RIX FM i Båstad

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Piloten
Rookie
Rookie
Inlägg: 10
Blev medlem: sön 22 maj 2005, 01:00

RIX FM i Båstad

Inlägg av Piloten »

Nyss hemkommen från Rix FM Festival - i Båstad.
Snackade lite med några tekniker och hörde att det hade varit strul med några bilar och det hade bara fått dit en del av utrustningen...
Hur som helst tyckte jag att det var bra ljud och som sagt tidigare på detta forum så är jag på jakt efter en ny rigg. Systemet som användes på festivalen i Båstad verkade väldigt smidigt. Sex toppar och två basar per sida, vad jag kunde se... Undrar nu om någon vet var det var för system. Såg ut som 2X12" Line array mer 21" basar. Spelade starkt och spred väldigt bra.
Hoppas någon vet var det var för något system.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Musikbygget har haft trassel med en lastbil, den står med trasig bakaxel i Sveg :roll: Fick de dit sitt PA så använde de sig antagligen av sex stycken VT4888 per sida och basar från Soundprecision.

Lightguy vet säkert mer eftersom han var på plats och levererade delar av tekniken.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Jag har ingen aning om vad det var för PA...inte så intresserad av sådant trams men det var Peter på Audio Lund som hyrde ut PA!!! Bara en tanke, vore det inte billigare att hyra in en lastbil istället för en hel ljud o ljus rigg?
Piloten, vad tyckte du om moving huvuden?
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Lightguy: Det kostar en slant och tar ett tag om du ska köra en lastbil på att hämta en hel rigg i Sveg. Eftersom de inte gjorde det antar jag att det fanns praktiska problem.

Piloten: Vill du att jag hör efter vad det var för rigg det spelades på?
KISS. Keep It Simple Stupid.

Piloten
Rookie
Rookie
Inlägg: 10
Blev medlem: sön 22 maj 2005, 01:00

Inlägg av Piloten »

Jag kollade på soundprecisions hemsida och hittade basarna. Antagligen var det Musikbyggets rigg. Snackade hastigt med en stressad tekniker på kvällen som sa att de hade fått dit lite utrustning. Blev överraskad att fyra 2X15 lådor täckte hela stranden! Tyckte dock inte att det såg ut som VerTec, men jag såg bara dem från sidorna. Hela systemet verkar smidigt. Små lådor som spelade bra, med kontrollerad spridning utomhus. Jag såg på JBL's sida att man kan få lådorna aktiva också, vilket passar mig utmärkt. Förmodligen blir det en ny tråd om Line Array i den storleken.

Ljuset var helt OK. Det såg bra ut!
Jag har inte jobbat så mycket med ljus i mina dagar och vet inte så mycket om rörligt ljus, därför la jag inte på minnet vad det var för något och hur det var riggat. Eftersom allt flöt bra så tänkte jag inte på det.
Var det du som var tekniker och stod och mixade live på scenen?
Det var effektfullt, bättre än en tråkig loop.
Tyvärr missade jag showen, eller rättare sagt så var jag på en trevlig fest... 8)

Samuel Nielsen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 104
Blev medlem: sön 13 feb 2005, 01:00
Presentation: Samuel Nielsen, verksam sedan -98 inom ljudbranschen!
Ort: Sverige

Inlägg av Samuel Nielsen »

Var det Audio Lund som levererade så var det McCauley, inline, det lilla systemet, topp 2x8"+1x2" tror jag och basar var 2x15"...

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Nej, jag var inte med och jobbade på RIX FM festivalen, jag levererade bara ljus utrustningen. i hade annat uppdrag på tennisen (players night).
Work sucks, send me on tour!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 45 och 0 gäster