Hultsfred

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Hultsfred

Inlägg av Fredrik Sundström »

Är det för tidigt att pricka av vilka som kommer dit i sommar? :-)

Jag kommer dit! Minst!

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

räkna med mig
Q.E.D

Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 12 aug 2004, 01:00
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Carl Breander »

Jag vet faktiskt inte skulle va skoj att åka ..Nån tekniker som behöver en slav på festivalen kanske ;)
Jobbar åt Globen, Kista mässan & Tallinksilja

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

Jag är inte säker på det här men jag tror att alla funktionärsplatser är tagna..

Jag tänkte dessutom på Ingo & Hampus??

Coffe ska ju tydligen knega åt starlight.. :-)

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 585
Blev medlem: mån 12 apr 2004, 01:00
Ort: Stockholm, numera.
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Det är inte alldeles omöjligt att jag dyker upp.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

mansaxel skrev:Det är inte alldeles omöjligt att jag dyker upp.
Vem är du och var du där förra året? :-)

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

mansaxel: Minns jag fel om jag säger att du var på Arvika?

Coffe, ska han åka scen som han pratade om eller?

Jag ska dit, vet inte om jag gör samma sak som förra året. Går runt och hoppas litegrann på det :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 585
Blev medlem: mån 12 apr 2004, 01:00
Ort: Stockholm, numera.
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

dawen skrev:mansaxel: Minns jag fel om jag säger att du var på Arvika?
Nä, det stämmer utmärkt.

Hultsfred blir första gången för mig .
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Te
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: tis 30 mar 2004, 01:00
Ort: Frankfurt am Main

Inlägg av Te »

Ska dit och hänga på backstageområdet, det har varit det enda roliga på festivalen de senate åren...

Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja det finns olika sätt att uppleva en musikfestival. Vilket sätt som är roligast är ju individuellt, men att åka till smålandsskogen och frysa i tre dagar för att titta på när massa kvasikändisar super ner sig översstämmer inte med min definition av roligt.

Henrik Hansson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 207
Blev medlem: sön 11 jan 2004, 01:00
Presentation: Frilansande och gör lite av varje. Gillar blåbärssmoothie och tar gärna en snus ibland, bara för att göra livet lite festligare.
Ort: Kiruna, men bor i Linköping
Kontakt:

Inlägg av Henrik Hansson »

Ingo skrev:Ja det finns olika sätt att uppleva en musikfestival. Vilket sätt som är roligast är ju individuellt, men att åka till smålandsskogen och frysa i tre dagar för att titta på när massa kvasikändisar super ner sig översstämmer inte med min definition av roligt.
Äsch! Släpp sargen och kom in i matchen. Du sov ju för bövelen inte ens i tält.

/Henrik
Henrik Hansson
info AT moodylighting DOT com
www.moodylighting.com

Gäst

Inlägg av Gäst »

Hmm, jag sa väl ändå inte att att det sätt på vilket jag upplevt de senaste Hultsfredsfestivalerna var speciellt roligt heller? Men att sitta backstage och häcka när så många intressanta band är samlade och spelar inom 300 meters radie verkar på något sätt lite konstigt. Och att man kan säga att det inte finns något roligt på festivalen förutsätter ju att man har sett allt. Det har rimligtvis ingen gjort, eftersom tjusningen med livemusik är just att den händer i ögonblicket. Jag är där för att jobba och får betalt för att utföra en tjänst. I och för sig uppfattar jag jobbet som roligt men det är en annan sak.

Det är för övrigt inte skitkul att sova i gula bussar heller. Speciellt inte när man lider av klaustrofobi som jag. Då är husbilar mycket bättre.

Men det är klart, ska man vara cool och blasé så är det väl lättast att inte tycka att något är bra.

Te
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: tis 30 mar 2004, 01:00
Ort: Frankfurt am Main

Inlägg av Te »

Under de senaste åren tycker jag hultsfred har bokar sämre band. Men visst om man är där ser man ju några konserter iallfall det är ju som sagt meningen med att vara där.

Men förra året såg jag runt 5 band för det var de som var mest intressanta men min smak skulle inte fungera där och därför finns det inte så mycket som kan göras åt saken.

Gäst

Inlägg av Gäst »

För att svara på Knoppens fråga så har jag ingen aning om, och i så fall var, jag kommer att jobba. Räknar dock med att det kommer att bli klart inom en inte allt för avlägsen framtid. Gissar att Atlantis eller möjligtvis Pampas ligger i farans riktning men även min gamla favorit Teaterladan är tänkbart. Man får helt enkelt vänta tills dom som bestämmer har bestämt sig. Hoppas att det blir lite varmare än i fjol. Det var kallt trots att jag sov i husbil...

Gäst

Inlägg av Gäst »

Du gör givetvis precis som du vill, det var inte min mening att låta så nedlåtande. Kan bara konstatera att jag hade fördelat min tid på ett något annorlunda sätt om jag hade varit där som besökare även om det är rätt ovanligt att mina favoriter spelar på Hultsfred också.

Men en intressant fråga är vad är "sämre band"? Sämre än vad då? Än förut eller än Roskilde eller är det så att det bokas fler band som du inte uppskattar?

Te
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: tis 30 mar 2004, 01:00
Ort: Frankfurt am Main

Inlägg av Te »

Min bästa konsertupplevelse någonsin fick jag på Hultsfred 2001 men efter den har jag inte sett något riktigt bra där. Man vill ju ha en kick av att se ett band det ska inte bara var halv bra. Detta handlar egentligen inte om den här topicen men iallafall.

Men jag får en biljett och har tak över huvudet (tror jag) och då vill man ju åka dit.

Henrik Malmberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 10 nov 2003, 01:00
Presentation: Ljudtekniker på Cullbergbaletten, Riksteatern.
Även ljudtekniker på frilansbasis.
Ort: Stockholm

Inlägg av Henrik Malmberg »

Jag har anmält mitt intresse, men jag säger som Ingo: Vi får vänta tills de som bestämmer har bestämt sig... 8)

/H

B1n4ry
Rookie
Rookie
Inlägg: 28
Blev medlem: tis 03 aug 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry »

Hallå killar!

Jag är inte här så ofta men tro inte jag glömt bort er!

Och när det gäller Hultan så har jag ju hört av dom flesta av er som brukar jobba hos oss på Atlantis! Det kommer ett mail med lite info till er som känner sig utpekade inom kort! =) Vill först bara bli klar med min nya och otroligt fina etableringsplan/schema...

Knoppen: Skall jag "boka" plats till Husbilen?

Ingo: Jag hörde ett rykte om dig & Jensa + några till? E'de då?

//B1n4ry

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

b1nary, går det boka plats till en liten husvagn ungefär där knoppens husbil stod förra året? eller ja, prelboka i vilket fall...är väl inte riktigt helt klart att jag får låna den...
Q.E.D

Nicklas Arlevall
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 405
Blev medlem: tis 09 nov 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Arlevall »

B1n4ry skrev:Hallå killar!

Jag är inte här så ofta men tro inte jag glömt bort er!

Och när det gäller Hultan så har jag ju hört av dom flesta av er som brukar jobba hos oss på Atlantis! Det kommer ett mail med lite info till er som känner sig utpekade inom kort! =) Vill först bara bli klar med min nya och otroligt fina etableringsplan/schema...

Knoppen: Skall jag "boka" plats till Husbilen?

Ingo: Jag hörde ett rykte om dig & Jensa + några till? E'de då?

//B1n4ry
Åh, vad skönt att du inte glömt oss :D

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 65 och 0 gäster