget?

Vilka turnéer rullar just nu? Jag vill haka på och göra ett bildrep om misären att ligga ute på turné, eller är det någon som inte tycker att det är misär? Jag vet ju inte, eftersom jag inte turnérat, men vissa kan ju se rätt slitna ut efter några shower eller efter en månad med brist på "showers"! :lol:

Är inte dawen kvar här?

Ciao // Knoppen

Jerker Björn
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 146
Blev medlem: tis 11 okt 2005, 10:50
Ort: Frövi

Inlägg av Jerker Björn »

Dawen är kvar.. Jag pratade med honom en snabbis igår och han verkar ha fullt upp med jobb :) Kanske därför som han inte har svarat här än.. Ang. Turnéer så vet jag inget :D

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

Jerker Björn skrev:Dawen är kvar.. Jag pratade med honom en snabbis igår och han verkar ha fullt upp med jobb :) Kanske därför som han inte har svarat här än.. Ang. Turnéer så vet jag inget :D
Jag snackade med dawen för några timmar sen och då sa han att han inte är kvar. Kan han vara konsekvent ................. :-)

Jerker Björn
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 146
Blev medlem: tis 11 okt 2005, 10:50
Ort: Frövi

Inlägg av Jerker Björn »

Fredrik Sundström skrev:
Jerker Björn skrev:Dawen är kvar.. Jag pratade med honom en snabbis igår och han verkar ha fullt upp med jobb :) Kanske därför som han inte har svarat här än.. Ang. Turnéer så vet jag inget :D
Jag snackade med dawen för några timmar sen och då sa han att han inte är kvar. Kan han vara konsekvent ................. :-)
Ojhoppsan.. Då har jag visst fel(?) :S

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Huruvida dawen är kvar eller inte diskuterar vi inte här, vill ni prata om det sköter vi det via PM, däremot är alla välkommna att diskutera vilka turnéer som rullar runt i vårt avlånga land nu.
//Carpvik

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Men vänta lite nu, trådskaparen frågade ju om dawen finns på forumet. Var står det att man inte får diskutera det?
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Det står ingenstans att man inte får diskutera Dawen, men personligen tycker jag de känns lite knasigt att diskutera om en person som varit/är verksam på forumet. Och sen så ligger den här tråden i On Tour, och även om dawen är on tour så hör inte diskussionen om hans verksamhet på forumet hemma här.

Eller?
//Carpvik

Användarvisningsbild
Tobbe Friberg
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 14 mar 2006, 11:38
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Friberg »

Christoffer Carpvik skrev:Det står ingenstans att man inte får diskutera Dawen, men personligen tycker jag de känns lite knasigt att diskutera om en person som varit/är verksam på forumet. Och sen så ligger den här tråden i On Tour, och även om dawen är on tour så hör inte diskussionen om hans verksamhet på forumet hemma här.

Eller?
Fan vad intressant detta forum blir när man inte får diskutera "sidospår" utan blir tillsagd varje gång...... Om vi ska starta ny trådar så fort dett händer så kommer detta forum bli internets störst rätt snart........

ELLER......................???!#&%/&%
[ Your lips, My ass.... They should meet.... ]

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Tobbe: Jag tycker fortfarande inte det känns rätt att diskutera en enskild person på ett öppet forum... Och frågan är inte relevant i kategorin On Tour....
//Carpvik

Johnny Andersson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 374
Blev medlem: ons 16 jul 2003, 01:00
Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.

Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad...
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johnny Andersson »

Vi måste nog tillåta lite utsvävningar tror jag.
Funkar inte att köra Gestapometoder och säga stopp för all offtopic.
Johnny Andersson

Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 12 aug 2004, 01:00
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Carl Breander »

Vissa trådar kommer säkert att kännas helt fel om dom blir en sidotråd utav nånting som är off topic ?
Jobbar åt Globen, Kista mässan & Tallinksilja

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Jag är helt med på att de blir ett sidospår ibland, och det brukar vi tillåta eller iafall jag. Men i det här fallet så tycker inte jag det lämpar sig att diskutera en enskild person. Så är det bara
//Carpvik

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

...och helt plötsligt så tas tråden över av en diksussion huruvida man får diskutera en sak eller ej. Det som från börjar var milt off-topic (och i mitt tycke ej värt att anmärka på) har nu propellerats till gravt off-topic, bland annat med hjälp av moderator. Flytta delen av tråden till där den hör hemma då och fortsätt diskussionen där. Tycker jag.
Q.E.D

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Tobias Walka skrev:...och helt plötsligt så tas tråden över av en diksussion huruvida man får diskutera en sak eller ej. Det som från börjar var milt off-topic (och i mitt tycke ej värt att anmärka på) har nu propellerats till gravt off-topic, bland annat med hjälp av moderator. Flytta delen av tråden till där den hör hemma då och fortsätt diskussionen där. Tycker jag.
Håller med dig till 100%

Så jävla fjantiga saker det jollras om på detta forum.

Det ställdes en skit enkel fråga. Som gick att svara på med ja eller nej. Sen var det ju det ur världen

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Tobbe Friberg skrev:Fan vad intressant detta forum blir när man inte får diskutera "sidospår" utan blir tillsagd varje gång...... Om vi ska starta ny trådar så fort dett händer så kommer detta forum bli internets störst rätt snart........

ELLER......................???!#&%/&%
Johnny Andersson skrev:Vi måste nog tillåta lite utsvävningar tror jag.
Funkar inte att köra Gestapometoder och säga stopp för all offtopic.
Nicke Löfgren skrev:Håller med dig till 100%

Så jävla fjantiga saker det jollras om på detta forum.

Det ställdes en skit enkel fråga. Som gick att svara på med ja eller nej. Sen var det ju det ur världen
Problemet är att merparten av er medlemmar tyckte vi var alldeles för "slappa" och modererade för dåligt i trådarna tidigare, ni tyckte trådarna fick sväva iväg hur långt som helst.

Vi tog åt oss av kritiken och nu försöker vi, i detta fallet Christoffer, att hålla en lite hårdare linje, jag tycker detta är jättebra och helt i linje med vad merparten av medlemmarna tyckte tidigare.

Men jag vet inte, de flesta medlemmar kanske har ändrat sig och tycker vi modererar för hårt?

Det gäller att hålla en balans, stenhård moderering blir inget kul forum, "slapp" moderering innebär ett oläsbart forum och svårt att hitta relevant information.

Tanken att ett forum modererar sig själv fungerar inte, desto mer vi påpekar, desto mer tänker ni förhoppningsvis på om det ni skriver är relevant eller inte och forumet blir trevligare och mer lättläst. Desto bättre det blir, desto mindre måste vi moderera.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Det är väl klart att det ska vara stenhårt modererat. Ingen tycker nog nog något annat egentligen, alla intressanta och välmående forum är hårt modererade. Men det viktigaste är ju hur det modereras inte att det modereras. Dvs en sådan här tråd ska delas för länge sen t ex. Sen blir det lite konstigt och laglöst land om moderatorerna själva hittar på regler. Dvs man får inte diskutera Dawen.

Att sen den vanligaste lösningen är att låsa en tråd när det går överstyr är en annan konstig sak tycker jag. Låsa trådar gör man tillfälligt tills saker och ting svalnar. Sen öppnar man tråden igen för fortsatta diskussioner. Man kan även tillfälligt stänga av användare. Något som sällan eller aldrig används.

Om sen moderatorerna vinlägger sig om att ha en trevlig ton i det dom skriver och inte klappar folk på huvudet så blir det hela väldigt mycket trevligare.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Eric Hising
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 229
Blev medlem: ons 19 apr 2006, 07:45
Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Eric Hising »

Tycker att det är kul att vi ej fått svar på ursprungsfrågan...

Tjipp /Eric.

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

Jag har inte varit här på flera månader men ingenting verkar ha förändrats, moderatorerna är fortfarande lika knäppa och otrevliga! :-)

Kanske är bäst att hålla sig borta några månader till, för säkerhetsskull!

Hej Walka, long time no see! :-)

Ciao bella! // Knoppiz

PS. Var det ingen som tyckte mitt skämt om shower och "showers" var roligt? *suck* :lol:

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Okej, Jag ber så mycket om ursäkt ifall någon tycker att jag agerat fel, nu återgår vi och diskuterar ämnet, " Vilka turnéer rullar just nu "....

Ifall någon vill prata med mig om hur jag agerat så är ni välkommna via PM....
//Carpvik

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Per Johanson skrev:Det är väl klart att det ska vara stenhårt modererat. Ingen tycker nog nog något annat egentligen, alla intressanta och välmående forum är hårt modererade. Men det viktigaste är ju hur det modereras inte att det modereras. Dvs en sådan här tråd ska delas för länge sen t ex. Sen blir det lite konstigt och laglöst land om moderatorerna själva hittar på regler. Dvs man får inte diskutera Dawen.
Bra, då är vi iaf överrens om att forumet ska modereras, alltid något!

Sedan att vi hittar på egna regler förstår jag inte riktigt, denna fråga har inget med Dawen som person att göra, Christoffer påpekade i denna tråd, som fler andra att ni skulle försöka hålla er till ursprungsfrågan. Vad är fel med det?
Per Johanson skrev:Om sen moderatorerna vinlägger sig om att ha en trevlig ton i det dom skriver och inte klappar folk på huvudet så blir det hela väldigt mycket trevligare.
Tycker du att Christoffer har haft en otrevlig ton när han har bett er att hålla er till tråden? Det tycker inte jag.
Fredrik Sundström skrev:Jag har inte varit här på flera månader men ingenting verkar ha förändrats, moderatorerna är fortfarande lika knäppa och otrevliga! :-)
Tack för visad uppskattning för det arbete vi lägger ned...
//Jonas - ljudoljus.net crew

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 47 och 0 gäster