Nån som känner sig ansvarig för denna fina Vertec-rigg :)

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Nån som känner sig ansvarig för denna fina Vertec-rigg :

Inlägg av Niklas Elste »

Marcus Sandberg skrev:Jag har en nyfiken fråga varför banan forma när man har stackat ner till golvet.
mösen mösen

Användarvisningsbild
Svante Gustafsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 307
Blev medlem: fre 23 jan 2009, 06:31
Presentation: www.supersound.se

Vi på supersound.se hjälper dig som kund med ljud & ljusanläggning samt discjockeys till just ditt arrangemang!
Ort: Falköping
Kontakt:

Re: Nån som känner sig ansvarig för denna fina Vertec-rigg :

Inlägg av Svante Gustafsson »

Michael Christiansen skrev:@ Svante

Den s.k "Smekmånaden" har pågått i Danmark sedan 1992 och hyrpriserna har stigit runt 10% sedan dess.

Hur billigt ska det egentligen vara?

Ja ursäkta att jag kapade tråden, men nu blev jag lite störd...
Michael Christiansen
Du ska ju inte sänka ditt pris eller få mindre betalt! Bara ta med mer prylar än kund hyr och berätta det för dom.
-"Detta bjuder jag på denna gång så ni vet hur det kan låta för bara x1000 kr extra!"
http://www.Supersound.se" onclick="window.open(this.href);return false; Ljud-ljusanläggning & discjockeys i Skaraborg!

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Nån som känner sig ansvarig för denna fina Vertec-rigg :

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Alltså, det där är ju en väldigt förenklad bild av vad det innebär att designa och dimensionera ett ljudsystem.

Antalet högtalare och slutsteg säger ju långtifrån allt, det spelar ju också roll hur publikytan ser ut, vilken spridning högtalarna har, vilket material som spelas, akustik mm.

Så "dubbla ljudanläggningar" säger egentligen ingenting om vad resultatet blir.

Med det sagt så gillar jag att dimensionera mina system så att jag har gott om headroom :)


Svante Gustafsson skrev:Skit i Örkelljunga!

Nu vill jag att alla lovar att dom släpar med dubbla ljudanläggningar mot vad som hyrs ut och man får betalt för under hela 2014 för att sätta Sverige på kartan igen! Vi får räkna 2014 som en smekmånad mot Sveriges befolkning!

2015 tar vi betalt för allt extra och då kommer klubbar, event, festivaler och kunder som hyr aldrig vilja gå ner utrustning igen när dom fått veta hur det SKA låta!
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 17 och 0 gäster